بازار‌های مالی ، بورس و بانکبورسپیشخوانعناوین اخبار

بورس خرسی دوام نیاورد ، امروز گاو با قدرت جای او را در بازارگرفت

در پی چند روز اصلاح قیمت ها ،بالاخره امروز شاخص کل بورس تغییر جهت داد و پس از اصلاح قیمت ها در چند روز گذشته ، با افزایش تقاضا در بسیاری از نمادهای بازار آغاز به کار کرد.
البته بررسی نمادهای مختلف نشان می دهد که نمادهای بزرگ بازار با افزایش عرضه روبرو بودند و هر چند فعالان بازار ( بخوانید حامیان بازار ) سعی می کردند صف های فروش را جمع آوری و در واقع از بازار حمایت کنند، اما میزان عرضه در این نمادها به حدی زیاد بود که قدرت حمایت را از بازیگران و حامیان بازار ربوده بود .موضوعی که از چشم بازیگران بازار پنهان نماند .
این رفتار بازار نشان می دهد ،هر چند بازیگران اصلی و دولت تمام قد پبه هر دلیلی از جمله تامین بخشی از بودجه دولت ، تامین سریع و ارزان قیمت منابع مالی مورد نیاز شرکت های بورسی یا کنترل بازار های رقیب بورس مانند بازار مسکن ؛ خودرو ،طلا و ارز و یا هر دلیلی دیگری ، از بورس حمایت می کند این نشان دهنده آن است که بورس همچنان محل امنی برای سرمایه گذاری است اما از سوی دیگر ، افزایش عرضه ها و تمایل شاخص بورس به ریزش و اصلاح قیمت ها ( به رغم جلوگیری از آن با افزایش تقاضاهای پی در پی ) این هشدار را به بازیگران بازار می دهد که روند واقعی بورس در مسیر اصلاحی ( هر چندکوتاه مدت ) است و باید در هنگام معاملات سهام با دقت بیشتر اقدام نمایند.

نمایی از بازار امروز بورس
امروز، بازار شاهد افزایش عرضه در سقف قیمتی نمادهای بزرگ بودیم. نماد سمگا امروز رشد ۱۰ درصدی داشت و به بالاتر از ۲۰۰۰ تومان بازگشت.در گروه فرآورده های نفتی نیز شاهد صف نشینی نمادهای شپنا شنفت شبهرن شبریز و ونفت بودیم.در گروه فلزات اساسی، فملی با حجم معاملات بالاتر از ۱۵ میلیون سهم در سقف مجاز داد و ستد شد. ذوب نیز با صف خرید همراه بود. فولاد پس از فشار فروش اخیر امروز مثبت بود. موج عرضه نماد فولاد را در آستانه تشکیل صف فروش قرار داد.در گروه محصولات شیمیایی اکثریت نمادها صف خرید و افزایش قیمت را تجربه کردند. شخارک، شپلی و داراب از نمادهای هستند که بر خلاف هم گروهی های خود کاهش  قیمت را ثبت کرده اند..معاملات در نمادهای بورس، فرابورس و همچنین بورس  کالا امروز با صف خرید دنبال شد.در گروه خودرویی نیز هم جهت با شاخص کل ، معاملات مثبت بود . در این بین گزارش مطلوب خزامیا نماد را با صف خرید همراه کرد.در بانکی ها نیز شاهد رشد قیمت ها بودیم.در گروه دارو امروز نیز شاهد رشد قیمت ها بودیم.

*واحد خبر و تحلیل سایت سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا