حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

توقیف محموله ۱۰میلیاردی کالای قاچاق در “شهرضا”/ اعمال قانون یک هزار و۳۱۵ خودرو در حاشیه زاینده رود اصفهان وسایر حوادث پلیسی ۲۴ساعت گذشته استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار”مهدی معصوم بیگی” در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” فرماندهی انتظامی شهرستان “شهرضا” با اشرافیت و هوشمندی بالای خود یک دستگاه کامیون کشنده حامل بار قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.
وی با بیان اینکه این خودرو از بنادر جنوب کشور به سمت استان قم در حرکت بود، افزود: پس از متوقف شدن خودرو طی هماهنگی با مقام قضائی از آن بازرسی به عمل آمد که در نتیجه این عملیات ۱۰حلقه لاستیک ،یک هزار و ۳۲ قطعه انواع لوازم جانبی گوشی تلفن همراه و تعداد ۱۹۸ عدد ساعت مچی هوشمند که همگی فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بوده و به صورت قاچاق حمل می شدند کشف شدند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان، ارزش کالاهای مکشوفه در این عملیات را بنابر اعلام کارشناسان مربوطه۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و همراه با پرونده تشکیل شده تحویل مراجع قضائی شد.*

*کلاهبرداری با شگرد ارائه بسته اینترنت رایگان
گروه استان ها-اصفهان- رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که با فریب اهدای بسته اینترنت رایگان، مبلغ ۴۰ میلیون ریال از حساب یک شهروندسرقت کرده بود خبرداد.
سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۴۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، موضوع در در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان قرارگرفت.
وی افزود: شاکی در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد در کانال اجتماعی تلگرام با آگهی اهدای بسته اینترنت رایگان از طرف اپراتورهای موبایلی با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و ترویج پویش در خانه بمانیم روبرو شده و با ورود به درگاه پرداخت از طریق لینک معرفی شده و پرداخت ۱۰هزار ریال جهت شرکت در قرعه کشی شرکت کردم اما نه تنها هیچ بسته اینترنتی دریافت نکردم بلکه متوجه شدم کل موجودی حسابم که ۴۰ میلیون ریال بود نیز برداشت شده است.
رئیس پلیس فتای استان اصفهان عنوان داشت: در بررسی های اولیه مشخص می شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی وی سرقت و برای طراح این درگاه ارسال شده است.
سرهنگ مرتضوی با اشاره به دستگیری متهم اصلی این پرونده در عملیات ویژه کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان گفت: با توجه به افزایش خرید های آنلاین و غیر حضوری در پی شیوع ویروس کرونا برخی کسب و کارهای فاقد مجوز برای جلب توجه مشتری به تبلیغات اغوا کننده و فریبنده روی آورده اند در حالی که بسیاری از شعارهایی که در تبلیغات آنها گفته شده است درست نیستند.
وی خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

*اعمال قانون یک هزار و۳۱۵ خودرو در حاشیه زاینده رود اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان، از اعمال قانون یک هزار و ۳۱۵ دستگاه خودرو که در کنار پل های تاریخی حاشیه زاینده رود پارک شده بودند طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
سرهنگ “محمد رضا محمدی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: برابر مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان مبنی بر ممنوعیت پارک خودرو در حاشیه زاینده رود و پل های تاریخی شهر اصفهان، در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و۳۱۵ دستگاه خودرو که از اجرای این مصوبه سرباز زده و خودروهای خود را در حاشیه زاینده روده پارک کرده بودند مورد اعمال قانون قرار گرفتند.
وی همچنین از انتقال ۲۰ دستگاه خودرو به پارکینگ توسط ماموران پلیس راهور استان خبر داد و گفت: همه شهروندان ملزم به اجرای قانون و مقررات هستند و با کسانی که از قوانین وضع شده در راستای حفظ سلامت شهروندان سرباز بزنند بدون هیچ گونه اغماض برخورد می شود.
پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: اعمال قوانین و تدابیر سخت گیرانه و محدودیت تردد برای خودروها تنها برای حفظ سلامت جامعه است و برای اینکه زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود و بتوانیم هرچه زودتر این ویروس را شکست دهیم بایستی که همه باهم به قوانینی که در این خصوص وضع می شوند پایبند باشیم و به توصیه های مسئولان بهداشت و درمان کشور به طور جدی توجه کنیم.
کشف ۵۷ کیلو حشیش در “نائین”
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان نائین از دستگیری یک سوداگر مرگ و کشف ۵۷ کیلو حشیش در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” ایرج کاکاوند” اظهار داشت: ماموران پاسگاه چوپانان فرماندهی انتظامی شهرستان نائین طی یک عملیات مشترک با همکاری ماموران یگان تکاوری استان اصفهان موفق شدند یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ حامل مواد مخدر را شناسایی و متوقف کنند.
وی افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودروی مذکور در بازرسی دقیق از آن ۵۷ کیلو حشیش را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نائین عنوان کرد: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و همراه با پرونده تشکیل شده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.*

*آتش سوزی منزل مسکونی در اصفهان
گروه استان ها _اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از وقوع حادثه آ تش سوزی در یک واحد مسکونی به علت نشت گاز خبر داد.
سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: برابر اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰مبنی بر وقوع حادثه آتش سوزی منزل در یکی از مناطقع شهرستان اصفهان ماموران انتظامی به همراه عوامل اورژانس و آتش نشانی سریعاً در محل حاضر شدند.
این مقام انتظامی افزود: با حضور ماموران در محل مشخص شد یک باب واحد مسکونی به علت نشست گاز در آشپزخانه دچار آتش سوزی شده و ۲۰ درصد اقلام منزل در این حادثه طعمه حریق شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت اظهار داشت: از شهروندان می خواهیم ، نکات و اصول ایمنی را در همه حال رعایت کنند تا انشاءالله شاهد وقوع حوادث ناگوار و غیر قابل جبران نباشیم.

*کشف ۵ میلیارد ریال طلاجات مسروقه از مخفیگاه یک سارق در “نجف آباد”
گروه استان ها_ اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نجف‌آباد از دستگیری یک سارق طلاجات منزل و کشف ۵ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه وی در عملیات ویژه ماموران این فرماندهی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد حسین باباکلانی” با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۲ فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع سرقت طلاجات از منزلش بلافاصله در محل حضور یافتند.
وی افزود: ماموران پس از انجام بررسی های علمی و تخصصی صحنه سرقت و بکارگیری یک سری اقدامات ویژه پلیسی موفق شدند هویت فردی که دست به این سرقت زده را شناسایی کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد عنوان کرد: پس از شناسایی هویت اصلی سارق، ماموران با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات ضربتی وغافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.
این مقام انتظامی اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه وی طلاجات مسروقه شامل ۱۲عدد النگو ،یک عدد تک دست ،سه عدد پلاک ومدال ،یک جفت گوشواره ، ۴ عدد گردنبند و سینه ریز بزرگ ، یک جفت گوشواره کوچک ، یک جفت دستبند ،۲عدد دستبند قفل دار بزرگ، ۶عدد انگشتر و یک عدد شمش بزرگ که ارزش آن ها برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۵ میلیارد ریال است کشف شد.
سرهنگ باباکلانی در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی گفت: به شهروندان توصیه می کنیم به منظور پیشگیری از سرقت طلاجات و وجوه نقد واشیا با ارزش آنها را در گاو صندوق های مخفی که در درون دیوار تعبیه می شوند نگهداری نموده و یا به صندوق امانات بانک ها بسپارند.

* دستگیری سارقان احشام در “اردستان”
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان اردستان گفت: ۲ سارقی که اقدام به سرقت ۳۲ رأس دام به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال کرده بودند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “غلامرضا هاشمی زاده ” با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی یک فقره سرقت احشام و شکایت مال باخته، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان اردستان قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان، پس از انجام تحقیقات علمی و یک سری اقدامات پلیسی سرانجام موفق شدند هویت ۲ سارق سابقه دار که در این سرقت دست داشتند را شناسایی کردند که طی عملیاتی ضربتی با هماهنگی مقام قضائی آن ها را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان اردستان با بیان اینکه سارقان ۳۲ راس احشام که ارزش آن ها برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۹۰۰ میلیون ریال برآورد شده را به سرقت برده بودند گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

* دستگیری باند سارقان منزل با ۷ میلیارد اموال مسروقه در اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی استان، از دستگیری باند ۳ نفره سارقان منزل و اعتراف آن ها به ۲۰ فقره سرقت خبر داد و گفت: کارشناسان مربوطه ارزش اموال به سرقت رفته توسط متهمان را ۷ میلیارد ریال برآورد کردند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین ترکیان” با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در شهرستان اصفهان و شکایت مال باختگان به پلیس، کارآگاهان تحقیقات تخصصی خود را برای دستگیری عامل یا عاملان این سرقت ها آغاز کردند.
وی افزود: کارآگاهان با استفاد از اطلاعات دریافتی و همچنین بکارگیری یک سری اقدامات علمی و تخصصی رد پای اعضای یک باند ۳ نفره را در این سرقت ها به دست آورده و طی عملیاتی ضربتی با هماهنگی مقام قضائی آن ها را دستگیر کردند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: متهمان در تحقیقات صورت گرفته به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کردند که برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش اموال به سرقت رفته توسط آنان بالغ بر ۷ میلیارد ریال بوده است.
این مقام انتظامی با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی از تلاش ها برای شناسایی مالخران این پرونده خبر داد و گفت: تمامی سارقان سابقه دار و مرتکبان تکرار جرم در رصد دقیق پلیس قرار دارند و در صورت ارتکاب هرگونه جرم و تخلفی با تشدید مجازات از سوی مقام قضائی روبرو خواهند شد.

* توقیف انواع کالای قاچاق در “سمیرم”
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم، از توقیف محموله ای از انواع کالاهای خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” سهراب قرقانی” با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید “رئیسیان” فرماندهی انتظامی شهرستان سمیرم با اشرافیت اطلاعاتی و هوشمندی بالای خود ۴ خودروی حامل انواع کالاهای خارجی قاچاق را توقیف کردند.
وی کالاهای مکشوفه در این عملیات را شامل ال ای دی، کیف، پوشاک، مواد خوراکی، موتورسیکلت، چوب بلوط قاچاق و لوازم آرایشی عنوان کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم با بیان اینکه ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است، اظهار داشت: در این رابطه ۴ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.*
هشدار های پلیس آگاهی اصفهان برای پیشگیری از سرقت داخل خودرو
گروه استان ها _ اصفهان _ پلیس آگاهی استان، به منظور سلب کردن فرصت های ارتکاب سرقت محتویات داخل خودرو توسط سارقان هشدارهایی برای شهروندان ارائه کرد.

* عوامل زمینه ساز در سرقت محتویات داخل خودرو
عدم تجهیز خودرو به لوازم ایمنی، بی احتیاطی هنگام سوار کردن مسافر و ترک خودوریی که مسافر داخل آن است،بی احتیاطی و سهل انگاری در بازگذاشتن در و شیشه خودرو ، تحریک سارقان با قرار دادن وسایل با ارزش بر روی صندلی های خودرو یا نصب تجهیزات گران قیمت بر روی آن و رها کردن خودرو در محل های ناامن بدون رعایت اصول امنیتی را می توان از جمله عوام زمینه ساز در جرم سرقت محتویات داخل خودرو عنوان کرد.
چگونه از بروز سرقت محتویات داخل خودرو جلوگیری کنیم؟
شهروندان با رعایت چند نکته ساده اما بسیار مهم می توانند فرصت های ارتکاب جرم را از سارقان سلب کنند. توصیه می کنیم برای جلوگیری از بروز این گونه سرقت ها، قبل از هر چیز خودروی خود را به لوازم ایمنی نظیر دزد گیر، سوئیچ مخفی و … مجهز کنید.
نصب دزدگیر و ساخت کلید یدکی خودرو را به افراد متفرقه و ناشناس واگذار نکنید. از نصب تزئینات اضافی و گران قیمت بر روی خودرو خودداری کنید . هنگام خارج شدن از خودرو یا ترک آن، نکات ایمنی را رعایت کنید. از پارک کردن خودروی خود در مکان های ناامن، کم تردد، خلوت و تاریک خودداری کنید. همیشه در حال رانندگی درهای خودرو را قفل کنید و سوئیچ خودروی خود را به افراد ناشناس یا غیرمطمئن نسپارید.
حتی الامکان اثاثیه خود را داخل صندوق عقب خودرو قرار دهید و از گذاشتن آن بر روی باربند اجتناب کنید. پیش از سپردن خودرو به تعمیرگاه، اموال با ارزش داخل داشبورد، رادیوپخش های کشویی یا پانل دار و وسایلی از این قبیل را بردارید. هنگام سوار کردن مسافر احتیاط کنید
هنگام مواجهه با نزاع های خیابانی، تصادف یا اتفاقاتی از این قبیل، تا حدامکان از خودرو پیاده نشوید، اگر مجبور به این کار شدید، شیشه را بالا بکشید و پس از برداشتن سوئیچ، درها را قفل کنید.
در صورت وقوع سرقت محتویات داخل خودرو چه کار باید بکنیم؟
هر چه سریعتر با شماره تلفن ۱۱۰ تماس گرفته و ماموران پلیس را در جریان سرقت قرار دهید. محل و زمان دقیق سرقت را به ماموران پلیس اطلاع دهید. فهرست کامل اموال به سرقت رفته و در صورت وجود، کپی اسناد سرقت شده را در اختیار پلیس قرار دهید. تلفن و نشانی خود را به پلیس بدهید تا ماموران به شما دسترسی داشته باشند.
تهیه و تنظیم: اداره اجتماعی و آموزش همگانی پلیس آگاهی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا