اخبار استان هاشهر و جامعه

بهره برداری از نخستین سایت بازی استاندارد شده در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حمیدرضا اشرفی با اشاره به استانداری سازی نخستین زمین بازی کودکان در سطح شهرستان اصفهان، اظهار کرد: این زمین بازی در منطقه ۱۱ واقع شده است و توانستیم با فعالیت های استانداردسازی، گواهی های استاندارد را در این راستا دریافت کنیم.
وی ادامه داد: بازی در شکل گیری شخصیت کودکان و میزان یادگیری آنها تاثیر مثبتی دارد و به همین سبب درصدد ایمن سازی زمین بازی ویژه کودکان برآمدیم تا بهره مندی کودکان از این فضاها بهتر شود.
مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان تصریح کرد: متاسفانه در سال های گذشته، برخی کودکان دچار آسیب هایی در زمین های بازی شده بودند که از سال گذشته پیگیر استانداردسازی یک زمین بازی در شهر اصفهان شدیم.
وی با بیان اینکه در اولین اقدام کف پوش های سایت بازی که پیشتر دارای قطر ۴۰ میلی متر بود، به ۶۰ میلی متر افزایش یافت، گفت: قبلا این کف پوش ها به زمین پرچ می شد اما اکنون به زمین چسبانده شده تا حین بازی کودکان دچار آسیب نشود.
اشرفی بیان کرد: گواهی ضربه گیر کف پوش ها نیز دریافت شده است به نحوی اصلاح شده که اگر کودکی از فاصله ۱۸۰ سانتی متری به روی کف پوش ها بپرد، هیچ آسیبی به کودک وارد نمی شود. اصلاح فواصل نرده های بین سرسره ها و نشیمن گاه از دیگر اقدامات برای ایمن سازی این سایت بازی بوده است. همچنین برای سرسره ها حفاظ هایی نصب شده که دیگر کودکان نمی توانند از پایین به بالا حرکت کنند.
وی افزود: استفاده از زنجیرهای بازی استاندارد که هر کودکی با هر سنی می تواند با آنها بازی کند بدون اینکه انگشت آنها آسیب ببیند از دیگر موارد است.
اشرفی بیان کرد: پیشتر سکوهای سرسره به زمین پیچ و مهره می شد اما اکنون سکوهای اسپیرال که دارای استاندارد است، داخل بتن قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه برای استانداردسازی این سایت بازی، چراغ های روشنایی لازم و تلفن های ضروری نصب شده است، اظهار کرد: هزینه این فعالیت ها ۴۵۰ میلیون ریال بوده است که امیدواریم این اقدام در تعداد بوستان های بیشتری انجام شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا