شهر و جامعهعناوین اخبار

بهره برداری از پروژه گازرسانی به شهرک کارگاهی نهضت آباد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی، معاون بهره برداری شرکت گاز استان اصفهان، در مراسم بهره برداری از این پروژه که با حضور معاون استاندار، فرماندار شهرستان نجف آباد و جمعی از مسولان محلی و صنعتگران شهرک صنعتی نهضت آباد برگزار شد،گفت: در این پروژه بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ متر شبکه تغذیه و توزیع گاز و نصب ۲۰ انشعاب با هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد ریال اجرایی شده است.
حسین بندگانی، افزود: به برکت انقلاب هم اکنون نعمت گاز طبیعی در ۱۰۹ شهر و ۱۰۶۰ روستا توزیع شده و بیش از یک میلیون ۸۷۰ مشترک در سطح استان معادل ۹۹٫۶ درصد جمعیت استان از گاز طبیعی بهره مند هستند و سالانه حدود ۲۱ میلیارد متر مکعب گاز مصرف می کنند.
وی، گفت: قبل از انقلاب، تنها ۱۰۰کیلومتر شبکه گاز و یک هزار و ۵۰۰ مشترک در کل استان اصفهان گازدار بودند ولی امروز ۲۶ هزار کیلومتر شبکه، یک هزار و ۱۰۰ علمک، یک هزار و ۱۱۱کیلومتر خط انتقال، ۵۸شهرک صنعتی، ۸هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی و گازرسانی به ۱۵۹ جایگاه CNG در سطح استان اجرایی شده است.
معاون بهره برداری شرکت گاز استان اصفهان، بیان داشت: برای این حجم گازرسانی تلاش های زیاد با صرف هزینه های هنگفتی صورت گرفته لذا مشترکین عزیز استان در همه بخش ها، شهری و روستایی، خانگی، صنعتی و عمومی باید قدردان این سرمایه عظیم و ارزشمند باشند و این نعمت را به درستی و بارعایت اصول ایمنی و شرایط استاندارد مصرف نمایند.
بندگانی، اضافه کرد: در شهرستان نجف آباد که یکی از شهرستان های سبز استان است و همه شش شهر و ۱۲ روستای آن گاز دار هستند، در حال حاضر بیش از ۱۲۰ هزار مشترک وجود دارد و این حجم از خدمات به برکت انقلاب فراهم شده است.
وی، گفت: گاز طبیعی علاوه بر ایجاد رفاه عمومی، اشتغال زایی و افزایش سطح تولید در جامعه تاثیر بسزایی در حذف سوخت های فسیلی و مازوت در چرخه صنعت داشته و این مهم باعث کاهش میزان وسیعی از حجم آلودگی محیط زیست شده است بنابراین هر قدر که بتوانیم در مصرف آن صرفه جویی کنیم امکان توسعه گاز در بخش صنعت بیشتر می شود .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا