اخبار صنعت، معدن و تجارتعناوین اخبار

ذوب آهن اصفهان توانایی تولید سالانه ۳.۶ میلیون تن محصول را دارد

مدرس خیابانی ،افزود : طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است شرکت فولاد مبارکه سالی یک میلیون تن گندله در اختیار مجموعه ذوب آهن اصفهان قرار خواهد داد ضمن اینکه اگر سهمیه مجموعه طرح تولید مواد معدنی (یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن) تحقق یابد، یک میلیون تن هم به ظرفیت تولید این مجموعه کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شاخص‌های تولید در سال ۹۹ تغییر کرد و نرخ ارز، تورم و حتی هزینه دستمزد افزایش یافت، افزود: دو راهکار برای کنترل قیمت‌ها وجود دارد یکی اینکه اگر بخواهیم با سرکوب قیمت بازار را کنترل کنیم تولید متوقف می‌شود در حالی که با توجه به سیاست دولت و شعار امسال مبنی بر جهش تولید، این امر ممکن نیست.

مدرس خیابانی ، تصریح کرد: عده‌ای نیز از فضای افزایشی شاخص‌های کلان سو استفاده و با گران فروشی برای محصول نهایی نرخ تعیین می‌کنند از این رو دولت با هرگونه افزایش قیمت خودسرانه که هیچ مبنای منطقی و قانونی ندارد برخورد خواهد کرد اما در مقابل قیمت واحدهای تولیدی که در اثر شاخص‌های کلان طبیعی باشد، پذیرفتنی است.

طی این سفر، سرپرست وزارت صمت از روند تکمیل پروژه تزریق پودر زغال سنگ به کوره بلند (PCI) مجتمع ذوب آهن و خطوط تولید ریل ملی بازدید و در جلسه‌ای با مدیران ذوب آهن در جریان طرح‌ها و اقدامات این شرکت قرار گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا