شهر و جامعهعناوین اخبار

تعطیلی ایستگاه های بازیافت شهر اصفهان ادامه دارد

به گزارش سرمایه گسترانو به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمد صادقی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل های راهنمای گام دوم مبارزه با کووید-۱۹؛ فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار برای مدیریت اجرایی و عوامل اجرایی پسماند و فاضلاب، اظهار کرد: در راستای جلوگیری از انتشار بیماری و حفاظت از سلامت شهروندان و عوامل اجرایی حوزه پسماند خشک و تفکیک از مبدأ، فعالیت ایستگاه های بازیافت شهرها تا زمان بهبود شرایط و کسب اطمینان از نبود تهدید برای سلامت عموم، متوقف می ماند.
وی با بیان اینکه این دستورالعمل شامل خودروهای جمع آوری بازیافت نیز می شود، گفت: از شهروندان درخواست می کنیم تا اطلاع ثانوی از مراجعه به ایستگاه های بازیافت خودداری کرده و برای مدیریت پسماند به مواردی مانند اجتناب از تولید و کاهش تولید پسماند توجه ویژه داشته باشند.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در ادامه بر ضرورت مشارکت شهروندان برای کاهش میزان پسماند تولیدی و به کارگیری روش های مدیریتی صحیح در منزل، در ایام شیوع کرونا تأکید کرد و افزود: با توجه به شیوع کرونا در سراسر دنیا و به تبع آن کشور ما و به منظور توقف چرخه انتقال این ویروس فرآیندهای مدیریت پسماند طی این بازه زمانی دستخوش تغییراتی در مراحل جمع آوری و مدیریت شده است که از این نظر همکاری عمومی بیشتری را از سوی شهروندان می طلبد.
راه هایی برای تولید کمتر پسماند در منازل
وی به استفاده از کیسه پارچه ای قابل شست و شو برای خرید نان و دیگر نیازهای روزمره اشاره و تصریح کرد: این کار نه تنها به کاهش مصرف نایلون و پرهیز از تولید پسماند منجر می شود بلکه در مواجهه با ویروس روش ایمن تری است و با امکان شستشو و ضدعفونی، خطر شیوع ویروس را کاهش می دهد.
صادقی افزود: همچنین عدم استفاده از فست فودها، کنسروها، غذاهای آماده و تهیه غذا در منزل نیز ضمن کمک به پیشگیری از انتقال ویروس، از تولید پسماند اضافی جلوگیری می کند.
وی در ادامه به دیگر روش ها و راهکارهای کاهش تولید پسماند در این شرایط اشاره کرد و افزود: از جمله موارد مورد تاکید در این ایام که می تواند میزان تولید پسماند را کاهش دهد استفاده از روش های خرید الکترونیکی، خرید یک جا و پرهیز از دفعات مکرر خرید است و علاوه بر آن می توان با ایده های خلاقانه و یا تعمیر وسایل به ظاهر دور ریختنی از آن ها به طور مجدد استفاده کرد و یا کاربری آنها را تغییر داد.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اضافه کرد: کاهش خرید اقلام دارای بطری و بسته بندی و تهیه و طبخ خوراک به میزان مورد نیاز و پرهیز از اسراف هم می تواند میزان تولید پسماند را به مقدار قابل توجهی کمتر کند.
وی با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی تأکید کرد: همان طور که در قانون آمده است، حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است و از این جهت همه شهروندان با هر سطح و جایگاه اجتماعی لازم است در این ایام در حوزه مدیریت پسماند و مراقبت از محیط زیست آگاه و فعال باشند و با کاهش تولید پسماند، جداسازی پسماندها از یکدیگر و آبگیری و کم حجم سازی، مدیریت پسماند را ساده تر کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا