حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

کشف ۱۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در اصفهان/دلنوشته فرزند یک پلیس راهور اصفهان و سایر حوادث پلیسی استان اصفهان در ۲۴ساعت گذشته

به گزارش سرمایه گستران وبه نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار” مهدی معصوم بیگی” با اشاره به نام گذاری سال ۹۹ به نام سال “جهش تولید” از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) گفت: بی تردید یکی از موانع اصلی جهش تولید در کشور ورود کالاهای خارجی از راه قاچاق است که نیروی انتظامی نیز عزم خود را برای مبارزه با قاچاقچیان کالا جزم کرده است.

وی افزود: علی رغم اینکه در نوروز امسال بیشتر بخش های فرماندهی انتظامی استان اصفهان درگیر موضوع  پیشگیری از بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال آن بودند اما با این وجود شاهد توفیقات و دستاورد های خوبی در زمینه کشف کالاهای خارجی قاچاق و کوتاه کردن دست قاچاقچیان از ضربه زدن به اقتصاد و بخش تولید کشور بودیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: به لطف خدا و تلاش ها و اقدامات هوشمندانه صورت گرفته طی عملیات ماموران پلیس امنیت اقتصادی در ۲ هفته اول سال جاری انواع کالاهای خارجی قاچاق که برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش آن ها بالغ بر ۱۱۱میلیارد ریال برآورد شده است کشف شد.

سردار معصوم بیگی، اظهار داشت: عمده کالاهای قاچاق مکشوفه شامل گوشی تلفن همراه، لوازم یدکی وسایل نقلیه، لوازم صوتی و تصویری، لوازم خانگی، پارچه، پوشاک، مواد خوراکی، لاستیک و لوازم آرایشی و بهداشتی بودند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، کشف این میزان کالای قاچاق ظرف ۲ هفته اول آغازین سال را قابل تأمل عنوان کرد و اظهار داشت: در سالی که به نام جهش تولید نام گذاری شده، می طلبد که در زمینه مبارزه با قاچاق کالا نیز جهشی جدی صورت گرفته و دستگاه های مربوطه اقدامات خود در این حوزه را با شتاب بیشتری دنبال کنند.

کلاهبرداری مجرم سایبری با ترفند واسط قرار دادن حساب شهروند اصفهانی

گروه استان ها- اصفهان- رئیس پلیس فتای استان از دستگیری فردی خبر داد که با سرقت اطلاعات کارت بانکی یکی از شهروندان اقدام به سوء استفاده از حساب وی به عنوان حساب واسط کرده بود.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: با ارائه مرجوعه قضائی توسط یکی از شهروندان مبنی بر واریز وجه توسط فردی ناشناس به حساب وی و سپس برداشت از حساب وی و مسدودی حساب با شکایت مالباخته رسیدگی به موضوع در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی عنوان کرد: بنابر اظهارات شاکی مدتی قبل اقدام به خرید کارت شارژ با تخفیف ویژه از فروشگاهی تلگرامی کرده که با هدایت وی به درگاه جعلی پرداخت، کلیه اطلاعات کارت بانکی سرقت و حساب وی به عنوان حساب واسط مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

سرهنگ مرتضوی افزود: با توجه به اینکه در چنین مواقعی فرد کلاهبردار با استفاده از کارت و حساب بانکی دیگران در فضای مجازی فعالیت می‌کند تا ردی از خود به‌جا نگذارد، کارشناسان پلیس فتا استعلامات لازم را گرفته و متوجه شدند فرد مجرم چندین حساب را به‌عنوان حساب واسط مورداستفاده قرار داده است و با اقداماتی تخصصی متهم اصلی را شناسایی کردند.

سرهنگ مرتضوی در پایان توصیه کرد: مهم‌ترین عامل گرفتاری افراد در دام کلاهبرداران اینترنتی و سوءاستفاده از حساب آنان به‌عنوان حساب واسط بعلت بی توجهی به توصیه‌های پلیس فتا است ، بنابراین شهروندان در خریدها و پرداخت‌های اینترنتی خود به اصالت درگاه دقت کنند تا در دام درگاه‌های جعلی و سوءاستفاده از اطلاعات مالی آن‌ها به‌عنوان حساب واسط گرفتار نشوند.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطر نشان کرد: اگر به هر عنوان کارت، شماره حساب خود را دراختیار دیگران قرارداده اند قبل از بروز هرگونه مشکل و جلوگیری از سوء استفاده رمز اول و دوم کارت خود را تغییر دهند.

* کشف محموله مواد ضد عفونی کننده در”نایین

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نایین از کشف محموله ای مواد ضد عفونی کننده در بازرسی از یک وانت نیسان خبر داد.

سرهنگ “ایرج کاکاوند” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: عوامل مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “شرافت” شهرستان “نایین” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی های لازم از این خودرو بازرسی شد که یک هزار و ۸۰۰ محلول ضد عفونی کننده ۲۵۰ لیتری و ۱۰ محلول ضد عفونی کننده ۲۰ لیتری فاقد مجوز قانونی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نایین تاکید کرد: اینگونه افرادبرای رسیدن به سود مادی خود سلامت جامعه را به خطر می اندازند که نیروی انتظامی همواره با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان را نخواهد داد.

**دستگیری سارق منزل لحظاتی پس از سرقت در “تیران وکرون

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون از دستگیری یک سارق منزل لحظاتی پس از سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی صادقی” اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی حین گشت زنی در سطح شهر به فردی مشکوک و به وی دستور ایست می دهند که این فرد با مشاهده ماموران اقدام به فرارمی کند که ماموران بلافاصله او را دستگیر می کنند.

وی افزود: در بررسی های تخصصی پلیس مشخص شد این افرد لحظاتی قبل وارد یک منزل شده و مقداری وجه نقد را سرقت کرده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: وجه نقد کشف شده پس از طی مراحل قانونی به مالک بازگردانده شد.

سرهنگ صادقی اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مالک بازگردانده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون در پایان به شهروندان توصیه کرد ، از نگهداری اموال با ارزش و وجوه نقد در منزل خودداری کنید و منزل و اماکن خود را به قفل و تجهیزات ضد سرقت مطمئن مجهز کنید.

  • کشف ۲۰کیلو تریاک در “خمینی شهر

گروه استان ها_اصفهان _فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری یکی از عوامل اصلی توزیع مواد مخدر و کشف مقدار ۲۰کیلو تریاک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی جعفری نژاد” در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام خبر توزیع و حمل مواد مخدر توسط یک قاچاقچی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان “نجف آباد” به عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر “خمینی شهر “، یک گروه از ماموران وارد عمل شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی های لازم از محل بازرسی شد که ۲۰ کیلو تریاک و ۵ میلیون تومان وجه نقد حاصل از فروش مواد مخدر کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر اظهار داشت: ماموران انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کنند و اجازه جولان به آنان را نخواهند داد.

  • دلنوشته فرزند یک پلیس راهور اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ پدر من یک پلیس لباس سفید است ، مانند همه پدر های پلیس که در گوشه گوشه این کشور؛ بدون ادعا در حال خدمتند.

سلام هم وطن عزیز؛

پدر من یک پلیس لباس سفید است ، مانند همه پدر های پلیس که در گوشه گوشه این کشور؛ بدون ادعا در حال خدمتند.

در این تعطیلات نوروز که گذشت و همه در منزل و در کنار خانواده به نوعی در خود محافظتی بودند باز هم پدر من همه روزه از صبح تا شب سر کار بود و می گفت پسرم اگر ما سر کار نباشیم نمیشه.

به راستی این روزها که اکثر مردم از ترس ویروس لعنتی ، کشنده و ترسناک کرونا در قرنطینه خانگی به سر می بردند، تا خود و خانواده در امان باشند پدر من و همکارانش با کمترین تجهیزات بهداشتی در خط مقدم امنیت و سلامت بی هیچ شکایتی جان بر کف بدون هیچ اضافه دریافتی در حال خدمت هستند.

با آنکه لبانش هر روز به رویم لبخند میزند اما من در چشمانش موج دلواپسی را می بینم و سکوت میکنم و این سکوت بهای بزرگ شدنم است که دوستش ندارم.

ولی خوب میدانم او و همکارانش، آرامش را از خود دریغ می کنند تا جامعه در آرامش باشد.

و این سخن از مقام معظم رهبری مرا آرام می کند:

((امروزه آن کسانی که در قالب نیروی انتظامی سعی می کنند آرامش و آسایش خیال را برای آحاد شهروندان کشورمان فراهم کنند در حقیقت به معنای واقعی کلمه مجاهد فی سبیل الله هستند))

مانند همه بچه هایی که پدر و مادرشان در خط مقدم سلامتی کشور در حال تلاش هستند بی اختیار اشک از چشمانم سرازیر می شود و با افتخار یاد حدیث معروف از پیامبر می افتم.

((دو نعمت است که شکر آنها گزارده نمی شود: امنیت و سلامت))

پدرم خوشا به حالت که در شرایط کنونی کشور در دو جبهه امنیت و سلامت با افتخار برای کمک به انسانها تلاش میکنی .

(پدرم دوستت دارم و به تو افتخار می کنم به خاطر اینکه کمتر حرف زدید و بیشتر عمل کردید؛

(مواظب خودت باش)

در پایان از مردم عزیز کشورم التماس میکنم به خاطر سلامتی پدران و مادرانی که این روزها در خط مقدم جبهه امنیت و سلامت دیگر حتی خود و خانواده شان را هم فراموش کرده اند و برای سلامت ما تلاش میکنند در خانه بمانند و برای یک لحظه دور هم بودن جان آنها و خانواده آنان را به خطر نیندازند ما بچه ها برای سلامتی پدرانمان می ترسیم.

پس لطفا در خانه بمانیم /پلیس مقتدر- مردم با فرهنگ

 

*اشراف اطلاعات پلیس “اصفهان” و کشف بیش از ۶۰۰ کیلو تریاک و حشیش در “سراوان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان ر پی اشراف بالای اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ۵۰۵ کیلو تریاک و ۱۳۵ کیلوگرم حشیش در منطقه “سراوان” استان “سیستان و بلوچستان” کشف شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” غلامحسین صفری” گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان با اشراف بالای اطلاعاتی و توان تخصصی که داشتند از حمل یک محموله افیونی در منطقه “سراوان” استان “سیستان و بلوچستان” مطلع و بلافاصله موضوع را به پلیس مبارزه با مواد مخدر آن شهرستان اعلام کردند.

وی افزود: یک گروه از ماموران مجرب پلیس شهرستان “سراوان” وارد عمل شدند و خودروی حامل مواد را شناسایی و متوقف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سوداگر مرگ در تاریکی شب متواری می شود بیان داشت: طی بازرسی دقیق از خودروی مذکور ۵۰۵ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و ۱۳۵ کیلو و ۷۰۰ گرم حشیش کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان خاطر نشان کرد: اشراف بالای اطلاعاتی پلیس اصفهان و عملیات به موقع و سنجیده پلیس شهرستان “سراوان” منجر به کشف این محموله سنگین افیونی شد.

سرهنگ صفری اظهار داشت: سوداگران مرگ بدانند نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و هرگز اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

*اعمال قانون ۵۲۲ خودرو طی ۴۸ ساعت گذشته در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از اعمال قانون ۵۰۰ هزار تومانی ۵۲۲ خودرو طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: طرح ممنوعیت تردد با پلاک های غیر بومی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تداوم دارد.

وی افزود: در این خصوص طی ۴۸ ساعت گذشته ۵۲۲ خودروی غیر بومی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان اعمال قانون شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: همچنین ۵۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت نیز توسط پلیس به مدت یک ماه توقیف شدند.

رئیس پلیس راهور اصفهان از تداوم طرح زوج و فرد از درب منازل تا اطلاع ثانوی نیز خبر داد و از شهروندان خواست : توصیه های بهداشتی را رعایت کنند و حتی الامکان از تردد های غیر ضروری خودداری کنند.

*انفجار و تخریب ۴ منزل و ۴ خودرو در شاهین شهر

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی “شاهین شهر” از انفجار در یک واحد مسکونی و تخریب ۴ منزل و ۴ خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از انفجار و تخریب یک واحد مسکونی مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی های ماموران مشخص شد یک واحد مسکونی دچار انفجار و آتش سوزی شده که به ۴ منزل و ۴ خودرو خسارت وارده شده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت کارشناسی وقوع این حادثه توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از شهروندان خواست، در همه حال اصول و نکات ایمنی را رعایت کنید تا از وقوع حوادث و اتفاقات غیر قابل جبران پیشگیری شود.

 

پلیس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا