اخبار استان هاحوادث پلیسشهر و جامعه

اخبار ترافیکی وحوادث پلیسی ۲۴ساعت گذشته استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدرضا محمدی” ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم خداجو و روزه دار گفت: به منظور خدمت رسانی بهتر به مردم خداجو و روزه دار و جلوگیری از ازدحام جمعیت و ایجاد ترافیک در محل های اعلامی از سوی ستاد مقابله با بیماری کرونای استان برای برگزاری مراسم لیالی قدر، محدودیت هایی در این محل ها اجرا می شود.
وی افزود: براین اساس از ساعت ۲۰ شب های قدر تا پایان مراسم توقف و تردد هرنوع وسیله نقلیه در شهر اصفهان از میدان شهید لاوی به سمت گلستان شهدا و همچنین از سمت میدان بسیج به سمت گلستان شهدا و همچنین از سمت میدان بسیج به سمت گلستان شهدا داده ممنوع است.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در صورت ازدحام جمعیت محدودیت های مذکور در رینگ های بعدی از خروجی بزرگراه همت به سمت گلستان شهدا، چهارراه فرایبورگ و تقاطع سپهسالار و …نیز اجرا خواهد شد.
این مقام انتظامی بیان کرد: توقف وسایل نقلیه از جمله خودرو و موتورسیکلت در مقابل درهای ورودی و پیاده رو های گلستان شهدا و سایر محل های تعیین شده هم ممنوع است و در این خصوص پارکینگ جنب گلستان شهدا(ظلع شرقی) و روبروی آن برای پارک موتورسیکلت ها پیش بینی شده است. همچنین با هماهنگی های به عمل آمده ، در لیالی قدر پارکینگ های محدوده مرکزی شهر به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار داده می شود تا بی نظمی ترافیکی در خیابان های شهر به جهت پارک های غیر مجاز را شاهد نباشیم.
سرهنگ محمدی خاطر نشان کرد: با توجه به حضور حداکثر نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی استان در مناطق مختلف شهری و محل های تعیین شده از شهروندان می خواهیم برای روان سازی ترافیک بیشترین همکاری را با ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح استان داشته باشند.

کشف بیش از ۲۵۰ کیلو تریاک در عملیات مشترک
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۲۵۴ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک در عملیات مشترک با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “غلامحسین صفری” با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با رصد اطلاعاتی خود دریافتند یکی از سوداگران مرگ در حال جابه جایی محموله ای از مواد افیونی در یکی از مسیرهای شهرستان راور استان کرمان است که بلافاصله موضوع به پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان اعلام شد.
وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان موفق شدند خودرو وانت مزدای حامل مواد مخدر را در شهرستان مذکور شناسایی و متوقف کنند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان از کشف ۲۵۰ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک در این عملیات خبر داد و تصریح کرد: در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.#

جاسازی هروئین، در منبع آب اتوبوس لو رفت
گروه استان ها- اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نائین، از کشف ۴ کیلو هروئین در عملیات هوشمندانه ماموران ایستگاه و ایست و بازرسی شهید” شرافت” این فرماندهی خبر داد.
سرهنگ “ایرج کاکاوند”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی مستقردر ایستگاه ایست و بازرسی شهید “شرافت” فرماندهی انتظامی شهرستان نائین با هوشمندی و تیزهوشی بالای خود حین کنترل خودروهای عبوری متوجه جاسازی مواد مخدر در مبنع آب یک دستگاه اتوبوس مسافربری شدند.
وی افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو طی بازرسی دقیق از آن مقدار ۳کیلو و۹۶۰ گرم هروئین که بصورت ماهرانه ای در داخل منبع آب اتوبوس جاساز شده بود را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نائین تصریح کرد: در این رابطه خودرو توقیف و ۴ سوداگر مرگ نیز دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی داده شدند.
سرهنگ کاکاوند متذکر شد: با اشرافیت بالا و هوشمندی ماموران پلیس، مسیر های این شهرستان برای قاچاقچیان نا امن شده است و با تمام توان و قدرت اجازه عرض اندام به این گونه افراد داده نمی شود.

دست داماد در سرقت ۱۰ میلیاردی برملا شد
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون از دستگیری داماد یک خانواده که با صحنه سازی اقدام به سرقت ۱۰ میلیارد ریال از اموال پدر همسر خود کرده بود خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی صادقی” اظهار داشت: در پی اعلام یک فقره سرقت به عُنف منزل، کارآگاهان پلیس اگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان تیران و کرون بلافاصله در محل حاضر شده و با فردی که خود را داماد خانواده معرفی کرد مواجه شدند.
وی افزود: این شخص در تحقیقات پلیس عنوان کرد، سارقان در منزل پدر همسرم بودند که من با ورود به منزل با آن ها درگیر شده و سارقان دست مرا زخمی کرده و با اموال سرقتی از محل متواری شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون گفت: کارآگاهان پس از اظهارات داماد خانواده تحقیقات علمی و تخصصی خود را با حساسیت بالایی انجام دادند و در نهایت با هوشمندی و تیزبینی کارآگاهان مشخص شد که سرقت صورت گرفته صحنه سازی توسط داماد خانواده بوده و برای گمراه کردن ماموران اقدام به خود زنی کرده است.
سرهنگ صادقی خاطر نشان کرد: در بازرسی از خودروی متهم کلیه اسناد و اوراق بهادار سرقت شده، که ارزش آن ها برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال بوده و بصورت ماهرانه در خودرو جاساز شده بود کشف و داماد خانواده به اتهام سرقت اموال پدر همسر خود دستگیر و همراه با پرونده تشکیل شده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف محموله گیربُکس قاچاق در اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان_سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان از توقیف محموله گیربُکس خارجی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ” کامران ریاحی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان با اشرافیت اطلاعاتی خود از دپو محموله ای از لوازم یدکی خودرو قاچاق در یک تعمیرگاه خودرو مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم با هماهنگی مقام قضائی از محل مذکور بازدید کرده که در نتیجه این عملیات ۱۷ قطعه گیربُکس خودرو که همگی فاقد هرگونه مدارک گمرکی بود کشف شد.
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: کارشناسان مربوطه ارزش این محموله مکشوفه را ۵ میلیارد ریال اعلام کردند.
سرهنگ ریاحی خاطر نشان کرد: در این رابطه مالک اصلی این محموله قاچاق دستگیر و همراه با پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

کشف بیش از ۱۴۱ کیلو تریاک در عملیات یگان تکاوری اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان، از کشف ۱۴۱ کیلو و ۱۰۰ تریاک در عملیات ماموران یگان تکاوری این فرماندهی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” غلامحسین صفری” گفت: ماموران یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان، با تیزهوشی و اشرافیت بالای خود حین رصد و کنترل جاده خاکی اطراف یکی از محورهای مواصلاتی استان ۲ دستگاه خودروی پژو پارس و پژو ۴۰۵ حامل مواد مخدر را که از مرزهای شرقی کشور به سمت اصفهان در حرکت بودند را شناسایی و در یک اقدام ضربتی متوقف کردند.
وی افزود: در این عملیات ماموران پس از متوقف کردن خودروهای مذکور، طی بازرسی از آن ها ۱۴۱ کیلو و ۱۰۰ گرم تریاک را کشف کردند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در این رابطه ۳ سوداگر مرگ دستگیر و همراه با پرونده تشکیل شده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف موتورسیکلت قاچاق در “مبارکه “
گروه استان ها_ اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه از کشف یک دستگاه موتور سیکلت خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “رضا محمدی” اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی فرمندهی انتظامی شهرستان مبارکه با رصد اطلاعاتی خود از وجود یک دستگاه موتور سیکلت سنگین خارجی قاچاق در یکی از محله های شهرستان مطلع و بلافاصله وارد عمل شدند.
وی افزود : ماموران پس از اخذ مجوز از مقام قضایی به محل اعزام و ،یک دستگاه موتور سیکلت سنگین خارجی که به صورت قاچاق تهیه شده بود کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش موتورسیکلت قاچاق را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

تمهیدات ویژه برای پیشگیری از تصادفات شبانه در بزرگراه ها
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان، از تمهیدات ویژه این پلیس به منظور پیشگیری از وقوع تصادفات شبانه در بزرگراه های کلانشهر اصفهان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” محمد رضا محمدی” گفت: در پی رخ دادن چندین حادثه رانندگی در بزرگراه های کلانشهر اصفهان که همگی در ساعات مختلف شب به وقوع پیوسته بودند، موضوع به صورت ویژه در کمیسیون پایش تصادفات بزرگراه ها با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان طرح و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
وی از تمهیدات ویژه به منظور پیشگیری از وقوع مجدد تصادفات شبانه در بزرگراه های کلانشهر اصفهان خبر داد و گفت: یکی از این تمهیدات تقویت تیم های گشتی و نظارتی پلیس راهور و افزایش دوربین های کنترل سرعت در بزرگراه ها است.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان، همچنین، جلوگیری از ورود جرثقیل های سنگین به بزرگراه ها، نصب نیوجرسی به جای گاردریل، تهیه کلیپ های آموزشی در خصوص سرعت متوسط و فاصله بین ۲ دوربین و پخش آن از شبکه استانی و ارسال آنلاین پیامک جریمه سرعت غیر مجاز در بزرگراه ها برای رانندگان متخلف را از دیگر تصمیمات این کمیسیون برشمرد.

سرقت سیم برق، برای تامین هزینه مواد مصرفی
گروه استان ها _ اصفهان _رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان، از دستگیری سارق معتادی که اقدام به چندین فقره سرقت سیم برق و ترانس در شهرستان اردستان کرده بود خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین تُرکیان” با اعلام این مطلب اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق و ترانس در شهرستان اردستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: با بررسی و تجزیه و تحلیل سرقت های صورت گرفته و انجام تحقیقات وسیع علمی و تخصصی و بکارگیری یک سری اقدامات پلیسی، سرانجام رد پای یکی از سارقان سابقه دار و غیر بومی در این سرقت ها به دست آمد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، با بیان اینکه متهم در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به چندین فقره سرقت سیم برق و ترانس اقرار کرد گفت: وی که اعتیاد شدید به مواد مخدر دارد، انگیزه خود از این سرقت ها را تامین هزینه مواد مصرفی خود عنوان کرده است.
سرهنگ تُرکیان، خاطر نشان کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

لغو اجرای طرح زوج و فرد شماره گذاری در مراکز تعویض پلاک
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان، از لغو اجرای طرح زوج و فرد شماره گذاری در مراکز تعویض پلاک این پلیس و دفاتر خدمات خودرویی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدرضا محمدی” گفت: کلیه مراکز تعویض پلاک و دفاتر خدمات خودرویی پلیس راهور استان اصفهان از بیست و هفتم اردیبهشت ماه بدون در نظر گرفتن طرح نوبت بندی زوج و فرد و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به شهروندان ارائه خدمات می دهند.
وی با بیان اینکه هم اکنون خدمات دهی در مراکز تعویض پلاک به حالت عادی در آمده است گفت: به منظور جلوگیری از شلوغی و ازدحام مراجعه کنندگان به مراکز تعویض پلاک در صورت نیاز، ارائه خدمات این مراکز تا ساعت ۱۷ تمدید خواهد شد.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان تاکید کرد: همراه داشتن وسایل حفاظت شخصی نظیر ماسک، دستکش و حتی خودکار شخصی در زمان مراجعه الزامی است و صرفاً خریدار و فروشنده مجازند وارد مراکز شوند.

آموزش پلیسی

عوامل زمینه ساز در بروز کلاهبرداری و راه های جلوگیری از آن
گروه استان ها _ اصفهان _اعتماد بی جا به ظاهر افراد ، ساده انگاری، اعتماد بی جا به تبلیغات مندرج در مطبوعات، عدم مشاوره با کارشناسان وافراد مطلع، طمع و فرصت طلبی بیش از حد برای کسب سریع و آسان دارایی و ثروت از جمله عوامل و زمینه هایی هستند که فرصت جرم را در اختیار کلاهبرداران قرار می دهند.

کلاهبرداری، یکی از جرایمی است که در آن مجرم اصلی با استفاده از مانورهای متقلبانه طعمه خود را فریب داده و با حیله و نیرنگ، اموال و دارایی به غارت می برد. تفاوت کلاهبرداری با سرقت در این است که فرد مال باخته تحت تاثیر عملیات اغواگرانه فرد مجرم اموالش را با دست خود به فرد مجرم تقدیم می کند بی آنکه از حیله و نقشه او با خبر باشد.
کلاهبرداری در واقع فرصتی است که بزه دیدگان، یا مال با ختگان با سادگی تمام در اختیار فرد کلاهبردار قرار می دهند تا بتواند با همکاری آن ها به نیت پلید و شوم خود دست پیدا کند. امروزه کارآگاهان پلیس و مقام های قضائی با انبوهی از پرونده های کلاهبرداری در زمینه خرید و فروش زمین، خودرو، لوازم خانگی، سکه، دلار و …. مواجه می شوند که در آن یک یا چند نفر با سؤ استفاده از سادگی طعمه های خود اموال و دارائی آنان را به جیب زده و متواری شدند.
هرچند تلاش های پلیس همیشه در شناسایی و دستگیری افراد کلاهبردار و تحویل آنان به دست قانون و بازگرداندن اموال به مال باختگان نتیجه بخش بوده که البته این نشان دهنده اشرافیت و هوشمندی بالای نیروهای پلیس است اما برای اینکه چرخه جرم کلاهبرداری متوقف و جلوی تحرک کلاهبرداران گرفته شود لازم است تا مردم هم هوشیاری خود را افزایش داده و فریب ظاهر شیک و سخنان فریبنده را نخورند و گاهاً به امید واهی یک شبه پولدار شدن کل دارائی خود را در اختیار افراد غیر موجه قرار ندهند.
عوامل و زمینه های وقوع جرم کلاهبرداری
اعتماد بی جا به افراد بدون داشتن شناخت کافی نسبت به آنها، فریب خوردن از ظاهر افراد، اعتماد بی جا به تبلیغات مندرج در مطبوعات، عدم مشاوره با کارشناسان وافراد مطلع، طمع و فرصت طلبی بیش از حد برای کسب سریع و آسان دارایی و ثروت، تنبلی اجتماعی و تمایل به حل مسائل و مشکلات از طریق رابطه به جای ضابطه، ناآشنایی با روال قانونی امور اداری، قضایی، انتظامی و غیره ، ساده انگاری و بی توجهی به واقعیت های اجتماعی و اقتصادی را می توان به عنوان عوامل و بسترهایی که در موفقیت کلاهبرداران مؤثر هستند برشمرد.
چگونه در دام کلاهبرداران نیفتیم؟
برای اینکه در دام افراد کلاهبردار نیفتید لازم است همیشه این نکته را مد نظر قرار دهید و مراقب باشید که فریب ظاهر آراسته افراد را نخورید چون اکثر کلاهبرداران معمولاً دارای ظاهری آراسته و شیک، ولخرج و خوش برخورد هستند تا بتوانند طعمه خود را به دام بیندازند پس در انجام معاملات، سرمایه گذاری ها و غیره صرفاً به ظاهر افراد اتکا نکنید.
نکته دیگر اینکه مراقب کسانی که با غصب عناوینی نظیر مامور ، وکیل و کارمند دادگستری و … به قصد کلاهبرداری به شما نزدیک می شوند، باشید و فریب آنها را نخورید.به هرگونه پیشنهاد یا معامله خیلی خوب مشکوک باشید
نکته ای که باید مردم عزیز در انجام معاملات مد نظر قرار دهند این است که قبل از تسویه حساب کامل با مشتریان ناشناس، از ارسال کالا برای آنها باید خودداری کنند. معاملات و قراردادهای خود را در مراکز رسمی و قانونی به ثبت برسانند تا تحت حمایت های قانونی قرار گیرند و هنگام معامله با افرادی که نشانی و شماره تلفن ثابتی ندارند بیشتر دقت کنند و تا حد امکان از آن بپرهیزند.
ارائه شماره ثبت شرکت به تنهایی، به معنای اطمینان از قانونی بودن فعالیت و درستی عملکرد شرکت نیست. در انجام معاملات تنها به وجود آرم نامه ها اکتفا نکرده و برای اطمینان از اصالت یک سند، باید از مرجع صدور آن استعلام و از پرداخت وجه نقد تحت عنوان مشارکت یا مضاربه به افراد ناشناس خودداری کنید.
مراقب باشید در دام افرادی که مدعی اخذ گواهینامه رانندگی، کارت معافیت، کارت پایان خدمت، مدرک تحصیلی و غیره از راه های غیرمتعارف و غیر قانونی می باشند، گرفتار نشوید.ضمانت افرادی که خود و خانواده شان را به صورت کامل نمی شناسید، قبول نکنید.
هنگام وکالت دادن به افراد برای انجام اموری مثل اجاره دادن منزل، حدود و اختیارات وکیل را به طور دقیق مشخص کنید و هنگام امضای وکالت نامه در دفترخانه، متن آن را به دقت مطالعه نمایید
هنگام مراجعه به مراکز دادگستری، اخذ خلافی خودرو و نظایر آن مراقب افرادی که خود را کارمند آن مرکز معرفی می کنند یا مدعی نفوذ داشتن در این مراکز هستند و ادعا دارند که درازای دریافت مبلغی کار شما را سریع تر انجام می دهند باشید.
مؤسسات خیریه باید حتماً دارای شماره ثبت باشند، از اهدای کمک های خود به مؤسسات و اشخاص بدون هویت مشخص و رسمی جداً خودداری کنید.
راه کارهایی برای پیشگیری از کلاهبرداری از طریق فروش، اجاره و رهن املاک
از معتبر بودن بنگاه معاملاتی اطمینان پیدا کنید برای این کار می توانید از کسبه محل در مورد سابقه کار بنگاه پرس و جو کنید. از وجود جواز کسب معتبر و اصیل به نام مدیر بنگاه مطمئن شوید. همچنین فهرست بنگاه های مجاز را می توانید از سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور به دست آورید.
دقت کنید که در معامله ملک، بنگاه موظف است به شما کد رهگیری بدهد که معتبر بودن کد رهگیری خود می تواند دلیلی برای معتبر بودن بنگاه باشد. اعتبار کدهای رهگیری را می توانید در سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور کنترل کنید. قبل از اقدام به خرید، اجاره یا رهن یک ملک، ابتدا سند مالکیت آن را رویت کنید.به محل مراجعه کنید و ملک مورد نظر را با سند مطابقت دهید.
در هنگام خرید و اجاره محل سکونت یا دفتر کار، از مالک بودن طرف مقابل اطمینان حاصل کنید به صرف وجود سند نیز اکتفا نکیند برای این کار می توانید از همسایه ها پرس و جو کنید.
حتماً برای پیش خرید ملک، قرارداد را در بنگاه های معاملات املاک و مستغلات کشور بررسی کنید. در مواردی که با کلاهبرداری، ملکی به چند نفر فروخته شده باشد، از نظر قضایی حق با کسی است که کد رهگیری معتبر دارد.
فروشنده موظف است سند اولیه ملک را به رویت مشاور املاک و خریدار برساند. فروشنده موظف است در ازای پیش فروش ملک مورد نظر، پیش سند به شما ارائه کند.
راهکارهایی برای پیشگیری از کلاهبرداری از طریق فروش اشیای بدلی و تقلبی
هنگام خرید اشیای گران قیمت، نظیر طلاجات یا اشیای قدیمی، جانب احتیاط را رعایت کنید. اگر پیشنهاد اغواکننده ای برای خرید اشیای باارزش، به ویژه از طرف افراد ناشناس دریافت کردید، به درستی آن شک کنید و محتاط باشید.
پیشنهادهای ارائه شده درباره معاملات سکه های طلای قدیمی، خاک طلا و اشیای عتیقه ممکن است دامی برای فریب شما باشند در این گونه موارد بدون انجام بررسی های لازم اقدامی نکنید. از خرید طلاجات و اشیای گران قیمت از افراد ناشناس، به خصوص بدون کاغذ خرید و فاکتور معتبر خودداری کنید.

راهکارهایی برای پیشگیری از کلاهبرداری از طریق شرکت های واسطه دریافت وام
برای دریافت وام، تنها از طریق بانک ها، موسسات اعتباری و صندوق های قرض الحسنه مورد تأیید بانک مرکزی اقدام کنید. کلاهبرداران فعال در این زمینه، معمولاً با دریافت مبلغی، هر چند کم، به عنوان پیش پرداخت و انعقاد قراردادی غیر معتبر، قبل از رسیدن موعد تحویل وام، متواری می شوند.
بانک مرکزی تاکنون به هیچ شرکتی مجوز پرداخت وام و سرمایه نداده است. فعالیت شرکت ها و افراد مدعی واسطه گری در این زمینه غیرقانونی و برخلاف مقررات است به هیچ وجه به آنها اعتماد نکنید زیرا وقوع جرم و کلاهبرداری دراین زمینه و وارد شدن ضرر و زیان به شما بسیار محتمل است.
راهکارهایی برای پیشگیری از کلاهبرداری از طریق آگهی و تبلیغات
فریب آگهی های تبلیغاتی را که به هر بهانه ای از شما درخواست پرداخت وجه، حتی مبلغی اندک را دارند، نخورید.درج آگهی در مطبوعات مشهور یا سایت های اینترنتی از سوی شرکت ها، موسسات و سایر مراکز، دلیلی بر درستی مطالب عنوان شده و تایید آنها از سوی مراجع رسمی نیست.به پیامک هایی که از منابع ناشناس یا غیرمعتبر دریافت می نمایید، اعتماد نکنید.
راهکارهایی برای پیشگیری از کلاهبرداری از طریق چک
حتی الامکان از پذیرفتن چک افراد ناشناس خودداری کنید یا در صورت دریافت چک، وضعیت حساب شخص را از بانک مربوط استعلام نمایید.
هیچ گاه چک تضمینی ای را که در مورد اعتبار آن از بانک استعلام کرده اید، به طرف معامله خود برنگردانید تا فرصت بیابد آن را با چک جعلی تعویض کند.
تهیه و تنظیم: سرهنگ حسین تُرکیان – رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا