اخبار استان هاشهر و جامعه

حکم سارقان تندیس شهرداری اصفهان صادر شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، صبح روز چهاردهم بهمن ماه سال ۹۸ خبر سرقت تندیس «تقدیس» اثر استاد پرویز تناولی در عرض کمتر از یک ساعت به یکی از خبرهای پرتکرار آن روز شهر اصفهان تبدیل شد.
این تندیس برنزی ۱۹ سال پیش از سوی شهرداری خریداری شد و مقابل ساختمان شهرداری مرکزی در خیابان دروازه دولت نصب شده بود که در نیمه شب ۱۴ بهمن ماه به سرقت رفت اما با پیگیری نیروی انتظامی و همکاری بخش های مختلف شهرداری و حساسیت رسانه ای، اثر در کمتر از ۵ ساعت پیدا شد.
این اثر حین سرقت دچار آسیب هایی شده بود که نیاز به مرمت و نصب دوباره در محل قبلی داشت از همین رو اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان اثر پیدا شده را به سازمان زیباسازی شهرداری سپرد تا فرآیند تخصصی مرمت زیرنظر این سازمان صورت گیرد.
حسن موذنی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان هم در این خصوص می گوید: با توجه به اینکه امکان حضور استاد در اصفهان و مرمت اثر وجود نداشت، از ایشان طی مکاتبه ای درخواست کردیم تا نماینده ای که مورد تایید ایشان باشد به سازمان معرفی کنند تا عملیات مرمت زیرنظر این فرد صورت گیرد.
وی ادامه داد: به محض معرفی فرد مورد تایید استاد تناولی، مرمت در اصفهان آغاز می شود.
گفتنی است، با پیگیری شهرداری از مراجع قضایی و با برگزاری جلسات دادگاه برای رسیدگی به پرونده سرقت تندیس هنری تقدیس از میدان شهرداری مرکزی، سه متهم این پرونده در دادگاه محکوم شدند.
براساس حکم دادگاه کیفری، متهم ردیف اول به تحمل پنج سال حبس تعزیری، متهم ردیف دوم به تحمل دو سال حبس تعزیری و متهم ردیف سوم به تحمل سه سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا