حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

سرقت از منازل مردم با شگرد بررسی ابتلای ساکنان به بیماری کرونا و سایر اخبار و حوادث پلیسی استان اصفهان در ۲۴ساعت گذشته

به گزارش یرمایه گستران و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین ترکیان” با اعلام این مطلب اظهار داشت: اخیراً در برخی از نقاط کشور سارقان با شگرد بررسی ابتلای ساکنان به بیماری کرونا به درب منازل مردم مراجعه کرده و قصد سرقت اموال آنان را داشتند که با هوشیاری به موقع ماموران پلیس این افراد شناسایی و دستگیر شدند.
وی افزود: با توجه به اینکه احتمال سؤ استفاده سارقان از شرایط خاص کشور به منظور عملی کردن نقشه های پلید خود وجود دارد به همین جهت به همه شهروندان هشدار می دهیم که در صورت مواجهه با این گونه موارد از باز کردن درب منازل به روی آن ها خودداری کرده و موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: برابر اعلام مسئولان بهداشت استان هیچ گونه آزمایش و تست غربالگری به صورت خانه به خانه انجام نمی شود و تنها کسانی که بیمار هستند در مطب های دولتی و خصوصی، بیمارستان ها و پایگاه های بهداشت از آنان آزمایش گرفته می شود و به همین مردم باید بیشتر از همیشه هوشیار باشند و با رعایت اصول ایمنی فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان بگیرند.
** پشت پرده ویدئوی جنجالی رئیس قلابی نظام پزشکی کاشان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان واقعیت های پشت پرده انتشار ویدیوئی در فضای مجازی که در آن فردی با معرفی خود به عنوان رئیس سازمان نظام پزشکی کاشان آمارهای وزارت بهداشت را دروغ خوانده و اعلام کرده “کرونا در حال قتل عام مردم ایران است” را برای آگاهی و هوشیاری بیشتر مردم ارائه کرد.
سرهنگ” جواد درستکار” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: اخیراً کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان با رصد و پایش فضای مجازی متوجه انتشار ویدیوئی به صورت گسترده در فضای مجازی شدند که در آن فردی با معرفی خود به عنوان “رئیس سازمان نظام پزشکی کاشان” با دروغ خواندن آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، مدعی می‌شود که کرونا در حال قتل عام مردم ایران است.
وی افزود: بررسی های کارشناسان این پلیس نشان می دهد فرد مذکور نه تنها رئیس سازمان نظام پزشکی کاشان نبوده بلکه یک پناهنده ایرانی ساکن سوئد است که گرایش سلطنت طلبی دارد.
این مقام انتظامی بیان کرد: فرد مذکور در مطالبی که پیش تر در فضای مجازی منتشر کرده، در موارد متعددی با توهین به مقدسات مردم ایران، بویژه حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، به تمسخر عزاداری برای آن حضرت پرداخته و آرزو کرده که روزی مجالس روضه خوانی تبدیل به محافل رقص و پایکوبی شوند.
رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان بر هوشیاری بیشتر شهروندان در برابر مطالب و ویدئوهای جعلی که این روزها از سوی معاندان و عناصر ضد انقلاب در فضای مجازی منتشر می شود تاکید کرد و گفت: به مردم عزیز توصیه می کنیم با دقت بیشتری اخبار این روزها را پیگیری کرده و اطلاعات و اخبار موثق را فقط از طریق رسانه‌ ملی و دیگر رسانه های معتبر داخل کشور دنبال کنند.#
** کشف ۱۳ هزار و ۶۹۸ اقلام بهداشتی در اصفهان
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری ۲ محتکر و کشف ۱۳ هزار و ۶۹۸ اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بر اجرای مستمر طرح تشدید مبارزه با احتکار کالاهای بهداشتی تاکید کرد و اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ماموران پایگاه اطلاعاتی شهرستلان اصفهان و ماموران کلانتری ۲۸ با اقدامات گسترده اطلاعاتی ۲ انبار احتکار اقلام بهداشتی و پزشکی را شناسایی کردند.
وی افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی به همراه ماموران پلیس امنیت اقتصادی ، اداره صمت _تعزیرات و معاونت غذا و دارو از انبارها بازرسی کردند که یک هزار و ۲۰۰ محلول ضدعفونی کننده از یک انبار و از انبار دیگر ۱۲ هزار و ۴۹۸ عدد اقلام بهداشتی غیرمجاز و ۳ هزار و ۴۷۲ لیتر مایع ضد عفونی کننده کشف شد.
این مقام انتظامی ادامه داد: در این راستا ۲ محتکر دستگیر و اقلام مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحویل شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تاکید کرد: پلیس و دستگاه قضائی با محتکران مقتدرانه برخورد می کنند و ما نیز از شهروندان می خواهیم هرگونه مورد مشکوکی مشاهده کردند آن را به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.
** کاهش۵ درصدی جانباختگان تصادفات رانندگی در۱۱ ماهه امسال
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهور استان از کاهش ۵ درصدی تعداد جانباختگان در ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

سرهنگ “محمدرضامحمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با انجام یکسری طرح های ترافیکی موفق شد تصادفات فوتی را ۵ درصد کاهش دهد.
وی افزود: طرح هایی مانند اجرایی آموزش های همگانی در فضای واقعی و مجازی ، ثبت تخلفات ساکن، کنترل نامحسوس خودروها، برخورد قاطع و قانونی با رانندگان قانون گریز و دیگر طرح در ۱۱ ماهه امسال اجرایی شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: بحمدلله تصادفات فوتی موتورسیکلت سواران نیز ۱۴ درصد کاهش داشته است و امید است موتورسواران عزیز ضمن رعایت قوانین رانندگی حتما از کلاه ایمنی نیز استفاده کنند.
سرهنگ محمدی تاکید کرد: در مجموع ۵ درصد جانباختگان تصادفات فوتی کاهش یافته و امید است این روند با همکاری رانندگان عزیز و عموم مردم تداوم داشته باشد.
رئیس پلیس راهور اصفهان همچنین از افزایش ۱۶ درصدی مجروحان در تصادفات جرحی خبر داد و تاکید کرد: با رعایت قوانین رانندگی و پرهیز از عجله و شتاب می توان میزان وقوع تصادفات را تا حد زیادی کاهش داد.
** کشف ۱۲۵ هزار دستکش و بیش از ۱۵۸ هزار لیتر الکل و محلول ضد عفونی کننده در اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان از کشف ۱۲۵ هزار دستکش لاتکس و بیش از ۱۵۸ هزار لیتر الکل و محلول ضد عفونی کننده طی عملیات ویژه و ضربتی ماموران این پلیس خبر داد.
سرهنگ” کامران ریاحی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت اطلاعاتی خود در یک عملیات ویژه و ضربتی ۵ محتکر اقلام بهداشتی را شناسایی و دستگیر کردند.
وی افزود: در این عملیات ۱۲۵ هزار دستکش لاتکس، یک هزار و ۷۶۵ لیتر الکل و ۱۵۶ هزار و ۵۰۰ لیتر محلول ضد عفونی کننده و یک هزار و ۳۲۰ بطری مایع دست شویی کشف شد.
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه محتکران دستگیر شده در این عملیات همراه با پرونده تشکیل شده جهت اقدامات قضائی تحویل مراجع قضائی شدند گفت: از شهروندان می خواهیم هرگونه اطلاعاتی در خصوص دپو کردن و احتکار اقلام بهداشتی دارند موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
** کشف ۹هزار لیتر گازوئیل قاچاق در اصفهان
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و دستگیری ۲ نفر در این رابطه خبر داد.
سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه “دستجاء” مطلع شدند فردی اقدام به دپوی گازوئیل قاچاق در یک کارگاه می کند که وارد عمل شدند.
وی افزود: پس از هماهنگی های لازم از محل بازرسی شد که ۳ تانکر ۳ هزار لیتری گازوئیل قاچاق کشف و یک دستگاه کامیونت خاور نیز توقیف شد.
سرهنگ خدادوست اظهار داشت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان سوخت و افرادی که ذخایر و سرمایه های کشور را به تاراج می برند برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.
** کشف ۹۰تن چوب بلوط قاچاق در “دهاقان”
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان از کشف ۹۰تن چوب بلوط قاچاق در یک کارگاه تولید زغال به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل پریشانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت:ماموران انتظامی پاسگاه “قمبوان” مطلع شدند مقدار زیادی چوب بلوط قاچاق در یک کارگاه تولید زغال می باشد که وارد عمل شدند.
وی افزود: پس از هماهنگی های لازم از کارگاه مورد نظر بازرسی شد که ۹۰ تن چوب بلوط قاچاق کشف شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده ، بیان داشت:در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با افرادی که ذخایر و سرمایه های ملی کشور را قاچاق می کنند برخورد قاطع و قانونی می کند.#
** کشف ۵۲۰ ماسک خارجی فیلتردار در”شاهین شهر”
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از کشف ۵۲۰ ماسک خارجی فیلتر دار در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ “حسین بساطی” اظهار داشت: در راستای کنترل ورود و خروج خودروهای عبوری از محورهای مواصلاتی شاهین شهر و کشف محموله های قاچاق ، ماموران پاسگاه “مورچه خورت” یک اتوبوس مسافربری را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۵۲۰ ماسک خارجی فیلتر دار، ۲ کولر گازی و ۱۱ کارتن رول شیشه دودی خارجی همگی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۳۰۰ میلیون ریال اعلام شده خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی کشور برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.
** کشف بیش از ۵۱ هزار عدد مواد محترقه در کاشان
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی “کاشان” از کشف بیش از ۵۱ هزار مواد محترقه غیرمجاز قبل از توزیع در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ ” علی قربانی ” سرپرست انتظامی شهرستان کاشان با اعلام این خبر اظهار داشت : به منظور به حداقل رساندن حوادث و آسیب های ناشی از انفجار مواد محترقه در شب چهارشنبه آخر سال، طرح برخورد با توزیع کنندگان مواد محترقه اجرایی شد.
وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی و کلانتری “غیاث الدین جمشید” در بازرسی از یک واحد صنفی ۴۴ هزار و ۷۹۴ و منزلی مسکونی ۶ هزار و ۶۶۴ عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز و ۲۰ کیلو مواد اولیه ساخت مواد محترقه غیر مجاز کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان خاطرنشان کرد : مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی مردم به صورت ویژه در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و به خانواده ها توصیه می شود در این ایام مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند.#
** کشف داروی غیرمجاز درمان کرونا در”برخوار”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “برخوار” از کشف یک هزار و۸۸۰ عدد بطری داروی غیرمجاز درمان بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” غلامرضا براتی ” اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان برخوار در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی ادعا می کند داروی درمان کرونا را دارد رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: پس از هماهنگی های لازم از واحد صنفی مورد نظر بازرسی که یک هزار و ۸۸۰ عدد بطری ۱۲۰ میلی لیتری داروی غیر مجاز کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه یک متهم دستگیر که ادعا می کرد این دارو سیستم ایمنی بدن را در مقابله با ویروس کرونا و دیگر ویروس ها مقاوم می کند.
فرمانده انتظامی شهرستان برخوار خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.#
** کشف بیش از ۱۰ هزار دستکش و ۴۲ لیتر الکل صنعتی در”فریدن”
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان فریدن از کشف ۱۰ هزار و ۴ عدد دستکش و ۴۲ لیتر الکل صنعتی احتکار شده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ “مختار بهارلو” در این رابطه اظهار داشت: در راستای اجرای طرح برخورد با محتکران لوازم بهداشتی و ضد عفونی کننده ، بازرسی از چندین واحد صنفی و مکان مشکوک انجام شد.
وی افزود: در بازرسی از یک منزل مسکونی ۱۰ هزار و ۴ دستکش و ۴۲ لیتر الکل صنعتی کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت:در این رابطه یک نفر دستگیر و متهم پس از تشکیل پرونده ، تحویل مراجع قضائی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان فریدن خاطرنشان کرد: همواره افراد سودجود با بهره گیری از جو روانی حاکم بر جامعه اقدام به احتکار اقلام مورد نیاز مردم می کنند که اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت ضمن رصد بازار درخواست دارد شهروندان به محض اطلاع از هرگونه اقدام افراد فرصت طلب و سودجو مبنی بر افزایش قیمت، احتکار و … موضوع را برای اقدام قانونی از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.#

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا