آموزشآموزش بورس

الزامات سرمایه گذاری موفق در بورس و بازار سرمایه

برای اینکه با معنای هدف‌گذاری بیشتر آشنا شوید، یک مثال می‌زنیم. من عید امسال هدف‌گذاری کردم: تا پایان تاریخ X درآمدم Y می‌شود؛ اما رسیدن به آن سخت می‌شود، زیرا: «نمی‌دانیم چطور به آن باید برسیم؟»، «چطور باید پیش برویم؟»، «اولین و مهم‌ترین کاری که باید انجام دهیم چیست؟» و… درست در همین زمان است که به هدف‌گذاری نیاز داریم.

سرمایه‌گذاری هم راهی برای کسب ثروت است؛ در واقع می‌توانیم کسب ثروت را هدف قرار دهیم؛ اما راه رسیدن به این هدف چیست؟

اغلب افراد می‌دانند که سرمایه‌گذاری یک‌شبه به سود منجر نمی‌شود و کاری آینده‌نگرانه است که هدف دور دست را نشانه می‌رود. سرمایه‌گذاری مثل یک هواپیمای قاره‌پیماست، نه تفنگ آب‌پاش . این کار صبر و حوصله می‌خواهد. باید تا جایی که می‌توانید از بازار اطلاعات کسب کنید و با اتخاذ یک استراتژی مناسب ‌، ریسک سرمایه گذاری خود را به حداقل برسانید. هر سرمایه‌گذاری‌ نیازمند صرف کردن زمان و خرج کردن پول و ارائه‌ خدمات است که قرار است تمام این‌ها با دریافت سود مالی جبران شوند.
وقتی پای سرمایه‌گذاری به میان می‌آید، یکی از اشتباه‌ترین تصمیم‌ها این است که بروید پولتان را در جایی خرج کنید که هیچ‌چیزی درباره آن نمی‌دانید. برای یک سرمایه‌گذاری مطمئن، بهتر است شرکتی را انتخاب کنید که هم سابقه قابل‌توجهی دارد و هم حٌسن‌شهرت آن باعث می‌شود تا خیالتان از بابت بازگشت سود و اصل سرمایه‌ آسوده باشد.

** بنابراین برای یک سرمایه‌گذاری هدفمند این موارد را در نظر داشته باشید:

* فقط در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که حسن‌شهرت و سابقه درخشانی دارند.
* دیدسرمایه گذاری تان را بلندمدت باشد.
* فرصت‌های مختلف سرمایه‌گذاری را بررسی کنید
* سهام شرکت‌های مختلف را بررسی و چیدمانی از بهترین آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.( تشکیل سبد سهام )

 واحد تحقیقات و همایش های سرمایه گستران 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا