اخبار استان هاحوادث پلیس

نجات جوان ۲۰ ساله گلپایگانی از دست آدم ربایان /حمله گرگ ها به یک دامداری در “شهرضا” /۵۶ کیلو حشیش در کوله سوداگران مرگ /سوختگیری خودرو با گاز ال پی جی حادثه آفرید

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ ” حسین حسین زاده ” با اعلام این خبر اظهار داشت : در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ربوده شدن یک جوان ۲۰ ساله توسط ۲ آدم ربا و انتقال آن به کاشان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات و بررسی های میدانی صورت گرفته مشخص شد فرد گروگان گرفته شده در یکی از خیابان های شهرستان “گلپایگان” در حال تردد بوده که ۲ نفر به دلیل اختلافات مالی با زور و تهدید اقدام به ربودن وی و انتقال آن به شهرستان کاشان می کنند.
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان، اظهار داشت: کارآگاهان، پس از انجام تحقیقات گسترده و به کارگیری یک سری اقدامات هوشمندانه و رصد اطلاعاتی متهمان سرانجام محل نگهداری گروگان را شناسایی کردند.
این مقام انتظامی بیان کرد: کارآگاهان، بلافاصله پس از شناسایی محل مورد نظر با هماهنگی مقام قضائی وارد عمل شده و طی یک عملیات ویژه و ضربتی اقدام به محاصره مخفیگاه کرده و ضمن دستگیری ۲ متهم، فرد گروگان گرفته شده که جوانی ۲۰ ساله بود را نجات داده و به آغوش خانواده اش بازگرداندند.
سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه عملیات موفقیت آمیز نجات این جوان از دست گروگان گیران تنها ظرف ۱۲ ساعت انجام شد از افزایش قدرت واکنش سریع ماموران پلیس استان در مواجهه با مجرمان به ویژه مرتکبان جرایم خشن خبر داد و گفت: ماموران پلیس استان با هوشیاری و هوشمندی بالای خود قاطعانه با مجرمان برخورد کرده و اجازه تعرض به حقوق مردم را نمی دهند.

***کشف ۹۹ دستگاه ماینر قاچاق در “فلاورجان”
گروه استان ها_اصفهان_ سرپرست انتظامی شهرستان فلاورجان از کشف ۹۹ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال حین استخراج ارز دیجیتال خبر داد.

سرهنگ “حسین ابراهیمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان “فلاورجان” مطلع شدند فردی به صورت غیرقانونی اقدام به استخراج ارز دیجیتال توسط تعدادی دستگاه ماینر قاچاق در یک کارگاه می کند که بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: یک گروه از ماموران پلیس آگاهی شهرستان “فلاورجان” پس از هماهنگی قضائی از محل مذکور بازدید کردند که در نتیجه ۹۹ دستگاه ماینر که به صورت غیر مجاز با تجهیز کابل های شبکه برق شهری در حال استخراج ارز دیجیتال بودند کشف شد.
سرهنگ ابراهیمی با اشاره به اینکه ارزش دستگاه ها توسط کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال اعلام شده است گفت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر وپس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
سرپرست انتظامی شهرستان فلاورجان در پایان خاطر نشان کرد: استفاده از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق زیادی دارد و استفاده از آن ها باعث اخلال در شبکه توزیع برق شهری شده که به همین دلیل متهمان با استفاده از برق یارانه ای واحدهای صنعتی و کارگاهی تعطیل و نیمه تعطیل اقدام به فعالیت غیرقانونی با این دستگاه ها می کنند که پلیس برخورد قانونی با این گونه افراد را به طور ویژه در دستور کار خود قرار داده است.
***حمله گرگ ها به یک دامداری در “شهرضا”
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از تلف شدن ۳۰ رأس دام در حمله ۲ قلاده گرگ به یک دامداری خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” صادق کاظم زاد” با اعلام این مطلب اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۱ فرماندهی انتظامی شهرستان “شهرضا” در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تلف شدن تعداد قابل توجهی از احشام متعلق به یکی از دامداری ها به منظور بررسی موضوع در محل حاضر شدند.
وی افزود: در بررسی و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، نیمه های شب ۲ قلاده گرگ وارد دامداری شده و ۳۰رأس دام درون آن را تلف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” با بیان اینکه به منظور جلوگیری از وقوع مجدد این گونه حوادث موضوع حمله گرگ به دام های روستائیان به ماموران حفاظت از محیط زیست اطلاع داده شد، گفت: به دامداران توصیه می کنیم برای نگهداری از دام های خود از ساختمان ها و حفاظ های مستحکم استفاده کنند.#
۵۶ کیلو حشیش در کوله سوداگران مرگ
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان از دستگیری ۳ سوداگر مرگ و کشف بیش از ۵۶ کیلو حشیش در بازرسی از کوله همراه آن ها خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “غلامحسین صفری” با بیان این خبر اظهار داشت: ماموران یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان، با هوشمندی بالای خود حین کنترل و رصد حوزه ماموریتی خود در بیابان های اطراف ایست و بازرسی شهید “شرافت” نائین به ۳ نفر که قصد دور زدن آنجا را داشتند مشکوک شده و به طرف آن ها می روند اما این افراد به محض مشاهده ماموران از صحنه متواری می شوند.
وی افزود: با فرار متهمان، ماموران بلافاصله وارد عمل شده و در یک عملیات ویژه و ضربتی آن ها را دستگیر کرده و در بازرسی از کوله های همراه آن ها ۵۶ کیلو و۷۶۰ گرم حشیش کشف کردند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و هر ۳ سوداگر مرگ برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.#

***دستگیری سارق کابل های مخابراتی با ۱۷ فقره سرقت در “خمینی شهر”
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری سارق حرفه ای کابل های مخابراتی و کشف ۱۷فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ”غلامرضا براتی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با بیان این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل های مخابراتی در شهرستان خمینی شهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران گشت پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی سرانجام موفق به شناسایی سارق شدند، که در استعلام های صورت گرفته مشخص شد متهم مذکور از سارقان حرفه ای است.
این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری این سارق حرفه ای طی عملیاتی غافلگیرانه ادامه داد: متهم در بازجوئی های بعمل آمده به ۱۷ فقره سرقت کابل های مخابراتی اعتراف کرد.
سرهنگ براتی ادامه داد: در ادامه بازجویی های متهم اعتراف کرد که اموال سرقتی را بک نفر مالخر می فروخته است که با هماهنگی مقام قضائی ودر یک عملیات پلیسی مالخر دستگیر ودر مخفیگاه وی بیش از ۷۰ کیلو گرم کابل مخابراتی خرد شده و تعداد زیادی جعبه تقسیم مخابراتی که قطعه قطعه شده بود به ارزش ۹ میلیون ریال کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان با اشاره به اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند گفت:اگر موارد مشکوکی مانند خودروی یا شخصی بالای تیر برق در محدوده درون شهری و بیرون شهری دیده شد سریعا به ۱۱۰ تماس گرفته شود و در صورت امکان پلاک خودرو را اعلام کنند واگر در مواردی مشاهده شد خودرویی سیم مسی حمل می کند یا انباری به دپوی این نوع سیم ها مبادرت می کند،پلیس می تواند با بررسی بیشتر در خصوص دستگیری سارقان اقدام کند.
***سوختگیری خودرو با گاز ال پی جی حادثه آفرید
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان فریدن، از وقوع حادثه آتش سوزی یک دستگاه خودرو در حال سوختگیری با گاز ال پی جی و مصدوم شدن راننده آن خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” مختار بهارلو” گفت: ماموران کلانتری ۱۱ فرماندهی انتظامی شهرستان فریدن در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع آتش سوزی یک دستگاه خودرو سواری پیکان، به منظور بررسی موضوع در محل حاضر شدند.
وی افزود: در بررسی های صورت گرفته توسط ماموران مشخص شد، خودروی مذکور در حین سوخت گیری با گاز ال پی جی بوده که دچار سانحه آتش سوزی شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان فریدن با بیان اینکه با کمک اهالی محل، آتش خاموش شد اظهار داشت: راننده خودرو نیز که در این حادثه دچار سوختگی شدید شده بود برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.
سرهنگ بهارلو ، در پایان با توصیه شهروندان به رعایت مسایل ایمنی در سوختگیری خود گفت: شهروندان می بایست نصب کپسول گاز بر روی خودروی خود را در مراکز معتبر و مجاز انجام داده و در هنگام سوخت گیری نیز تمام جوانب احتیاط و اصول ایمنی را بکار ببندند تا دچار حوادثی از این دست نشوند.
***کشف گردوی قاچاق در نجف آباد
گروه استان ها – اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از کشف ۴۵۰ کیلوگرم گردوی قاچاق از یک دستگاه سواری پژو خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ “محمدحسین باباکلانی ” در تشریح این خبر بیان داشت: روز گذشته ماموران یگان امداد حین کنترل خودرو های عبوری در بزرگراه “شهید کاظمی” به یک دستگاه سواری پژو مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: ماموران در بازرسی ازاین خودرو تعداد ۱۸ گونی گردوی قاچاق به وزن ۴۵۰ کیلوگرم کشف کردند.
سرهنگ باباکلانی در پایان با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی کالاهای قاچاق کشف شده را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند،خاطر نشان کرد، در این پرونده یک نفر متهم دستگیر وبرای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
مصالحه ۸۰ درصدی پرونده ها در کلانتری های کاشان
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از مصالحه و سازش ۸۰ درصدی پرونده های تشکیل شده در کلانتری های شهرستان توسط کارشناسان مشاوره خبر داد.

سرهنگ “علی قربانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: طی ۳ ماهه اول امسال نزدیک به ۵۹۱ فقره پرونده به واحدهای مشاوره کلانتری های درون شهری سطح شهرستان ارجاع داده شدند .
وی افزود: با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاری دوایر اجتماعی کلانتری ها بیش از ۸۰ درصد از پرونده های ارجاعی منجر به صلح و سازش شده است.
این مقام انتظامی تصریح کرد : موضوع های حقوقی ، نزاع و درگیری ، مشکلات خانوادگی به ترتیب بیشترین پرونده های ارجاعی به واحد مشاوره مستقر در این کلانتری ها را تشکیل می دهند .
وی ادامه داد: کاهش تشکیل پرونده های قضائی ، حذف ماموریت های غیرضروری ، توانمندشدن خانواده ها برای ادامه زندگی بهتر از جمله تاثیرات مهم عمکرد واحدهای مشاوره پلیس به شمار می آید .
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان خاطر نشان کرد: کارشناسان مشاوره که در کلانتری ها خدمت رسانی می کنند از تخصص علمی برخوردار هستند و تجربیات لازم را نیز دارند و آماده خدمت رسانی به شهروندان و حل مشکلات هستند.
***کشف ۴ هزار و ۱۸۰ کیلو چوب بلوط قاچاق در فلاورجان
گروه استان ها_اصفهان_سرپرست انتظامی شهرستان فلاورجان از کشف ۴ هزار و ۱۸۰ کیلوچوب بلوط قاچاق از یک دامداری متروکه خبر داد.
سرهنگ “حسین ابراهیمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: مامواران کلانتری ۱۴ “قهدریجان” از دپوی چوب بلوط قاچاق در یک دامداری متروکه مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه نماینده اداره منابع طبیعی از محل مورد نظر بازدید کردند که در نتیجه این عملیات ۴ تن و ۱۸۰ کیلو چوب بلوط کشف شد.
سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش چوب های بلوط کشف شده را ۴۸۰ میلیون ریال اعلام کردند اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و به مراجع قضائی تحویل و چوب ها نیز تحویل عوامل یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شدند.
***توقیف لوازم خانگی قاچاق در “نائین”
گروه استان ها_ اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نائین از توقیف یک محموله لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال در عملیات ماموران این فرماندهی خبرداد.
سرهنگ “ایرج کاکاوند” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران انتظامی فرماندهی انتظامی شهرستان نائین در پی کنترل هوشمندانه محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون کشنده حامل بار قانونی برنج که از استان های جنوبی به مقصد استانهای مرکزی در حرکت بود، مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: ماموران پس از متوقف کردن خودرو دربازرسی تخصصی ودقیق از آن، یکدستگاه ماشین ظرفشویی ویکدستگاه کولر گازی خارجی قاچاق که به طور ماهرانه در لابلای بار برنج جاسازی شده بود را کشف کردند.
این مقام انتظامی ارزش محموله قاچاق مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۲۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت:در این رابطه یک راننده خودرو دستگیر و همراه با پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا