اخبار استان هاحوادث پلیسشهر و جامعه

بسته خبری حوادث پلیسی استان اصفهان در ۲۴ساعت گذشته

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار” محمدرضا میرحیدری” با بیان این خبر اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل و شکایت مال باخته، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، سارق یا سارقان با اطلاع ازعدم حضور ساکنان منزل و خلوت بودن ساختمان به صورت حرفه ای اقدام به باز کردن در منزل کرده و سپس با تخریب گاو صندوق داخل منزل، اموالی از قبیل پول نقد، دلار و طلاها را به سرقت برده اند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات علمی و تخصصی و بکارگیری یک سری اقدامات هوشمندانه موفق شدند هویت یکی از سارقان و مخفیگاه وی را در استان تهران شناسایی کنند.
سردار میرحیدری گفت: با شناسایی مخفیگاه متهم، ماموران با اخذ نیابت قضائی به محل اعزام و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر و به پلیس آگاهی اصفهان منتقل کردند.
این مقام ارشد انتظامی استان بیان کرد: متهم که در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود، هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس مواجه شد به ۳۶ فقره سرقت با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد.
وی با بیان اینکه متهم ردیف دوم نیزطی عملیاتی هوشمندانه در یکی از استان های همجوار دستگیر شد اظهار داشت: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش اموال به سرقت رفته توسط این سارقان ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
سردار میرحیدری با بیان اینکه متهمان اموال مذکور را صرف خرید املاک، زمین و خودرو کردند از پیگیری های لازم برای مصادره اموال و بازگرداندن آن ها به مال باختگان خبرداد و اظهار داشت: سارقان با شکایت شاکیان به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند./

کشف ابزارهای دستی قاچاق در “شهرضا”
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف ابزارهای دستی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” صادق کاظم زاد” گفت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید” امامی” فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا با هوشمندی بالای خود حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت یخچال دار که از استان های جنوبی کشور به سمت تهران در حرکت بود مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
وی با بیان اینکه خودروی مذکور حامل سبد خالی بود اظهار داشت: در بازرسی انجام شده ۴ هزار و ۸۰۰ نوع ابزار آلات دستی خارجی قاچاق که به طور ماهرانه در کف عقب خودرو جاساز شده بود کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش این محموله را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند تصریح کرد: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و همراه با پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.#

واژگونی پراید در شهرضا
گروه استان ها _ اصفهان_ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از واژگونی یک دستگاه پراید در محور “شهرضا” و مجروح شدن ۳ سرنشین آن خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک دستگاه پراید در محور “شهرضا” ، مأموران پاسگاه پلیس راه “اصفهان _شیراز” برای بررسی صحنه تصادف در محل حادثه حاضر شدند.
وی ادامه داد: در این حادثه ۳ سرنشین خودرو به شدت مجروح و توسط تیم های امدادی به بیمارستان منتقل شدند و تحت مداوا قرار گرفتند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: کارشناسان تصادفات علت این حادثه را عدم توجه به جلو راننده پراید اعلام کردند.#

کشف ۱۲ راس احشام قاچاق دراصفهان
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۱۲ راس دام قاچاق که توسط ۲ سواری پراید حمل می شدند خبرداد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدرضا خدادوست” دراین رابطه بیان داشت: ماموران کلانتری ۳۳ شهرستان اصفهان با هدف اجرای طرح های مربوطه با استقرار ایست و بازرسی به کنترل خودروهای عبوری سطح محورهای مواصلاتی پرداختند.
وی افزود: ذر این راستا ماموران به ۲ دستگاه خودروی پراید که در اتوبان فرودگاه به سمت حصه شرقی در حال حرکت بودند ، مشکوک و در این خصوص دستور ایست پلیس صادر شد ولی رانندگان خودروها بدون توجه به ایست پلیس از محل متواری می شوند که در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.
این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از این ۲ خودرو تعداد ۱۲ راس احشام قاچاق وغیرمجاز وبدون هرگونه مدارک حمل کشف و ۳نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی منتقل شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه جرائم و ناهنجاری اجتماعی در شهرستان، از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم ودستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کشف بیش از ۴ تن برنج قاچاق دربرخوار
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “برخوار” از کشف محموله ای برنج خارجی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در بازرسی از یک انبار خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”غلامرضا براتی” اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۲ شهر “خورزوق” از دپوی محموله ای برنج خارجی قاچاق در انباری مطلع و وارد عمل شدند.
وی افزود: پس از هماهنگی های لازم از محل بازرسی شد که ۴۵۳ کیسه ۱۰کیلویی برنج خارجی فاقد مدارک گمرکی و قانونی کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۴ میلیارد ریال اعلام شده است.
سرهنگ براتی اظهار داشت:در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان برخوار از پلمب انبار مذکور خبر داد و تاکید کرد: نیروی انتظامی با تمام توان و به کارگیری حداکثری امکانات خود با قاچاق کالاهای اساسی و ارزاق عمومی مردم مبارزه خواهد کرد و شهروندان نیز می توانند اخبار و اطلاعات خود را در زمینه قاچاق کالا با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

تصادف کامیون با سمند در اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان، از برخورد یک دستگاه کامیون با یک دستگاه خودروی سواری سمند در محور حبیب آباد به اصفهان و فوت راننده سمند خبر داد .
سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : ساعت ۱۵ دقیقه بامداد امروز در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد یک دستگاه کامیون ولوو با خودروی سواری سمند در محور “حبیب آباد” ، مأموران پلیس راه شاهین شهر_ کاشان به منظور بررسی صحنه تصادف در محل حادثه حاضر شدند .
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در این حادثه، راننده خودروی سواری سمند براثر شدت جراحات وارده دردم جان خود را از دست داد.
سرهنگ پورقیصری خاطر نشان کرد: در بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص شد خودروی کامیون ولوو به علت عدم رعایت حق تقدم وارد جاده شده و با خودروی سواری سمند برخورد می کند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه حق تقدم با خودروهایی است که با در راه اصلی تردد می کنند گفت: به رانندگانی که از را ه های فرعی می خواهند وارد جاده اصلی شوند توصیه می کنیم موضوع رعایت حق تقدم را جدی گرفته و با احتیاط کامل به رانندگی بپردازند.

کشف ۲۶ دستگاه ماینر قاچاق در “شهرضا”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف ۲۶ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۲۶ دستگاه ماینر قاچاق کشف شد که خودرو و محموله توقیف شدند.
سرهنگ کاظم زاد ارزش این دستگاه ها را برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۸۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: استفاده از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق زیادی دارد و استفاده از آن ها باعث اخلال در شبکه توزیع برق شهری شده که به همین دلیل متهمان با استفاده از برق یارانه ای واحدهای صنعتی و کارگاهی تعطیل ونیمه تعطیل اقدام به فعالیت غیرقانونی با این دستگاه ها می کنند که پلیس برخورد قانونی با این گونه افراد را به طور ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

انهدام باند سارقان مدارس در کاشان با ۱۰۶ فقره سرقت
گروه استان ها_ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری اعضای باند ۳ نفره ای که اقدام به سرقت از مدارس می کردند و اعتراف آن ها به ۱۰۶فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی قربانی ” با اعلام این خبر اظهار داشت : در پی وقوع چندین فقره سرقت تجهیزات و اموال مدارس، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان قرار گرفت.
وی افزود: با تقویت گشت های محسوس و نامحسوس و بکارگیری یکسری اقدامات هوشمندانه پلیسی سرانجام هویت ۳ سارق سابقه دار که به صورت باندی به این گونه سرقت ها اقدام می کردند به دست آمد .
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان تصریح کرد: با شناسایی هویت سارقان، ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی اعضای این باند را طی یک عملیات ضربتی در مخفیگاه خود دستگیر کردند .
این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان پس از دستگیری در تحقیقات صورت گرفته به ۱۰۶ فقره سرقت تجهیزات و اموال مدارس در سطح شهرستان اعتراف و مالخر اموال مسروقه را نیز معرفی کردند که وی نیز در عملیاتی دیگر دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او تعداد قابل توجهی اموال مسروقه کشف شد.
فرمانده انتظامی کاشان گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان دستگیر شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند./

رزرو اینستاگرامی اقامتگاه بوم گردی شگرد کلاهبرداری از شهروندان
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس فتای استان از شناسایی و دستگیری فردی که در اینستاگرام با تبلیغات فریبنده رزرو اقامتگاه بوم گردی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : به دنبال وصول ۲ پرونده و ادعای شکات در خصوص کلاهبرداری فردی ناشناس با شگرد تبلیغ تور کویرگردی و رزرو اقامتگاه از طریق اینستاگرام، رسیدگی به موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی عنوان داشت: با بررسی های انجام شده توسط کارشناسان مشخص شد فردی ناشناس با ایجاد صفحه تبلیغاتی در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری و دریافت مبلغ ۱۰ میلیون ریال از شهروندان کرده و پس از آن نه تنها پاسخگوی افراد متقاضی نبوده بلکه خدماتی هم در زمان مقرر به آن ها ارائه نداده است.
وی افزود: با توجه به شواهد و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته نهایتاً متهم شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: یکی از خصوصیات فضای مجازی ایجاد فرصت برای تبلیغات با کمترین هزینه و بالاترین بازدهی در زمانی کوتاه می باشد این فضا این امکان را برای افراد سود جو نیز فراهم آورده است تا بتوانند تبلیغاتی همچون تورهای گردشگری، رزرو اماکن اقامتی، فروش بلیط ارزان قیمت و… به صورت گسترده در این فضا داشته باشند،
رئیس پلیس فتای اصفهان خاطر نشان کرد: اگر قصد استفاده از خدمات گردشگری یا درخواست اماکن اقامتی بصورت اینترنتی دارید، حتما از طریق دفاتر تایید شده و معتبر اقدام کرده و از افراد و شرکت های فاقد مجوز درخواست خدمات نکنید، همچنین حتی الامکان ‌آدرس و تلفن شرکت مورد نظر را دریافت و به‌صورت حضوری مراجعه کنید.

کشف ۱۰ تن برنج قاچاق در “دهاقان”
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “دهاقان” از کشف ۱۰ تن برنج خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل پریشانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه “همگین” حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
وی افزود: این خودرو حامل ۲۵۰کیسه ۴۰ کیلویی برنج خارجی در مجموع به وزن ۱۰ هزار کیلو بود که راننده مدارک گمرکی ارائه نداد.
سرهنگ پریشانی با اشاره به دستگیری یک متهم در این رابطه بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی جامعه و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند و هرگز اجازه جولان به آنان نخواهد داد./

کوله پشتی هایی با ۱۳۰ کیلو تریاک در نایین
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان نایین از کشف ۳ کوله پشتی حاوی ۱۳۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک خبر داد.
سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران یگان امداد شهرستان “نایین” حین گشت زنی در اطراف ایستگاه بازرسی محور “یزد-نایین” مشاهده کردند افرادی در حال تردد هستند که بلافاصله وارد عمل شدند.
وی افزود: این افراد هنگامی که ماموران پلیس را مشاهده کردند کوله ها را در بیابان رها و در تاریکی شب متواری شدند.
این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از کوله ها ۱۳۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف و به پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نایین خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان کالا برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.#

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا