اخبار استان هاشهر و جامعه

رضایت ۶۱ درصدی از اقدامات پیشگیرانه شهرداری اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، همچنین ۶۵ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی از اقدامات شهرداری برای آموزش و اطلاع رسانی در خصوص کرونا رضایت داشتند.
بیش از ۵۸ درصد افراد از اطلاع رسانی در خصوص طرح های ترافیک رضایت داشتند. ۶۸٫۵ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اطلاعات مورد نیاز خود در مورد طرح های ترافیک را از صدا و سیما و ۱۶٫۶ درصد از طریق شبکه های اجتماعی به دست می آوردند.
در زمان شیوع کرونا ۹٫۵ درصد از شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کرده اند.
بر اساس نتایج این نظرسنجی، حدود ۶۴ درصد شرکت کنندگان، اقدامات شهرداری در اطلاع رسانی در ایستگاه ها و وسایل حمل و نقل عمومی را موثر دانسته اند.
۵۲ درصد افراد با کاهش سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی برای کنترل کرونا موافق بوده اند و بیش از ۵۶ درصد شهروندان از میزان دسترسی به تاکسی در روزهای شیوع کرونا رضایت داشته اند.
از میان شرکت کنندگان در این نظرسنجی، حدود ۷۳ درصد با تعطیلی مترو در ایام شیوع کرونا و بیش از ۹۱ درصد با تعطیلی مراکز فرهنگی و مذهبی تا رفع خطر کرونا موافق بوده اند.
طبق نظرسنجی از شهروندان اصفهانی تنها حدود سه درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی از خدمات غیرحضوری شهرداری در روزهای شیوع کرونا استفاده کرده اند که میزان رضایت آنها حدود ۸۳ درصد بوده است.
بیش از ۶۵ درصد مردم پیام های ورزشکاران و هنرمندان را برای تشویق شهروندان به در خانه ماندن، موثر ارزیابی کرده اند و تنها هفت درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی از مشاوره تلفنی رایگان اجتماعی استفاده کرده که بیش از ۸۷ درصد رضایت داشته اند.
همچنین نتایج این نظرسنجی نشان می دهد، میزان رضایت مردم از فعالیت بازارهای کوثر ۷۵ درصد، جمع آوری پسماند تر حدود ۸۷ درصد، جمع آوری پسماند خشک بیش از ۵۶ درصد، نظافت سطح شهر بیش از ۷۷ درصد، ضدعفونی سطح شهر حدود ۴۷ درصد و ایجاد امکان خرید تلفنی از بازارهای کوثر بیش از ۶۶ درصد بوده است.
یکی دیگر از موارد مورد پرسش از شهروندان در این نظرسنجی رضایت مردم از عملکرد مدیریت شهری در طرح فاصله گذاری اجتماعی، در محدودیت تردد و طرح زوج و فرد بود که میزان رضایت شرکت کنندگان از اجرای این طرح حدود ۷۷ درصد بوده است.
رضایت از سرویس دهی بازارهای کوثر بیش از ۷۲ درصد و پارک ها و فضای سبز بیش از ۸۳ درصد بوده است.
بر اساس نظر شرکت کنندگان این نظرسنجی، میزان مراجعه حضوری به شهرداری و بخش های ذیربط در روزهای شیوع کرونا حدود هفت درصد بوده است.
براساس نتیجه این نظرسنجی، حدود ۱۲٫۳ درصد از شهروندان از کلیپ ها و ویدئوهای آموزشی شهرداری استفاده کرده اند که رضایت آنها بیش از ۸۰ درصد بوده است.
به طور کلی ۶۱ درصد شهروندان از عملکرد شهرداری در خصوص پیشگیری و مقابله با کرونا رضایت داشته اند و حدود ۴۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اقدامات مدیریت شهری در مقابله با کرونا را خلاقانه و نوآورانه دانسته اند.
این نظرسنجی از سوی معاونت برنامه ریزی و پژوهش شهرداری اصفهان و توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران( ایسپا) انجام شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا