اخبار استان هاحوادث پلیسشهر و جامعه

حوادث و بسته خبری پلیس استان اصفهان در ۲۴ساعت گذشته

به گزارش سرمایه گستران،سرهنگ “غلامحسین صفری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان با اقدامات اطلاعاتی انجام شده مطلع شدند سوداگران مرگ در حال انتقال محموله ای افیونی در محورهای مواصلاتی استان “سیستان و بلوچستان” هستند که بلافاصله با پلیس مبارزه با مواد مخدر آن استان هماهنگ و موضوع را اعلام کردند.
وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان “خاش” استان “سیستان و بلوچستان” نیز بلافاصله وارد عمل شدند و یک سواری پژو ۴۰۵ را در این رابطه شناسایی و متوقف کردند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سوداگر مرگ متواری شد بیان داشت: در بازرسی از این خودرو ۳۴۶ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

عدم رعایت حق تقدم ، جان راننده ۲۳ ساله وانت را گرفت
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از برخورد کامیون بنز با وانت پیکان درمحور “گز-۳ راهی دوشین” و فوت یک نفرخبر داد.
سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد یک دستگاه کامیون بنز با وانت پیکان در محور”گز-۳ راهی دوشین” ، مأموران پلیس راه “شاهین شهر- کاشان” در محل حاضر شدند.
وی ادامه داد: در بررسی های بعمل آمده مشخص شد کامیون بنز به رانندگی فردی ۴۸ ساله و وانت پیکان نیز به رانندگی فردی ۲۳ ساله در این محور به صورت جلو به پهلو با هم برخورد کردند که متاسفانه در این حادثه ، راننده وانت به علت شدت جراحات وارده در دم جان باخت.
این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم رعایت حق تقدم از سوی راننده کامیون بنز اعلام کرده اند.
رئیس پلیس راه اصفهان درپایان افزود : برابر ماده ۱۳۸آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، رانندگانی که از راه فرعی وارد راه اصلی می‌شوند، باید پیش از ورود به راه اصلی، در صورت لزوم توقف نموده و پس از رعایت حق تقدم عبور وسایل نقلیه‌ای که در مسیر مجاز خود در راه اصلی و با سرعت مجاز عبور می‌کنند، وارد این راه بشوند تا شاهد چنین حواث ناگواری نباشیم.

اعتراف سارق منزل به ۲۳ فقره سرقت در اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری سارق سابقه دار منزل در عملیات ویژه کارآگاهان این پلیس و اعتراف وی به ۲۳ فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حسین تُرکیان”در تشریح این خبر اظهار داشت: کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی استان اصفهان در پی وقوع یک فقره سرقت منزل و شکایت مال باخته، تحقیقات در این خصوص را آغاز کردند.
وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد سارق یا سارقان با شگرد تخریب در منزل، وارد محل شده و پس از سرقت طلاجات و دلار متواری شدند که در نهایت با تلاش های انجام شده و بررسی تخصصی از صحنه سرقت، رد پای یکی از سارقان سابقه دار در این پرونده به دست آمد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان پس از شناسایی محل سکونت این مجرم سابقه دار، طی عملیاتی با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر کردند.
سرهنگ ترکیان، خاطر نشان کرد: متهم پس از دستگیری هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس مواجه شد به ۲۳ فقره سرقت منزل در مناطق جنوب و شرق کلانشهر اصفهان اعتراف کرد که در این خصوص پرونده تشکیل و متهم به مراجع قضائی تحویل شد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه مردم با رعایت برخی از مسایل ایمنی می توانند سارقان را در انجام سرقت ناکام بگذارند، گفت: به شهروندان توصیه می کنم منازل خود را به حفاظ محکم و مطمئن، دزدگیر، آژیر خطر، دوربین مداربسته و درهای ضد سرقت مجهز کرده و هنگام مسافرت منزل خود را به افراد مطمئن و قابل اعتماد بسپارند.

جاساز محموله میلیاردی کالای قاچاق زیر بار قانونی خرما
گروه استان ها_اصفهان_ ماموران انتظامی شهرستان “سمیرم” محموله ای “پردازشگر ضبط و پخش صدای حرفه ای” خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را که زیر بار قانونی خرما جاساز شده بود، کشف کردند.

سرهنگ “سهراب قرقانی” فرمانده انتظامی شهرستان “سمیرم” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید “رئیسیان” شهرستان “سمیرم” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل بار قانونی خرما مشکوک و خودرو را جهت کنترل مدارک و محموله متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی تخصصی از خودرو ۸۸ دستگاه “پردازشگر ضبط و پخش صدای حرفه ای” خارجی فاقد مدارک قانونی و گمرکی که زیر بار خرما جاساز شده بود، کشف شد.
این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان “سمیرم” در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در سال جهش تولید با شدت و قاطعیت تمام با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

کلاهبرداری اینترنتی در قالب فروش لوازم رایانه
گروه استان ها- اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری فردی که با شگرد درج آگهی فروش لوازم رایانه در فضای مجازی بیش از ۱۶ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.
سرهنگ”علی جعفری نژاد ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت :در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناس از وی در فضای مجازی، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.
این مقام انتظامی اظهار داشت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، شاکی در یکی از سایت های واسطه گر با آگهی فروش لوازم رایانه مواجه شده و با فرد فروشنده تماس می گیرد، که فروشنده از او مبلغ ۱۶ میلیون ریال تقاضا می کند ،شاکی نیز مبلغ درخواستی را بدون دریافت هیچ گونه مدرک و نشانی به حساب آن فرد واریز می کند.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر بیان داشت :ماموران پلیس فتا با بررسی های تخصصی در فضای مجازی سرانجام هویت اصلی متهم را شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.
سرهنگ جعفری نژاد تصریح کرد: به شهروندان توصیه می کنیم قبل از خرید اینترنتی و واریز وجه به حساب فروشنده باید اطلاعات کافی از سایت مورد نظر،شخص فروشنده و جنس خریداری شده بدست آورند و تا زمانی که آن جنس را مشاهده و از صحت و سالم بودن آن اطمینان حاصل نکرده اند از پرداخت وجه خودداری کنند.

دستگیری سارق ساختمان های نیمه کاره و کشف ۱۰ فقره سرقت 
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری یک سارق و کشف ۱۰ فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره در عملیات ماموران کلانتری ۱۵ این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ”محمدرضا خدادوست”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد از ساختمان های نیمه کاره در سطح حوزه کلانتری ۱۵ این فرماندهی ، ماموران آن یگان دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.
وی ادامه داد: عوامل تخصصی آن یگان حین گشت زنی در سطح حوزه خود فردی را در حال حمل مقداری آلمینیوم و آهن آلات مشاهده می کنند.
این مقام انتظامی افزود:در بازرسی از اموال همراه وی مشخص شد مسروقه هستند که در این راستا متهم دستگیر و به کلانتری منتقل شد.
سرهنگ خدادوست افزود: این سارق در بازجویی های تخصصی مأموران انتظامی چاره ای جز بیان حقیقت نداشت به ۱۰ فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره معترف که کلیه مالباختگان و محل های سرقت شناسائی شدند.
وی تصریح کرد: با هماهنگی قضائی در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد زیادی آهن الات ، آلومینیوم ،خاموت ،سیم برق ،دستگاه جوش و…کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان اظهار داشت: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم و امنیت، ارتقاء احساس امنیت شهروندان تلاش می کند و از شهروندان می خواهیم در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

کشف اموال مسروقه میلیاردی در اصفهان
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری ۲ سارق حرفه ای اماکن خصوصی و کشف یک میلیارد ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن در شهرستان اصفهان، ماموران کلانتری ۱۸ طی اقدامات گسترده تخصصی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: ماموران پس از چند روز کار تخصصی و با استفاده از شگردهای خاص پلیسی سرانجام ، سرنخ هایی از سارقان به دست آوردند و با پیگیری های مداوم ،مخفیگاه سارقان را شناسایی و تحت کنترل ویژه پلیس قرار دادند.
این مقام انتظامی ادامه داد: با شناسایی این متهمان دستگیری آنان در دستور کار مأموران قرار گرفت که طی عملیاتی غافلگیرانه ۲ سارق حرفه ای در مخفیگاهشان دستگیر شدند.
سرهنگ خدادوست افزود: ذر بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد ۹ عدد ضبط خودرو، ۳ عدد سنگ فرز، ۳ دستگاه کفکش آب، تعداد زیادی لوازم بنایی، ۲ پمپ کولر، هیتربرقی، یک دستگاه هیلتی، تعدادی دستگاه جوش و شیرآلات و پروفیل برقی کشف شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش اموال کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد ریال اعلام شده است، تصریح کرد:متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: با تلاش ماموران تعدادی از ماباختگان شناسایی و ضمن حضور در آن یگان اموال مسروقه خود را شناسایی کردند.
واژگونی موتورسیکلت، راکب آن را به کام مرگ کشاند
گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس راهور استان از واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت و فوت راکب آن در منطقه “زیار” خبر داد.
سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای کسب خبری مبنی بر واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در “زیار” روستای “چم” ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی و پاسگاه دشتی به همراه گروه های امدادی سریعا در محل حاضر شدند.
این مقام انتظامی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد بر اثر این واژگونی، راکب موتورسیکلت مصدوم شده و توسط اورژانس به بیمارستان انتقال ولی بر اثر شدت جراحات وارده در آن محل فوت می شود.
وی خاطرنشان کرد: علت کارشناسی وقوع این حادثه تلخ رانندگی در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.
رئیس پلیس راهور اصفهان تصریح کرد: پرهیز از عجله و شتاب در رانندگی با موتورسیکلت و استفاده از کلاه ایمنی نقش بسزایی در کاهش تلفات جانی تصادف این وسیله نقلیه دارد.

دستگیری دارو فروش قلابی در “تیران و کرون”
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون، از دستگیری فردی که در منزل خود اقدام به فروش داروهای غیر مجاز و دخالت در امور پزشکی می کرد خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” علی صادقی” با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان تیران و کرون با اشرافیت اطلاعاتی و هوشیاری بالای خود مطلع شدند فردی در منزل خود اقدام به فروش داروهای غیر مجاز و دخالت در امور پزشکی انجام می دهد که بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم با اخذ مجوز از مقام قضائی و به همراه نمایندگان شبکه بهداشت شهرستان از منزل فرد مذکور بازدید به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات ۲ هزار و ۵۰ قلم انواع قرص و داروی غیر مجاز به همراه ۱۲ کیلو پودر مکمل کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون، خاطر نشان کرد: در این رابطه متهم دستگیر و همراه با پرونده تشکیل شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف بیش از ۵۰ کیلو تریاک در”اصفهان “
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۵۰ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک و توقیف ۲ دستگاه خودرو سبک خبر داد.
سرهنگ”محمدرضا خدادوست” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران کلانتری حسن آباد به همراه یگان تکاوری حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به ۲ دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک شده و آنها را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی دقیق از این ۲خودرو ۵۰ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک که در صندوق عقب و زیر صتدلی هاجاساز شده بود کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت:در این عملیات سوداگران مرگ در تاریکی شب متواری شدند که هویت آنها شناسایی و بزودی دستگیر خواهند شد .
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: پلیس اصفهان با عزم جدی با سوداگران مرگ برخورد و از شهروندان تقاضا می شود نهایت همکاری را با خدمتگزارن خود در عرصه تامین امنیت جامعه داشته و در صورت آگاهی از هر گونه فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا