حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

رفع تصرف ۶۶ میلیاردی منابع طبیعی از دست زمین خواران//عملیات سرکوب کرونا توسط نیروی انتظامی باعث دلگرمی مردم شد

سردار” مهدی معصوم بیگی” با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان با اشرافیت دقیق اطلاعاتی خود و اقدامات هوشمندانه موفق شدند ۵۷۹ هزار و ۴۷۳ متر زمین مربوط به منابع طبیعی که به تصرف افراد زمین خوار در آمده بود را شناسایی کنند.
وی با بیان اینکه متهمان با دیوار کشی، ساخت و ساز و تغییر کاربری زمین های مربوط به منابع طبیعی را به صورت غیر قانونی تصرف کرده بودند اظهار داشت: کارآگاهان پس از تشکیل پرونده برای این افراد با پیگیری های ویژه و اخذ مجوز از مقام قضائی نسبت به دستگیری آنان اقدام و زمین های تصرف شده را به منابع طبیعی بازگرداندند.
سردار معصوم بیگی، با بیان اینکه در عملیات ویژه کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ۳۰ زمین خوار دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند گفت: ارزش زمین های رفع تصرف شده برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۶۶ میلیارد ریال است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان، عدم نظارت دقیق، عدم علامت گذاری و مشخص نبودن زمین های مربوط به منابع طبیعی را از جمله مشکلات این بخش عنوان کرد و اظهار داشت: با این وجود پلیس با اشرافیت کامل خود جرایم این حوزه را دنبال و با متخلفان برخورد قانونی می کند و در همین راستا نیز همکاری و تعامل بسیار خوبی بین مجموعه پلیس استان با دستگاه های دولتی برقرار است.#

** کشف ۴ هزار و ۸۴۰ لیتر مایع ضد عفونی در اصفهان
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۴ هزار و ۸۴۰ لیتر مایع ضد عفونی کننده و دستگیری ۳ محتکر در این رابطه خبر داد.
سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مقابله با محتکران اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده ، ماموران کلانتری ۲۰ اصفهان از چندین انبار بازرسی کردند.
وی افزود: در بازرسی از یک انبار ۲ هزار و ۳۴۰ لیتر مواد ضد عفونی کننده کشف شد.
سرهنگ خدادوست ادامه داد: همچنین در بازرسی از انباری دیگر ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر مایع ضد عفونی کننده و بهداشتی کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه ۳ محتکر اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان بیان داشت: نیروی انتظامی با محتکران و افرادی که برای منفعت و سود بیشتر اقلام مورد نیاز مردم را احتکار می کنند برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.
** کشف ۳ هزار و ۶۶۰ عدد مواد محترقه دراصفهان
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۳ هزار و ۶۶۰ عدد انواع مواد محترقه طی ۲عملیات جداگانه خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی موادمحترقه در فروشگاهی ، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پایگاه اطلاعاتی این شهرستان قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس، محل مورد نظر را شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی اقدام به بازرسی کردند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در بازرسی از محل تعداد ۳ هزار و ۶۶۰ عدد انواع موادمحترقه کشف شدبیان داشت: در این راستا متصدی واحد صنفی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از عملیاتی دیگر توسط ماموران کلانتری ۱۲ این فرماندهی خبر دادو افزود: ماموران آن یگان نیز در راستای اجرای طرح برخورد و جمع آوری مواد محترقه غیرمجاز با هماهنگی قضایی در بازرسی از یک پارکینگ منزل مسکونی تعداد ۱۵۰ عدد مواد محترقه دست ساز خطرناک را کشف کردند.
سرهنگ محمدرضا خدادوست در پایان با اشاره به کشف ۳ هزار و ۸۱۰ عدد انواع مواد محترقه در این ۲ عملیات خاطر نشان کرد: در این خصوص نیز یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد.
** پایان کار باند سارقان زاپاس خودروهای سبک در “نجف آباد”
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان نجف اباد از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان زاپاس خودرو و کشف چندین فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ “محمدحسین باباکلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: چندی پیش مالک یک دستگاه خودروی سواری طی تماسی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ از دستبرد ۳ سارق ناشناس به خودرو اش خبر داد.
وی افزود: ماموران کلانتری ۱۸ یزدانشهر با حضور در محل ضمن بررسی محلی که سرقت روی داده بود و همچنین بررسی سوابق متهمانی که احتمال می دادند در این سرقت ها دست داشته باشند، سرنخ هایی را در این خصوص به دست آوردند.
این مقام انتظامی عنوان داشت: ماموران با انجام تحقیقات و اقدامات فنی موفق به شناسایی ۳ سارق شده و آنان را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
سرهنگ “باباکلانی ” ادامه داد: متهمان در بازجویی های اولیه منکر هرگونه بزه انتسابی بود، ولی با مشاهده مستندات پلیس به چندین فقره سرقت زاپاس خودرو اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد با اشاره به کشف ۵ عدد زاپاس خودرو از مخفیگاه سارقان، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان از شهروندان خواست تا با رعایت اصول امنیتی مانند استفاده از دزدگیر خودرو، قفل فرمان و قفل پدال، و پارک خودرو در محل های امن، امکان سرقت خودرو و لوازم آن را به حداقل برسانند.
** افزایش ۳۰ درصدی ترددهای درون شهری اصفهان نگران کننده است
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهور استان گفت: در هفته جاری تردد های درون شهری اصفهان نسبت به هفته قبل ۳۰ درصد افزایش یافته و این آمار نگران کننده است.

سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: علی رغم رعایت توصیه های بهداشتی و کاهش تردد ها در کلان شهر اصفهان و همکاری خوب مردم فهیم این شهر اما متاسفانه در هتفه جاری شاهد افزایش تردد ها بودیم.
وی افزود: در بررسی های فنی که توسط پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان انجام شده مشخص شده ترددهای درون شهری نسبت به هفته قبل ۳۰ درصد افزایش یافته که جای نگرانی دارد.
رئیس پلیس راهور اصفهان بار دیگر از شهروندان فهیم اصفهانی خواست، حتی الامکان ترددهای خود را کاهش دهند و برای موارد ضروری از منزل خارج شوند تا انشاءالله با یاری یکدیگر بتوانیم از این آزمون نیز سربلند بیرون بیایم و این بیماری را شکست دهیم.
** کشف ماسک های پارچه ای غیر بهداشتی در “فریدن”
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان فریدن از شناسایی یک واحد صنفی غیر مجاز که در فروش ماسک های پارچه ای غیر بهداشتی فعالیت داشت؛ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ “مختار بهارلو” با اعلام این خبر ، گفت: در پی رصد اطلاعاتی مبنی بر فروش اقلام غیر بهداشتی از سوی یک واحد صنفی پلاستیک فروشی ، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت و پس از احراز صحت و سقم خبر اکیپی تلفیقی از ماموران انتظامی و اداره بهداشت شهرستان به مکان مورد نظر اعزام شدند .
فرمانده انتظامی شهرستان فریدن خاطر نشان کرد: در بازرسی از این واحد صنفی تعداد ۲۸۲ عدد ماسک پارچه ای غیر بهداشتی که در فضایی کاملا غیر بهداشتی و آلوده عرضه می شد به ارزش تقریبی ۲۵ میلیون و۳۸۰ هزار ریال کشف شد و به علت نداشتن پروانه فروش معتبر و عدم رعایت اصول بهداشتی ، محصولات توقیف شدند.
سرهنگ مختار بهارلو ضمن توصیه به شهروندان در خصوص توجه به اصالت محصولات بهداشتی خریداری شده ازآن ها خواست تا در صورت برخورد با این گونه تخلفات با اداره بهداشت و یا پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهند.

** دستگیری سارق محتویات داخل خودرو در اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری سارقی که اقدام به سرقت محتویات داخل خودروهای شهروندان می کرد و اعتراف وی به چندین فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین ترکیان” با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی در پی وقوع یک فقره سرقت داخل خودرو و شکایت مال باخته، موضوع به صورت ویژه در دستور کار آگاهان اداره مبارزه با سرقت داخل خودروی پایگاه شرق اصفهان قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان بلافاصله در این زمینه تحقیقات علمی و تخصصی خود را آغاز کرده و با بکارگیری یکسری اقدامات پلیسی موفق شدند رد یکی از سارقان سابقه دار را در این سرقت بدست آورند.
این مقام انتظامی بیان کرد: کارآگاهان پس از دریافت اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اظهار داشت: متهم در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود اما هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس روبرو شدبا اعتراف به بزه انتسابی به چندین فقره سرقت محتویات خودروهای پارک شده شهروندان در حاشیه خیابان ها و کوچه های خلوت اقرار کرد.
سرهنگ ترکیان با اشاره به کشف اقلام مسروقه قابل توجه از مخفیگاه متهم گفت: با تلاش کارآگاهان تمامی مال باختگان شناسایی و اموال مکشوفه به آنان تحویل و متهم نیز همراه پرونده تحویل مراجع قضائی شد.
** عملیات سرکوب کرونا توسط نیروی انتظامی باعث دلگرمی مردم شد
گروه استان ها _ اصفهان _ فرماندار شهرستان خمینی شهر، انجام عملیات سرکوب کرونا توسط نیروی انتظامی را باعث دلگرمی مردم و ایجاد امیدواری در بین آنان عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، “محمود مسلم زاده” در حاشیه اجرای عملیات سرکوب کرونا که با همکاری فرماندهی انتظامی استان اصفهان و حضور خودروهای یگان ویژه انجام شد گفت: شیوع بیماری کرونا، امروز کشور و به ویژه استان اصفهان و شهرستان خمینی شهر را دربر گرفته که در راستای جلوگیری از انتقال این بیماری همه بخش های کشور بسیج شده و اقدامات خوبی نیز صورت پذیرفته است.
وی با قدردانی از سردار معصوم بیگی، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در خصوص انجام هماهنگی های لازم برای ضد عفونی کردن معابر شهرستان خمینی شهر با استفاده از خودروها و تجهیزات یگان ویژه گفت: امروز بحمد الله با حضور جانشین فرمانده انتظامی استان و فرمانده یگان ویژه عملیات ضد عفونی معابر شهری با خودروها و تجهیزات این یگان انجام گرفت و پیش از آن نیز اطلاع رسانی های لازم در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا به شهروندان را انجام دادند که جا دارد از این عزیزان نیز نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشم.
مسلم زاده، اضافه کرد: خوشختانه براساس نقشه جامعی که تهیه شده بود تمامی محله ها و معابر اصلی شهرستان گندزدایی و ضد عفونی شدند و ضمن تشکر از همراهی مردم و همکاری که روز های آینده خواهند داشت امیدوارم شاهد نابودی ویروس کرونا و به نوعی شکست این ویروس باشیم.
فرماندار خمینی شهر همراهی و همکاری نیروی انتظامی در پیشگیری از بیماری کرونا را باعث دلگرمی و امیدواری در بین مردم دانست و اظهار داشت: مردم ما همیشه می دیدند که مجموعه نیروی انتظامی در موضوعات نظم و امنیت فعال هستند اما امروز مایه مباهات ما است که این نیرو در موضوعات بهداشت محیط هم دوشا دوش نیروهای بهداشتی کشور در کنار دستگاه ها و مردم خدمت می کنند.
وی اضافه کرد: امروز مردم مجموعه نیروهای انتظامی را از درون خود می دانند و ان شاء الله بتوانیم براساس این همدلی و خودجوشی و مشارکتی که صورت گرفته توفیقات خوبی در راستای مقابله با ویروس کرونا بدست بیاوریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا