حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

دستگیری سرکرده باند سارقان مسلح تحت تعقیب ۳ استان و سایر اخبار و حوادث پلیسی ۲۴ساعت گذشته استان

سردار” مهدی معصوم بیگی”، در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، در تشریح این خبر گفت: کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان اصفهان با تیزهوشی و اشرافیت اطلاعاتی خود از حضور سرکرده باند سرقت مسلحانه تحت تعقیب ۳ استان کشور در شهر اصفهان مطلع و بلافاصله برای دستگیری وی وارد عمل شدند.
فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: در این خصوص اقدامات ویژه و تخصصی پلیسی صورت گرفت و پس از هماهنگی های لازم با مقام قضائی طی عملیاتی پیچیده و هوشمندانه فرد مذکور در یکی از نقاط شهر به محاصره ماموران در آمده و بدون اینکه فرصتی برای فرار داشته باشد دستگیر شد.
سردار معصوم بیگی، با حرفه ای عنوان کردن عملکرد کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان در انجام موفقیت آمیز عملیات دستگیری این مجرم متواری اظهار داشت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد متهم سرکرده اعضای یک باند ۴ نفره سرقت مسلحانه بوده که در استان همدان ۱۵ فقره و در استان گلستان ۳۷ فقره سرقت منزل انجام داده و در استان لرستان نیز با دستبرد به یک طلافروشی سه ونیم کیلو طلا را به سرقت برده بودند.
این مقام ارشد انتظامی، با بیان اینکه سارقان از منازل مردم، طلاجات و دلار سرقت کرده بودند، گفت: ارزش اموال به سرقت رفته از منازل مردم توسط کارشناسان مربوطه ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام شده است.
لازم به ذکر است طی عملیاتی توسط ماموران پلیس استان گلستان یکی از اعضای این باند به هلاکت رسیده ، ۲ نفر دیگر زخمی شده و سرکرده آن ها متواری شده بود که به لطف خداوند و تلاش ویژه کاراگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان دستگیر و به دست قانون سپرده شد.#

* توقیف سواری پژو با ۱۷۷ کیلو تریاک در “سمیرم”
گروه استان ها _اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم، از توقیف یک دستگاه خودروی سواری پژو حامل ۱۷۷ کیلو تریاک در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.
سرهنگ” سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید” رئیسیان” فرماندهی انتظامی شهرستان سمیرم طی یک اقدام هوشمندانه موفق شدند یک دستگاه خودروی سورای پژو حامل مواد افیونی را شناسایی و متوقف کنند.
وی افزود: در این عملیات ماموران طی بازرسی دقیق از خودرو ۱۷۷ کیلو تریاک را کشف و ۲ سوداگر مرگ را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی گفت: متهمان این مقدار مواد را از مرزهای شرقی کشور بارگیری کرده و قصد انتقال آن به مرکز کشور را داشتند که با هوشیاری به موقع ماموران در انجام نقشه خود ناکام شدند.
* کشف ۸۴۰ لیتر الکل احتکاری در “برخوار”
گروه استان ها-اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان برخوار از کشف تعداد ۸۴۰ بطری الکل، ۱۰ هزار لیتر محلول ضد عفونی و ۲۶۰ بطری ژل ضد عفونی احتکار شده توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “غلامرضا براتی” اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان “برخوار” با اشراف اطلاعاتی خود از احتکار اقلام بهداشتی در منطقه صنعتی شهر دولت آباد مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی ادامه داد: کارآگاهان پس از دریافت اطلاعات لازم و کسب مجوز از مقام قضائی از محل بازدید به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات تعداد ۸۴۰ بطری یک لیتری الکل ۷۰ درصد، ۱۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی و ۲۶۰ بطری ژل ضدعفونی احتکار شده کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان برخوار با اشاره به پلمپ محل مذکور با حکم مقام قضائی و دستگیری یک فرد متخلف در این رابطه اظهار داشت: پلیس با افراد محتکر و سودجویی که با اقدام خود سلامت افراد جامعه را با مخاطره مواجه سازند قاطعانه برخورد کرده و اجازه عرض اندام به آنها را نخواهد داد .
* اعلام زمان اجرای طرح ترافیک در اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان، زمان طرح ترافیک که براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا از اول فروردین سال جدید اجرای آن عملیاتی شده را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدرضا محمدی” گفت: برابر مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان، طرح زوج و فرد خودروها که پیش از این لغو شده بود مجدداً از اول فروردین سال جدید فعالیت خود را از سرگرفت.
وی با بیان اینکه در زمان اجرای طرح زوج و فرد تغییرات اساسی صورت گرفته اظهار داشت: این طرح همه روزه به جز روزهای جمعه از ساعت ۷ صبح تا ۲۴ عملیاتی می شود.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان محدوده اجرای این طرح را تمامی معابر درون شهری و بزرگراهی شهر اصفهان اعلام کرد و گفت: هر خودرویی بدون رعایت زوج و فرد برای هر بار که از مقابل دوربین ها عبور کند مورد اعمال قانون قرار می گیرد.

* توقیف محموله ۱۲ میلیاردی قاچاق در “شهرضا”
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون حامل محموله ای از کالاهای خارجی قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در شهرستان شهرضا خبر داد.

سردار “مهدی معصوم بیگی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید ” امامی” فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا طی عملیاتی هوشمندانه یک دستگاه خودرو کامیون ولوو حامل انواع کالاهای خارجی قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.
وی افزود: در این عملیات ۲۹۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به همراه ۱۰۴کارتن انواع قطعات برقی و لوازم جانبی مربوطه،۲۱۰عدد ادکلن با مارک های مختلف و ۳ دستگاه ماشین شارژی بزرگ کودک که همگی فاقد مدارک گمرکی بودند را کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش این محموله مکشوفه ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است اظهار داشت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و همراه با پرونده به مراجع قضائی تحویل شد.#
* ممنوعیت توقف خودرو در حاشیه زاینده رود
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان از اجرای طرح ممنوعیت توقف خودرو در حاشیه زاینده رو و پل های تاریخی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد رضا محمدی” اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت شهروندان و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی توقف هرگونه وسیله نقلیه در حاشیه زاینده رود و پل های تاریخی بدون حضور راننده ممنوع است.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: درصورت مشاهده وسایل نقلیه در مسیر رودخانه زاینده رود و پل های تاریخی شهر اصفهان ماموران این پلیس ضمن اعمال قانون ، آن ها را به پارکینگ انتقال خواهند داد.
سرهنگ محمدی، با بیان اینکه هدف از اعمال تدابیر سخت گیرانه برای تردد و توقف وسایل نقلیه در سطح شهر را حفظ سلامت شهروندان و کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: از شهروندان می خواهیم با ماموران پلیس همکاری لازم را به عمل آورده و از آوردن خودروهای شخصی خود به هسته مرکزی شهر خودداری کنند.

* بیش از ۱۸ کیلو تریاک در اصفهان کشف شد
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۸ کیلوو ۶۰ گرم تریاک طی عملیات ماموران این فرماندهی در بازرسی از یک دستگاه خودروی کامیون خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” غلامحسین صفری” اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت اطلاعاتی خود از انتقال محموله ای از مواد افیونی توسط یک دستگاه خودروی کامیون به شهر اصفهان مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران سرانجام با اقدامات پلیسی خود خودروی مذکور را در یکی از مبادی وردی منطقه شرق استان شناسایی و متوقف کردند.
پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به کشف ۱۸ کیلو و ۶۰ گرم تریاک در بازرسی از این خودرو اظهار داشت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و همراه با پرونده تحویل مراجع قضائی شد .

* هوشیاری مامور وظیفه شناس پلیس کاشان مانع از آتش سوزی منزل شد
گروه استان ها_ اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از اقدام سریع و به موقع مامور وظیفه شناس فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان در پیشگیری از وقوع آتش سوزی در یک منزل مسکونی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی قربانی” اظهار داشت : یکی از ماموران کلانتری ۱۲ فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان شب گذشته حین گشت زنی در حوزه ماموریتی خود متوجه شعله و خروج دود غلیظ از طبقه دوم یک منزل می شود.
وی افزود: این مامور وظیفه شناس، سریعاً موضوع را به عوامل آتش نشانی و صاحبخانه که از وقوع آتش در آشپزخانه خود بی خبر بود اطلاع می دهد که بلافاصله عوامل آتش نشانی در محل حضور یافته و آتش مهار می شود.
این مقام انتظامی بیان کرد: خوشبختانه با اقدام به موقع این مامور پلیس از وقوع حادثه ای ناگوار جلوگیری به عمل آمد و ۴ نفر از اعضای خانواده که در طبقه اول سکونت داشتند بدون حادثه نجات یافتند.
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان، با بیان اینکه کارشناسان علت آتش سوزی را بی احتیاطی در تهیه غذا عنوان کردند گفت: به شهروندان توصیه می کنیم هنگام طبخ غذا از اصول ایمنی را رعایت کرده و از رها کردن غذا بر روی شعله گاز خودداری کنند.

*برخورد تیبا با مانع، یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهور فرمانده انتظامی استان از جان باختن یک نفر و مجروح شدن ۲ نفر دیگر بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری تیبا با مانع کنار خیابان خبر داد.
سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگارپایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۸ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف در یکی از نقاط شهر اصفهان بلافاصله در محل حاضرشدند.
وی افزود: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه خودروی سواری تیبا حین تردد با مانع کنار خیابان به شدت برخورد کرده که در این حادثه، راننده خودرو جان خود را از دست داده و دو سرنشین دیگر آن نیز مصدوم و توسط عوامل اوژانس به بیمارستان منتقل شدند.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان، با بیان اینکه کارشناسان تصادفات پلیس راهور شهرستان، علت این حادثه را عدم توجه به جلو از سوی راننده خودروی سواری تیبا عنوان کردند گفت: به رانندگان توصیه می کنیم همواره از شتاب زدگی و سرعت غیر مجاز جدا پرهیز وبا رعایت نکات و قوانین راهنمایی و رانندگی از بروز اینگونه حوادث پیشگیری کنند.

*واژگونی ال ۹۰ در اصفهان با یک کشته و ۲مجروح
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان، از جان باختن یک نفر و مجروح شدن ۲ نفر براثر واژگونی یک دستگاه خودروی ال ۹۰ در محور اصفهان – نائین خبر داد.
سرهنگ” حسین پورقیصری” به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران پلیس راه استان اصفهان در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در خصوص وقوع حادثه واژگونی در محور اصفهان _ نائین بلافاصله در محل حضور یافتند.
وی افزود: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد، خودروی سواری ال۹۰ حین عبور از مسیر مذکور از جاده خارج و دچار واژگونی شده که در اثر این حادثه یک نفر از سرنشینان خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم جان باخته و ۲ سرنشین دیگر نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه علت حادثه توسط کارشناسان تصادفات عدم توجه به جلو از سوی راننده خودرو اعلام شده گفت: متاسفانه علی رغم اینکه بارها در مورد بستن کمربند ایمنی توسط تمامی سرنشینان عقب و جلو خودرو تاکید شده اما باز شاهد هستیم که عده زیادی توجه ندارند و همین موضوع باعث می شود که جان خود را از دست داده و یا دچار آسیب جدی شوند.#

*خارج شدن وانت مزدا از جاده حادثه ساز شد
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از جان باختن سرنشین و مجروح شدن راننده یک دستگاه خودروی وانت مزدا به علت خروج از جاده خبر داد.
سرهنگ” حسین پورقیصری” به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در خصوص وقوع حادثه خروج از جاده یک دستگاه خودروی وانت مزدا در محور “تیران به عسکران” بلافاصله در محل حاضر شدند.
وی افزود: در بررسی به عمل آمده مشخص شد یک نفر از سرنشینان خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم جان باخته و راننده نیز مصدوم و روانه بیمارستان شده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: برابر اعلام کارشناس تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده خودرو علت این حادثه بوده است.

*کاهش ۶۱ درصدی ورود خودرو به اصفهان/ تدابیر سخت گیرانه برای خودروهای متخلف
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان، از کاهش ۶۱ درصدی ورود خودرو طی مدت ۲۵ اسفند ۹۸ تا دوم فروردین ۹۹ به نسبت مدت مشابه سال قبل خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین پور قیصری” اظهار داشت: براساس آمارهای به دست آمده از سیستم های تردد شمار، میزان ورود خودرو به استان در بازه زمانی ۲۵ اسفند ماه ۹۸ تا دوم فروردین ۹۹ به نسبت مدت مشابه سال قبل ۶۱ درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه آمارها حاکی از آن است که به همین میزان هم با کاهش خروج خودرو از استان روبرو هستیم اظهار داشت: بیشتر خودروهایی که وارد محورهای مواصلاتی استان اصفهان می شوند از کمربندی ها به سمت استان های جنوبی کشور می روند.
این مقام انتظامی افزود: هرچند که در این بازه زمانی باکاهش ۶۱ درصدی ورود خودرو مواجه بودیم اما باز هم این میزان تردد خودرو قابل توجیه نیست و از هموطنان انتظار داریم که با توجه به وضعیت پیش آمده به توصیه مسئولان بهداشت و درمان توجه کرده و از مسافرت های غیر ضروری خودداری کنند.
سرهنگ پورقیصری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه راه های استان ترانزیتی هستند و این استان شاهراه اتصال شمال به جنوب و غرب به شرق کشور و بالعکس است به همین جهت همه روزه شاهد خودروهای حامل مواد سوختی،باری و اقلام مورد نیاز هستیم و به همین جهت مسدود کردن این راه ها امکان پذیر نیست.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه از تدابیر سخت گیرانه برای خودروهای متخلف در راه های استان خبر داد و گفت: دوربین های نظارت تصویری ثابت و سیار در تمامی محورهای استان فعال بوده و با خودروهایی که تخلفات حادثه ساز داشته باشند برخورد قانونی به عمل می آید و هر خودرویی که سرعت و سبقت غیر مجاز داشته باشد به مدت ۷۲ ساعت در پارکینگ نگهداری خواهد شد.
این مقام انتظامی در مورد سؤ استفاده از خلوت بودن جاده های استان و ارتکاب تخلف سرعت غیر مجاز به رانندگان هشدار داد و گفت: از ۲۵ اسفند ۹۸ تا دوم فروردین ماه ۹۹ تعداد ۶۵ دستگاه خودرو به علت تخلف سرعت غیر مجاز علاوه بر اعمال قانون به مدت ۷۲ ساعت توقیف شدند.

* عدم رعایت سرعت مطمئنه، جان سرنشین “بی ام و” را گرفت
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان از جان باختن سرنشین یک دستگاه خودروی بی ام و به علت عدم رعایت سرعت مطمئنه از سوی راننده خودرو خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” محمد رضا محمدی” گفت: ماموران پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پی اطلاع از وقوع یک حادثه رانندگی در خیابان هزار جریب جنب ایستگاه مترو بلافاصله در محل حاضر شدند.
وی افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد، خودرو در حال حرکت در این مسیر به شدت با مانع کنار خیابان برخورد کرده که در اثر این حادثه سرنشین خودرو به علت جراحات وارده دردم فوت و راننده آن نیز مجروح شد.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تخطی راننده از سرعت مطمئنه با توجه به هوای بارانی و لغزنده بودن سطح خیابان عنوان کرد و گفت: رانندگی در شرایط بارانی تابع یک سری اقدامات خاصی است که بایستی هر راننده ای آن ها را بداند و در مواجهه با آن شرایط این اصول را رعایت کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا