حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

“کشف محموله کالای قاچاق خارجی از یک کامیون کاویان در “اصفهان” / جریمه ۱۳۰ هزار تومانی در روز ۱۳ فروردین ماه و سایر اخبار و حوادث ۲۴ساعت گذشته استان اصفهان

سرهنگ “کامران ریاحی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در راستای تدابیر قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ایجاد بستر لازم برای تحقق بخشیدن به شعار “جهش تولید” که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای سال جدید نام گذاری شده است برخورد با قاچاق کالا و قاچاقچیان کالا به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی حین گشت زنی در یکی از خیابان های شهر اصفهان به یک دستگاه کامیون کاویان مشکوک و آن را متوقف کردند.
این مقام انتظامی بیان داشت: پس از هماهنگی های لازم از این خودرو بازرسی شد که ۲دستگاه ماشین ظرفشویی،۲دستگاه ماشین لباسشویی،۴ دستگاه تلویزیون ، ۲۲ هزار و ۴۷ متر پارچه، ۱۵۰ جفت کفش ، ۲ هزار و ۵۰۵ ثوب انواع پوشاک همگی خارجی کشف شد که راننده مدارک قانونی و گمرکی مربوطه را ارائه نداد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۱۱ میلیارد ریال اعلام شده اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.*

**کشف ۵۲۰ کیلو چوب جنگلی قاچاق در ” سمیرم

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از توقیف ۵۲۰ کیلو چوب جنگلی قاچاق در بازرسی از یک سواری پژو خبر داد.

سرهنگ “سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ادامه داد: ماموران گشت انتظامی شهرستان سمیرم حین گشت زنی و کنترل یکی از محورهای ارتباطی این شهرستان به یک سواری پژو مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۵۲۰ کیلو چوب جنگلی قاچاق کشف و خودرو متوقف شد.
سرهنگ قرقانی بیان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مخربین محیط زیست و قاچاقچیان چوب چنگلی که سرمایه های عظیم طبیعت میباشند و اخیرا توسط باند قاچاقچیان برای منافع شخصی ازبین میرود برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد .

** سارق دریچه های فاضلاب دستگیر شد
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از شناسایی و دستگیری سارق حرفه ای دریچه های فاضلاب خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حسین بساطی” با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر تردد سارق دریچه های فاضلاب در سطح شهرستان ، شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۲ شهرستان، حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی مربوطه، خودروی سارق را شناسایی و متوقف کردند.
وی در ادامه بیان داشت: ماموران در بررسی دقیق از داخل خودرو دریچه فاضلاب را کشف و جهت تکمیل تحقیقات وی را به مقر انتظامی انتقال دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان خاطر نشان کرد :فرد دستگیر شده به بزه انتسابی اعتراف و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

**انهدام باند سارقان منزل دراصفهان
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری ۳ سارق منزل و کشف ۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “حسین ترکیان” در مصاحبه باخبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر سرقت چندین منزل در سطح شهرستان، شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی ۳ سارق را در این رابطه شناسایی و دستگیر کردند.
ترکیان بیان داشت: افراد دستگیر شده به ۵ فقره سرقت از منازل شهروندان اصفهانی اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
رئیس پلیس آگاهی اصفهان خاطر نشان کرد :این سارقان پس از شناسایی منازل خالی از سکنه با شکستن قفل درب ورودی یا بالا رفتن از دیوار وارد منزل می شدند و اموال با ارزش مانند طلا و جواهر را سرقت می کردند که توصیه می شود حتی الامکان از خالی گذاشتن منزل خودداری کنید و منازل خود را به سیستم های هشدار دهنده پیشگیری از سرقت مجهز کنید.

** درج شعار”همه چیز در دستان شماست” در ابلاغ جرایم پیامکی
گروه استان ها_اصفهان_ پلیس راهنمایی و رانندگی استان در راستای کاهش شیوع ویروس “کرونا” ، شعار “همه چیز در دستان شماست” را در جرایم پیامکی و بر روی خودروهای پلیس درج کرده است.
سرهنگ “محمدرضا محمدی” رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: مجموعه پلیس راهور اصفهان در راستای آگاهسازی عمومی مردمی و کاهش شیوع ویروس “کرونا” پیام “همه چیز در دستان شماست” را در جرایم پیامکی و بر روی خودروهای پلیس درج کرده است.
وی افزود: همچنین طرح های ویژه ای نیز مانند طرح زوج و فرد از درب منزل ، جریمه خودروهایی که در حاشیه زاینده رود توقف می کنند و جریمه ۱۳۰ هزار تومانی خودروهایی که در روز ۱۳ فروردین تردد کنند اجرایی شده است.
سرهنگ محمدی بیان داشت: امید است مردم فهیم و قانون مدار اصفهان با پلیس همکاری کنند و در این روزها حتی الامکان از تردد های غیر ضروری خودداری کنند تا انشاءالله بتوانیم این بیماری را شکست دهیم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان خاطر نشان کرد: طرح های پلیس ر

** جریمه ۱۳۰ هزار تومانی در روز ۱۳ فروردین ماه
گرو استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: تمام خودروهایی که در روز سیزدهم فروردین ماه در سطح شهر اصفهان تردد کنند مشمول جریمه ۱۳۰ هزار تومانی توسط ماموران پلیس و دوبین های نظارتی خواهند شد.
سرهنگ “محمدرضا محمدی” با اشاره به شیوع بیماری کرونا کوید ۱۹ در استان اصفهان اظهار داشت : با اعمال طرح ذوج و فرد از درب منازل برای محدودیت تردد شهروندان در شهر در چهار روز گذشته بالغ بر ۳۰ هزار خودرو جریمه شدند.
وی افزود: طرح زوج و فرد اعمال شده تا پایان مصوبه ستاد مبارزه با کرونا استان اصفهان و عادی شدن شرایط برقرار است اما کادر درمانی از جمله پزشکان و پرستاران شامل این محدودیت نمی شوند.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: تمام ماموران پلیس راهور در حالت آماده باش هستند و بیش از توان و انتظار برای مهار این شرایط می کوشند.
وی از ممنوعیت تردد خودرو در روز ۱۳ فروردین در سطح معابر شهری کلانشهر اصفهان خبر داد و تصریح کرد: در روز سیزدهم فروردین ماه هر خودرویی که در شهر تردد داشته باشد مشمول جریمه ۱۳۰ هزار تومانی توسط ماموران پلیس و دوربین های نظارتی خواهد شد.

** توقیف اتوبوس مسافربری با محموله گیربکس قاچاق در برخوار
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “برخوار” از کشف ۲۸ عدد گیربکس قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا براتی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران آگاهی این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی شهرستان، به فردی که در حال جاسازی تعدادی گیربکس انواع خودروهای سواری در یک اتوبوس بود مشکوک وجهت بررسی بیشتر وارد عمل شدند .
وی با بیان اینکه ماموران در بازرسی دقیق از این اتوبوس تعداد۲۸ گیربکس قاچاق انواع خودروی سواری به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال را کشف کردند، افزود:مالک بار و راننده خودرو به همراه محموله مکشوفه که فاقد هرگونه مجوز قانونی بود پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان برخواردر پایان با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا خاطرنشان کرد: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می شود و مقابله با آن یکی از اولویت های کاری پلیس به شمار می رود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا