اخبار صنعت، معدن و تجارتپیشخوانتیتر دو

پیش بینی قیمت سنگ آهن تا پایان سال

پیش بینی کاهش قیمت سنگ آهن به دلیل افزایش تولید و عرضه سنگ آهن در نیمه دوم سال میلادی به رغم کسری عرضه در نیمه اول سال است . در این رابطه بانک سرمایه گذاری سیتی گروپ مازاد عرضه ۸۰ میلیون تنی سنگ آهن را برای نیمه دوم سال با توجه به بهبود تولیدات معدنکاران پیش بینی نموده است.

پیش بینی قیمت سنگ آهن تا پایان سال میلادی 

این بانک سرمایه گذاری قیمت بالای فعلی برای سنگ آهن در محدوده ۸۰ تا ۹۰ دلار را ناشی از کسری ۱۷ میلیون تنی عرضه سنگ آهن در نیمه اول سال می داند. در نتیجه انتظار دارد که قیمت لحظه ای (spot) سنگ آهن در هفته های آتی به ۷۰ دلار در هر تن کاهش یابد.

این در حالی است که طبق پیش بینی بانک سیتی گروپ وضعیت تقاضای سنگ آهن در کشور های خارج از قاره آسیا روند کاهشی داشته باشد .طبق پیش بینی این بانک تقاضای فولاد خارج آسیا در سه ماهه دوم سال جاری ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و در سه ماهه سوم سال نیز ۲۵ درصد نسبت به سه ماهه سوم سال قبل کاهش یابدکه علت آن ناشی از کاهش تقاضا در بخش خودروسازی است که ممکن است تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ تداوم یابد.
اما سیتی گروپ وضعیت تقاضای کشور های خارج از قاره آسیابرای سنگ آهن را در سه ماهه چهارم پایانی سال ( میلادی ) روبه رشد پیش بینی کرده و اعلام نموده که در این فصل رشد ۴ درصدی برای تقاضای فولاد خارج آسیا برآورد می گردد .

رشد قیمت سنگ آهن چین

منابع تجاری انتظار دارند که فولادسازان چینی به دلیل بهبود حاشیه سود فولاد فعالیت خود را حفظ نمایند چراکه حاشیه سود محصولات تخت و طویل ۳۰۰ یوان و ۵۰۰ یوان (بین ۴۲ دلار الی ۷۰ دلار) در تن اپیش بینی می شود .
بسیاری از شرکت های تجاری معتقدند که کاهش تولید استان های چین به دلیل سیاست های زیست محیطی اتفاق نخواهد افتاد، چراکه بسیاری از کارخانه های چین ترجیح می دهند تولید را پس از قرنطینه طولانی مدت در این کشور از سر گرفته و توقفی در کار نباشد.
گفتنی است قیمت سنگ آهن چین پس از تعطیلات هفته کارگر در این کشور روند افزایشی داشته است .بهای هر تن سنگ آهن ۶۲ درصد براساس اعلام پلتس با رشد ۴ دلار و ۲۵ سنتی به ۸۸ دلار و ۴۵ سنت رسید.همچنین بهای هر تن سنگ آهن ۶۵ درصد براساس اعلام متال بولتن با ۳ دلار و ۷۰ سنت افزایش ۱۰۶ دلار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا