اخبار استان هاحوادث پلیسشهر و جامعه

افزایش ۲ درصدی مبالغ جرائم رانندگی وسایر اخبارپیسی استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “محمدرضا محمدی” اظهار داشت: در راستای اجرای مواد ۲۱ و ۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹ و نظر به تصویب هیات محترم وزیران، مبالغ جرائم رانندگی از اول اردیبهشت ماه ۲ درصد افزایش پیدا می کند.
وی افزود: بعنوان مثال جریمه عبور از چراغ قرمز که قبلا ۲۰۰ هزار تومان بوده است به ۲۰۴ هزارتومان افزایش پیدا کرده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان از رانندگان خواست، با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند و حتی الامکان از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.
***کشف ۱۰۰ کیلو تریاک در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۱۰۰ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر “اصفهان” و استان “گیلان” خبر داد.
سرهنگ “غلامحسین صفری” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی دریافت اطلاعاتی از پلیس مبارزه با مواد مخدر استان “گیلان” مبنی بر اینکه یک سوداگر مرگ در حال انتقال محموله ای افیونی در محورهای جنوبی استان اصفهان می باشد ، بلافاصله ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان وارد عمل شدند.
وی افزود: در این رابطه یک دستگاه وانت نیسان که حامل محموله افیونی بود در ایستگاه بازرسی شهید “امامی” شناسایی و متوقف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از خودرو ۱۰۰ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک که در اطاق بار وانت نیسان جاساز شده بود کشف شد.
سرهنگ صفری اضافه کرد: در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان تاکید کرد: اشراف اطلاعاتی بالا و تخصصی نیروی انتظامی و تبادل اطلاعاتی پلیس های تخصصی استان ها باعث شده بسیاری از قاچاقچیان و سوداگران مرگ غافلگیر و از فعالیت آنها جلوگیری شود.

***توقیف پژو پارس با ۶۳ کیلو تریاک در”شهرضا”

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف ۶۳ کیلو تریاک در بازرسی از یک سواری پژو پارس و دستگیری ۲ نفر در این رابطه خبر داد.
سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان و شهرضا مطلع شدند ۲ سوداگر مرگ در حال انتقال محموله ای هستند که بلافاصله وارد عمل شدند.
وی افزود: پس از هماهنگی های لازم یک گروه از ماموران به ایستگاه بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” اعزام و یک سواری پژو پارس را در این رابطه شناسایی کردند.
این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از این خودرو ۶۳ کیلو تریاک که در صندوق عقب خودرو جاساز شده بود کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا اظهار داشت: در این رابطه ۲ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

***کشف ۱۰ دستگاه موتورسیکلت مسروقه دراصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ودستگیری ۴سارق و کشف ۱۰ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست “در گفت و گو با خبر نگار پایگاه خبری پلیس در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی وراهور شهرستان قرار گرفت.
این مقام انتظامی بیان داشت: در اجرای این طرح ماموران پلیس، ۴ سارق موتورسیکلت وتعداد ۱۰دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف وتعداد ۱۸ دستگاه وسیله نقلیه متخلف را توقیف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با تاکید بر استمرار طرح های ارتقای امنیت اجتماعی و قاطعیت پلیس در اجرای این طرح ها، ازعموم شهروندان خواست ، در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه مورد مشکوک در اسرع وقت از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به پاکسازی محل ودستگیری مجرمان اقدام شود.

*** حمل مواد مخدر در پوشش مسافرت خانوادگی لو رفت

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان نائین از توقیف یک دستگاه پژو پارس حامل هروئین، کراک و تریاک در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” ایرج کاکاوند” با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پاسگاه چوپانان فرماندهی انتظامی شهرستان نائین با هوشیاری و هوشمندی خود حین کنترل خودروهای عبوری در محور اردکان – چوپانان، یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس حامل مواد مخدر که از مرزهای شرقی کشور به سمت مرکز کشور حرکت بود را شناسایی و متوقف کردند.
وی افزود: پس از متوقف شدن خودرو طی بازرسی صورت گرفته از سرنشین زن خودرو توسط ماموران زن، ۱۵۶ گرم و ۹۰ سانت تریاک، ۹۹۴ گرم هروئین و یک کیلو و ۹۸۴ گرم کراک کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نائین از دستگیری راننده خودرو به همراه همسر و فرزندش خبر داد و گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
این مقام انتظامی بیان کرد: سوداگران مرگ برای گمراه کردن ماموران پلیس از شیوه پوشش مسافرت خانوادگی و حمل مواد توسط همسر و فرزند خود استفاده می کنند که بحمدالله اشرافیت و هوشمندی بالای ماموران همواره مانع عملی شدن نقشه پلید آنان شده است.

***کشف ۵۲ کیلو تریاک در محموله گوجه فرنگی

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “خوروبیابانک” از کشف ۵۲ کیلو گرم تریاک که زیر محموله گوجه فرنگی جاساز شده بود خبر داد.
سرهنگ “نعمت خلیلی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران ایست و بازرسی شهید رشیدی شهرستان “خوروبیابانک” حین کنترل خودروهای عبوری به یک کامیون ایسوزو مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: این خودرو حامل محموله قانونی گوجه فرنگی بود که در بازرسی از آن ۵۲ کیلوگرم تریاک که زیر محموله جاساز شده بود کشف شد.
سرهنگ خلیلی بیان داشت: در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک خاطر نشان کرد: همواره اقتدار واشرافیت و تلاش های بی وفقه و شبانه روزی وتوان اطلاعاتی و عملیاتی پلیس ضربات سنگینی به قاچاقچیان مواد مخدر وارد کرده و سوداگران مرگ را زمین گیر کرده است.

***غرق شدن کشاورز ۷۶ ساله در “فریدن”

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان فریدن از جان باختن کشاورز ۷۶ ساله براثر غرق شدن در رودخانه روستای چیگان خبر داد.
سرهنگ “مختار بهارلو ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: در پی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع غرق شدگی در رودخانه روستای چیگان بلافاصله ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان فریدن به همراه نیروهای امدادی در محل حادثه حاضر شدند.
وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاهدان حادثه مشخص شد فرد حادثه دیده برای آبیاری و امور کشاورزی داخل آب رودخانه شده که به علت عدم مهارت در شنا کردن غرق شده و جان خود را از دست داده است.
فرمانده انتظامی شهرستان فریدن ، خاطر نشان کرد: در ادامه با تلاش گروه های امدادی و ماموران انتظامی، جسد متوفی از آب خارج و برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.
سرهنگ بهارلو در پایان اظهار داشت: به شهروندان توصیه می کنیم در صورت عدم آشنایی میزان عمیق بودن آب رودخانه و کانال های آب و همچنین عدم مهارت شنا کردن از رفتن به درون آن ها خودداری کنند و برای انجام امورات کشاورزی خود از افراد کاردان و آشنا به امور کمک بگیرند.

***اعتراف به ۲۴ فقره سرقت قطعات خودروهای سنگین در ” کاشان “

گروه استان ها _ اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری سارق قطعات خودروهای سنگین در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی و اعتراف متهم به ۲۴ فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” علی قربانی ” با اعلام این خبر اظهار داشت : در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودروهای سنگین موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان قرار گرفت .
وی ادامه داد : ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات علمی و تخصصی و بکارگیری یک سری اقدامات پلیسی موفق شدند هویت فردی که در این سرقت ها دست داشت را به دست آورند.
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان خاطر نشان کرد: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی یک عملیات ضربتی با هماهنگی مقام قضائی متهم را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم که در ابتدا ، منکر ارتکاب هرگونه جرمی از سوی خود بود اما سرانجام در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس لب به اعتراف باز کرد و به ۲۴ مورد سرقت قطعات خودروهای سنگین و لوازم داخل صندوق عقب خودروهای سواری شامل زاپاس و جک اقرار کرد.
سرهنگ قربانی با بیان اینکه متهم همراه با پرونده تحویل مراجع قضائی شد گفت: به شهروندان توصیه می کنیم از تجهیزات ایمنی و قفل های مناسب جهت حفاظت از خودرو های خود استفاده و حتی المقدور از پارکینگ های معتبر جهت پارک خودرو استفاده کرده و یا خودروی خود مقابل مکان هایی که مجهز به دوربین مداربسته هستند قرار دهند.

***کشف بیش از۱۶کیلو هروئین در “نائین”

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف ۱۶ کیلو و ۷۶۰ گرم هروئین در این شهرستان خبرداد.
سرهنگ “ایرج کاکاوند” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان نائین با هوشیاری خود یک دستگاه خودروی سواری رانا حامل مواد مخدر را شناسایی و متوقف کردند.
وی افزود: در این عملیات طی بازرسی از خودرو مذکور بازرسی دقیق ۱۶کیلو و۷۶۰گرم هروئین که بصورت بسته بندی شده داخل کوله پشتی قرار گرفته بود کشف شد .
این مقام انتظامی عنوان داشت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

***انهدام باند سارقان منزل با ۱۷ هزار دلار و ۲۰ میلیارد اموال مسروقه در “اصفهان”

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری اعضای یک باند ۴ نفره سارقان منزل و اعتراف آنها به سرقت ۱۷ هزار دلار و ۲۰ میلیارد اموال مسروقه که از منزلی در یکی از استان های کشور سرقت کرده بودند خبر داد.
سرهنگ “حسین ترکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی استان اصفهان حین کنترل نامحسوس محورهای مواصلاتی این استان متوجه شدند یک سواری تیبا که مسروقه است در محور “نایین” در حال حرکت است که موضوع به پلیس آگاهی آن شهرستان اعلام شد.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان نایین نیز بلافاصله وارد عمل شدند و در عملیاتی غافلگیرانه این خودروی مسروقه را متوقف کردند.
سرهنگ ترکیان با اشاره به دستگیری ۴ نفر که در خودرو بودند بیان داشت: در بررسی های تخصصی بعمل آمده مشخص شد این افراد از سارقان حرفه ای منزل هستند که از آنها بازجویی تخصصی شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شدند به سرقت ۱۷ هزار دلار و ۲ تخته قالیچه و طلاجات به ارزش ۲۰ میلیارد ریال از منزلی در یکی از استان های کشور اعتراف کردند.
رئیس پلیس آگاهی اصفهان با اشاره به اینکه اموال مسروقه پس از طی مراحل قانونی به مالک بازگردانده می شوند از شهروندان خواست: با پلیس تعامل داشته باشند و هر گونه اخبار و موضوع مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ اطلاع دهند.

***واژگونی زانتیا در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان، از جان باختن یک نفر و مجروح شدن یک نفر دیگر براثر واژگونی یک دستگا خودروی سواری زانتیا در محور ” میمه به دلیجان” خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین پورقیصری” گفت: ماموران پاسگاه پلیس راه اصفهان _شاهین شهر در پی اطلاع از وقوع یک فقره واژگونی یک دستگاه خودروی سواری زانتیا در محور “میمه به دلیجان” بلافاصله در محل حاضر شده و به بررسی صحنه پرداختند.
وی افزود: در این حادثه راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده در صحنه فوت کرده و سرنشین آن نیز که به شدت مجروح شده بود به وسیله نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شد.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه کارشناسان تصادفات پلیس راه ، عدم توجه به جلو از سوی راننده خودرو را عامل به وجود آمدن این حادثه عنوان کردند گفت: به رانندگان توصیه می کنیم با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از پرداختن به هر کاری که باعث ازبین رفتن تمرکز آنان می شوند مانند عوض کردن سی دی یا موج رادیو، خوردن و آشامیدن، صحبت کردن با گوشی تلفن همراه و رانندگی با حالت عصبانیت خودداری کنند.

***توقیف موتورسیکلت های قاچاق در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان از توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در عملیات ماموران این پلیس خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” کامران ریاحی” اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در اجرای طرح سرکشی از پارکینگ های سطح شهر اصفهان، به وجود ۲ دستگاه موتورسیکلت خارجی بدون پلاک مشکوک شده که پس از انجام استعلام های صورت گرفته مشخص شد این موتورسیکلت ها در هیچ سیستمی ثبت نشده و به صورت قاچاق تهیه شدند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در این رابطه موتورسیکلت ها توقیف و همراه با پرونده تشکیل شده به اداره تعزیرات حکومتی استان تحویل شد.
سرهنگ ریاحی ارزش با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت های قاچاق برابر اعلام کارشناسان مربوطه مکشوفه یک میلیارد ریال است عنوان کرد: تحقیقات برای دستگیری وارد کنندگان این موتورسیکلت های قاچاق در دستور کار ماموران قرار گرفته است.

***توقیف محموله لبنیات تاریخ گذشته در “بوئین میاندشت

گروه استان ها_ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان بوئین میاندشت ازتوقیف یک دستگاه کامیونت حامل محموله لبنیات تاریخ گذشته به ارزش ۱۱۰ میلیون ریال در عملیات ماموران این فرماندهی خبرداد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” علی مرشد فریدنی” اظهار داشت: ماموران واحد گشت فرماندهی انتظامی شهرستان بوئین میاندشت، با هوشمندی خود حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی شهرستان یک دستگاه خودروی کامیونت حامل محصولات لبنی تاریخ گذشته را شناسایی و متوقف کنند.
وی افزود: در این عملیات پس از متوقف شدن خودرو ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی از آن بازرسی کردند که در نتیجه ۳۲ قلم محصولات لبنی تاریخ گذشته کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نائین، ارزش محموله مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۱۱۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و همراه با پرونده تحویل مراجع قضائی شد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه پلیس بر سر امنیت و سلامتی مردم با هیچ کس تعارف ندارد اظهار داشت: نیروی انتظامی باکسانی که به خاطر کسب منافع خود سلامت جامعه را به خطر بیاندازند قاطعانه برخورد می کند

***شناسایی عامل برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب در” خمینی شهر”

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر ازشناسایی فردی که با به دست آوردن اطلاعات کارت بانکی شاکی اقدام به برداشت ۱۰ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از طریق اینترنت کرده بود، توسط پلیس فتا شهرستان خبر داد.
سرهنگ “علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، با اعلام جزئیات بیشتر این خبر گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه مبلغ ۱۰ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی از شعبه یکی از بانکها برداشت غیرمجاز شده ، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: با بررسی های تخصصی پلیس فتا مشخص شد از حساب شاکی مبلغ ۱۰ میلیون ریال بابت خرید از سایت دیجی کالا و سایت سیبچه اعتبار بازی کامپیوتری برداشت شده است.
این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: با شناسایی عوامل برداشت غیرمجاز توسط پلیس فتا و احضار آنان مشخص شد آنان پدر و پسر می باشند و در بازجویی تخصصی پدر منکر هرگونه اطلاعی از موضوع شده لیکن فزرند وی در بازجویی های تخصصی اعتراف کرد با سوءاستفاده از کارت بانکی شاکی و برداشت غیرمجاز نسبت به انتقال وجه مسروقه به حساب بانکی پدر خود اقدام و سپس با خرید از سایت بازی و همچنین سایت دیجی کالا نسبت به خالی کردن حساب پدر خود اقدام کرده است.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان توصیه کرد: جهت جلوگیری از برداشتهای غیر مجاز از حسابهای بانکی از افشا کردن مشخصات کارتهای بانکی خود در فضای مجازی خودداری کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا