اخبار استان هاحوادث پلیسشهر و جامعه

ازپیام تبریک رئیس پلیس استان اصفهان به مناسبت روز معلم تا حوادث پلیسی استان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “معصوم بیگی”، فرمانده انتظامی استان، در پیامی ۱۲ اردیبهشت ماه، روز معلم و پاسداشت مقام استاد را تبریک گفت و از تلاش تمامی معلمان و استادانی که برای اعتلای علمی کشور و نیل به اهداف مقدس آموزشی تلاش می کنند تجلیل کرد.
در متن این پیام آمده است:
«معلمی شغل انبیا است .» امام خمینی (ره))
چراغ دانش بشری از شمع وجود معلمان فداکاری منور گردیده که مخلصانه بر پایه ایمان، معرفت، اخلاص و ایثار برای هدایت بشریت می سوزند تا فردایی بهتر برای میهن اسلامی و مردم شریفمان بسازند. روز معلم یادآور شکوه و عظمت زنان و مردان پاکباخته ای است که در طول تاریخ در عرصه علم و تربیت، زیباترین جلوه های عشق و ایثار را به نمایش گذاشته اند.
این جانب ضمن تبریک ۱۲ اردیبهشت ماه روز گرامیداشت مقام معلم ، از تمامی معلمان و استادانی که در جهت اعتلای علمی کشور و نیل به اهداف مقدس آموزشی تلاش می نمایند تقدیر و تشکر نموده ،از خداوند منان سلامتی و توفیق روز افزونشان را از درگاه احدیت مسئلت می نمایم.
امید است در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان و فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز ( مدظله العالی) همواره موفق باشند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان
سرتیپ دوم پاسدار مهدی معصوم بیگی

کشف بیش از ۱۰۰ کیلو تریاک در ایستگاه بازرسی “شهرضا”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از کشف ۱۰۹ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک توسط ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “امامی” و مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان “شهرضا” و ماموران مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “امامی” به یک کامیون کشنده “فائو” مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۰۹ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک که در کابین راننده جاساز شده بود، کشف شد، گفت: در این رابطه ۲ سوداگر مرگ دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

هشدار پلیس آگاهی اصفهان در خصوص کلاهبرداری های کرونایی
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در خصوص سؤاستفاده کلاهبرداران از موضوع شیوع بیماری کرونا و فریب آنان به بهانه های مختلف هشدار داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین ترکیان” اظهار داشت: با همه گیر شدن بیماری کرونا، کلاهبرداران هم از این فرصت به نفع خود سؤ استفاده کرده و با شیوه های مختلف اقدام به فریب مردم در فضای مجازی و حقیقی و کلاهبرداری از آنان می کنند که لازم است شهروندان در این خصوص بیش از پیش هوشیار بوده و از اعتماد بی جا به مواردی که از سوی افراد غیر موجه به آنان ارائه می شود خودداری کنند.
وی افزود: یکی از را ه هایی که کلاهبرداران برای سرکیسه کردن مردم از آن بهره می گیرند تبلیغات در خصوص انجام انواع تست های کرونا است.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، ارسال پیامک به شهروندان در خصوص واریز وام یک میلیون تومانی معیشتی را یکی دیگر از شیوه های کلاهبرداران عنوان کرد و اظهار داشت: در این شیوه پس از تماس شهروندان به منظور پیگیری پیامک دریافتی، کلاهبرداران ضمن اغفال و پیشنهاد واریز نقدی وام، طعمه های خود را پای دستگاه خودپرداز کشانده و در ادامه با فریب و نیرنگ موفق به انتقال وجوه آنان به حساب خود می شوند.
این مقام انتظامی بیان کرد: مردم باید در این زمینه هوشیار باشند و بدانند که برای دریافت وام یک میلیون تومانی هیچ نیازی به رفتن پای دستگاه خودپرداز نیست و این وام به صورت خودکار به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود و بنابر این به پیامک هایی که از سرشماره های ناشناس و غیر معتبر ارسال می شوند نباید اعتنا کنند.
سرهنگ ترکیان ادامه داد : تبلیغ دارو و شربت غیر مرتبط و تقلبی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا که در ادامه منجر به فروش داروهای تقلبی به شهروندان می شود و همچنین سوءاستفاده از عواطف شهروندان و اعلام شماره حساب برای جمع آوری کمک های نقدی مردمی برای کسب و کارهای آسیب دیده از بیماری کرونا را از دیگر شیوه ها در کلاهبرداری های کرونایی هستند.
وی بیان کرد: یکی دیگر از شیوه های سرکیسه کردن مردم این گونه است که کلاهبرداران به بهانه تست کرونا به درب منازل شهروندان می روند که در ادامه یا منجر به سرقت مدارک شناسایی و هویتی افراد و یا اینکه اغفال اعضای خانواده و دریافت وجوه نقد آنان با دادن وعده های واهی می شود.
سرهنگ ترکیان، با هشدار به شهروندان در خصوص موارد اشاره شده، گفت: از شهروندان می خواهیم در صورت برخورد با کسانی که قصد کلاهبرداری از آنان تحت عنوان بیماری کرونا دارند، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا با این افراد برابر قانون برخورد لازم صورت گیرد.

تصادف محور “چوپانان” ۳ کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از برخورد یک دستگاه سواری جیلی با کامیون کشنده ولوو در محور “چوپانان” و فوت ۳ نفر و مصدومیت یک نفر خبر داد.
سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد تصادف منجر به فوت در محور “چوپانان” بلافاصله گشت انتظامی و عوامل پلیس راه “خور- جندق” به محل اعزام شدند.
وی افزود: متاسفانه در این حادثه ۳ سرنشین سواری جیلی در دم فوت و راننده آن نیز مجروح شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات رانندگی در دست بررسی است .
رئیس پلیس راه اصفهان تاکید کرد: رانندگی با سرعت مجاز و مطمئنه و پرهیز از عجله و شتاب نقش مهمی در کاهش حوادث رانندگی دارد.

توقیف سواری پراید با بیش از ۳۶ کیلو تریاک
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان، از کشف ۳۶ کیلو و ۵۷۰ گرم تریاک در عملیات ماموران یگان تکاوری این فرماندهی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” غلامحسین صفری” اظهار داشت: ماموران یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت بالای خود یک دستگاه خودروی سواری پراید حامل مواد افیونی را در محور ابرکوه به حسن آباد شناسایی و طی عملیاتی ضربتی آن را متوقف کردند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: در این عملیات طی بازرسی دقیق از خودروی مذکور ۳۶ کیلو و ۵۷۰ گرم تریاک کشف شد.
این مقام انتظامی گفت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و برای اقدامات قانونی همراه با پرونده تشکیل شده به مراجع قضائی تحویل شد.

مراجعه ۷ هزار و ۵۰۰ نفربه مراکز تعویض پلاک اصفهان
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: طی هفته گذشته ۷ هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز تعویض پلاک اصفهان مراجعه و خدمات دریافت کردند.
سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در راستای خدمات دهی بیشتر به مردم در مراکز تعویض پلاک استان اصفهان ،ساعات کار این مراکز تا ۴ بعد از ظهر افزایش یافت.
وی افزود: طی هفته گذشته ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان به مراکز تعویض پلاک استان اصفهان مراجعه و خدمات دریافت کردند.
این مقام انتظامی بیان داشت: امید است شهروندان عزیز با پلیس تعامل و همکاری داشته باشند و زودتر از ساعت اداری به مراکز مراجعه نکنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان خاطر نشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی خدمات رسانی می کند .

توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در”نایین”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نایین از توقیف یک موتورسیکلت سوزوکی۱۰۰۰ cc قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبرداد.
سرهنگ “ایرج کاکاوند “در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: عوامل انتظامی مستقردر محور “اردکان-نایین” مشاهده کردند یک دستگاه موتور سیکلت سوزوکی۱۰۰۰ cc بدون پلاک در حال تردد است که آن را متوقف کردند.
وی افزود: راننده موتورسیکلت مدارک قانونی و گمرکی موتورسیکلت را ارائه نداد که توسط ماموران به پارکینگ انتقال داده شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش موتورسیکلت کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۳ میلیارد ریال اعلام شده است.
سرهنگ کاکاوند اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نایین تاکید کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به بدنه اقتصادی کشور وارد می کند که نیروی انتظامی همواره با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان را نخواهد داد.

پلمب ۳۰ واحد صنفی متخلف در اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان، از پلمب ۳۰ واحد صنفی متخلف در اجرای طرح تشدید مقابله با هنجارشکنی و تأمین نظم و امنیت در ماه مبارک رمضان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” محد حسن اسماعیلی” گفت: در راستای اجرای طرح تشدید مقابله هنجارشکنی و تامین نظم و امنیت در ماه مبارک رمضان طی یک هفته گذشته ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با انجام گشت های مشترک به همراه مرکز بهداشت، تعزیرات حکومتی و اتحادیه ها و بازرسی اصناف طی یک هفته گذشته از یک هزار و ۸۵۳ واحد صنفی بازدید به عمل آوردند.
وی افزود: در اجرای این طرح به متصدیان یک هزار و ۴۰۵ واحد صنفی تذکر داده شده و از متصدیان ۳۴۰ واحدصنفی تعهد کتبی اخذ شد.
رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از پلمب ۳۰ واحد صنفی به دلیل ارتکاب برخی تخلفات با حکم مقام قضائی خبر داد و اظهار داشت: در همین راستا برای ۱۰۸ واحد صنفی دیگر نیز اخطاریه پلمب صادر شد و برای متصدیان ۱۶ واحد صنفی متخلف نیز پرونده تشکیل و به مراجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ اسماعیلی، گفت: در این طرح طی بازرسی از واحدهای صنفی متخلف ۳۸۰ کیلو زولبیا و بامیه غیر بهداشتی، ۲۱۰ بطری روغن ، ۹ هزار کیلو خرما و ۵ هزار بطری آب معدنی تاریخ گذشته ، ۲ هزار کیلو برنج و ۱۰۰ کیسه آرد خارج از شبکه توزیع، ۵۰ بطری ۳۰۰ سی سی اسانس رنگ خوراکی غیر مجاز و ۵۳۳ نخ سیگار قاچاق کشف شد.
این مقام انتظامی بیان کرد: این گونه اقدمات کنترلی پلیس و نظارت بر واحدهای صنفی به صورت مستمر و مداوم انجام می شود و از شهروندان نیز می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۷ هزار و ۵۰۰ ماسک فیلتر دار قاچاق در “بویین و میاندشت”
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “بویین و میاندشت” از کشف ۷ هزار و ۵۰۰ ماسک فیلتر دار خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در بارزسی از یک سواری پراید خبر داد.

سرهنگ “علی مرشد فریدنی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در راستای کنترل ورود و خروج خودروهای عبوری از محورهای مواصلاتی “بویین و میاندشت” ماموران یگان امداد به یک سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: پس از هماهنگی های لازم از این خودرو بازرسی شد که۷ هزار و ۵۰۰ماسک فیلتر دار خارجی فاقد مدارک قانونی کشف شد.
این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان بویین و میاندشت خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با افرادی که برای سود و منفعت مالی خود سلامتی یک جامعه را به خطر می اندازند برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

کشف ۶۰ کیلو تریاک در محورهای مواصلاتی “شاهین شهر”
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۶۰ کیلو تریاک در عملیات ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان و “شاهین شهر” خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “غلامحسین صفری” با اعلام این خبر اظهار داشت: روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در پی رصد اطلاعاتی انجام شده مطلع شدند سوداگران مرگ در حال انتقال محموله ای افیونی هستند که بلافاصله وارد عمل شدند.
وی افزود: قاچاقچیان که در پوشش مسافرت خانوادگی و با یک سواری ۲۰۶ محموله را حمل می کردند شناسایی و خودروی آنها توقیف شد.
سرهنگ صفری ادامه داد: همچنین یک سواری سمند نیز که راه پاک کن خودروی حامل محموله بود شناسایی و متوقف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از سواری پژو ۲۰۶ مقدار ۶۰ کیلو تریاک که در صندوق عقب و زیر صندلی ها جاساز شده بود شف شد.
صفری اظهار داشت: در این عملیات ۵ سوداگر مرگ که ۲ نفر آنها زن بودند دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با اشراف بالای اطلاعاتی و توان تخصصی که دارد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

دستگیری سارق سیم برق در “مبارکه”
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان “مبارکه” از دستگیری یک سارق سیم برق در عملیات ماموران این فرماندهی و اعتراف وی به چندین فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” رضا محمدی” اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق شهری، موضوع باحساسیت ویژه ای از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان “مبارکه” دنبال شد.
وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات علمی و تخصصی خود و به کارگیری یکسری اقدامات خاص پلیسی موفق شدند، هویت عامل این سرقت ها که فردی معتاد و سابقه دار بود را به دست آورند.
فرمانده انتظامی شهرستان “مبارکه” عنوان کرد: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی عملیاتی ضربتی با هماهنگی مقام قضائی متهم را دستگیر کردند که وی در تحقیقات کارآگاهان پلیس به چندین فقره سرقت سیم و کابل برق شهری اعتراف کرد.
سرهنگ محمدی، با اشاره به تحویل متهم این پرونده به مراجع قضائی گفت: از شهروندان می خواهیم در صورت مشاهده قطع سیم برق توسط افراد، موضوع را سریعاً طی تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا