اخبار صنعت، معدن و تجارتصنایع و شرکت هاعناوین اخبار

تاثیر شیوع ویروس کرونا بر میزان تولید سنگ آهن

به گزارش سرمایه گستران ،سایت Energy live newsگزارش داده که پیش بینی می شود شیوع ویروس کرونا بر میزان تولید جهانی سنگ آهن تاثیر منفی بگذارد و سبب شود تا میزان تولید جهانی زغال سنگ طی سال ۲۰۲۰ میلادی تنها شاهد رشد ۰٫۵ درصدی باشد.

پیش بینی‌ها حاکی از این است که میزان تولید جهانی این ماده معدنی از ۸ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تن در سال گذشته میلادی به ۸ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ میلادی افزایش خواهد یافت.

طی ۲ ماهه نخست سال جاری میلادی میزان تولید زغالسنگ چین به دلیل طولانی شدن تعطیلات سال نو و اجرای قرنطینه برای پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا شاهد افت ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی بود. اما این کشور در نظر دارد افت تولید را تا پایان سال جاری به ۱٫۲درصد کاهش دهد.

به عقیده یک تحلیلگر معدنی، تولید جهانی زغالسنگ در مقایسه با سایر کامودیتی‌ها تاثیر کمتری از شیوع ویروس کرونا می‌پذیرد. چرا که در دوران قرنطینه و محدودیت نیز معادن زغالسنگ حرارتی به منظور تامین انرژی مورد نیاز مجوز فعالیت دارند.

همچنین به نظر می رسد به دلیل افزایش تقاضا در چین و هند طی چهار سال آینده تولید زغالسنگ حرارتی با نرخ رشد ۱٫۹ درصد افزایش یابد.

این در حالی است که میزان تولید این ماده معدنی در هند طی سال جاری میلادی با ۸٫۳ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی ۸۴۵ میلیون تن پیش بینی شده است.

گفتنی است زغال سنگ یکی از منابع انرژی است که بزرگترین معادن آن در چین، هند، آمریکا و استرالیا قراردارد. چین بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده این ماده معدنی در جهان به شمار می‌رود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا