اخبار استان هاشهر و جامعه

هوشمندسازی شهراصفهان با ارایه ۳۴ خدمت به صورت الکترونیک

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در ارتباط رادیویی با برنامه «سلام اصفهان» با تبریک ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و مهربانی خدا و ماه نزول قرآن افزود: در این ماه پر برکت آرزوی سلامتی برای همه مردم دارم.
وی همچنین با تسلیت درگذشت دکتر سعید حقیقی، متخصص طب اورژانس، اظهار کرد: این پزشک پس از یک هفته مبارزه با کرونا به جمع شهیدان مدافع سلامت پیوست که این اتفاق را به همه شهروندان به ویژه تلاش گران عرصه سلامت تسلیت می گویم.
شهردار اصفهان با بیان اینکه هفته گذشته شهرداری اصفهان در روز زمین پاک افتخاری به دست آورد و دو جایزه ملی در زمینه مصرف انرژی را به خود اختصاص داد، تصریح کرد: طبق اعلام برگزارکنندگان این جایزه معتبر ملی، اولین بار است که یک شهرداری در کشور به چنین عرصه ای ورود پیدا می کند که در این راستا در همایش امسال تندیس تدوین فرآیند ساخت، بهره برداری و ایجاد بستر لازم استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و توسعه ساختمان های سبز به شهرداری اصفهان اهدا شد. همچنین رتبه برتر کاهش مصرف انرژی الکتریکی در بخش موتورهای آبرسانی به شهرداری اصفهان اهدا شد.
وی افزود: اهمیت این جایزه در درجه اول از آن جهت است که اهتمام شهرداری اصفهان به کاهش انرژی را نشان داد و اینکه امسال در روز ساعت زمین یکی از قول هایی که به مردم دادیم، تلاش برای کاهش مصرف انرژی در معابر و اماکن عمومی شهر اصفهان بود که در سال های گذشته هم این دغدغه را در قالب نمودارهای عملکرد این بخش نشان دادیم.
نوروزی افزود: اهدای این جایزه نشان دهنده تعهد ما به این زمین و آیندگان بود. این راه را با جدیت و مشارکت همه مردم ادامه خواهیم داد تا شهر و شهرداری بتواند در حوزه های مختلف به سمت ارتقای بهره وری و چابک سازی بیشتر حرکت کند.

۳۴خدمت الکترونیکی به مردم

وی با اشاره به اینکه تلاش شهرداری در توسعه هوشمندسازی خدمات و ارائه خدمات الکترونیک است، تصریح کرد: یکی از قول هایی که ما به مردم دادیم هوشمندسازی شهر بود و اکنون در زمینه شهرسازی ۳۴ خدمت را به صورت الکترونیک در دسترس مردم قرار دادیم، ۲۶ خدمت از این موارد شهرسازی الکترونیک از جمله گواهی استعلام دفترخانه، گواهی بانک ها، گواهی حفاری، اطلاع از وضعیت ملک و …. است که اکنون در دسترس مردم قرار دارد.
شهردار اصفهان اظهار کرد: هشت خدمت تخصصی هم شامل مراحل صدور پروانه تا پایان دستور نقشه، صدور گواهی سفت کاری، صدور گواهی پایان کار، اعلام میزان در مسیر و موارد دیگر در سه منطقه ۶، ۷ و ۱۲ به صورت پایلوت در دسترس مردم قرار دارد.
وی ادامه داد: این خدمات از طریق سایت شهرداری اصفهان به آدرس www.isfahan.ir در اختیار شهروندان است که در روزهای آینده در این باره اطلاع رسانی بیشتری خواهیم کرد.

برگزاری رویدادشنبه های خلاق 

نوروزی به برگزاری رویداد شنبه های خلاق اصفهان نیز اشاره و اظهار کرد: برای شنبه های خلاق در خصوص کرونا موضوعی را مطرح کردیم تا همشهریان در این زمینه به مدیریت شهری کمک کنند، هفته گذشته شرکت کنندگان در این بخش شرکت های دانش بنیان بودند و این هفته هم با نخبگان شهر در خصوص چگونگی برخورد با کرونا همراه با خلاقیت تا بهبود وضعیت، صحبت خواهیم کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا