عناوین اخبارمخابرات

حق اشتراک مشترکین تلفن ثابت افزایش یافت

محمدرضا بیدخام با بیان اینکه مجمع عادی فوق العاده صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران ۳۱ خرادماه با حضور حداکثر اعضا اعم از نمایندگان دولت، بورس و خصوصی سازی تشکیل جلسه داد، گفت: در این جلسه تغییرات مربوط به میزان حق اشتراک مشترکان خطوط تلفن ثابت به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه این تغییر قیمت برپایه ماده ۴ قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران اجرا می شود گفت: تلاش بر این است که با انجام فرایند های لازم فنی و حقوقی در دوره بعدی در قبوض صورتحساب مشترکان مخابرات محاسبه شود .

به گفته بیدخام، بر اساس این ماده، تعرفه خدمات مخابراتی، سپرده، ودیعه، حق‌ اشتراک، اضافه مکالمات و هزینه تغییر مکان وسایل مخابراتی مشترکین از طرف ‌شرکت مخابرات، تهیه و پس از تصویب مجمع عمومی، لازم الاجرا است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه هزینه حق اشتراک تلفن ثابت مربوط به هزینه ای می شود که مخابرات به صورت ماهانه از هر خط تلفن، بابت نگهداری دریافت می کند، ادامه داد: مبلغ حاصل ، صرف توسعه شبکه مخابراتی درکشور می شود.

وی افزود: مطابق با تصمیم مجمع سهامداران مخابرات ایران، از این پس مشترکان تلفن ثابت در تهران باید ماهانه مبلغ ۸ هزار تومان بابت حق اشتراک خط خود پرداخت کنند. این رقم تا پیش از این ۲ هزار تومان بوده است.

مهندس بید خام با بیان اینکه در تهران حدود ۷ میلیون خط تلفن ثابت وجود دارد و بیشترین تغییر اعمال شده در هزینه اشتراک نیز، مربوط به این شهر است، گفت: حق اشتراک مشترکان تلفن ثابت در روستاها تغییری نداشته و همان ۱۰۰ تومان محاسبه خواهد شد. اما مشترکان شهری از این پس باید بابت حق اشتراک مبلغ ۲ هزار تومان، مشترکان مراکز شهرستان ها ۲۵۰۰ تومان، مشترکان در مراکز استان ها ۴ هزار تومان و در کلانشهرها ۵ هزار تومان، پرداخت کنند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: این تصمیم با حضور نماینده دولت و حضور ۸۹ درصدی صاحبان سهام در مجمع شرکت مخابرات ایران مصوب شده و شرکت مخابرات ایران، با استناد به مصوبه رگولاتوری، این اختیار را دارد و نیاز به تایید رگولاتوری نیست. کمااینکه با توجه به رشد تورم، این افزایش قیمت، رقم برای مشترکان بالایی محسوب نمی شود.

گفتنی است تا پیش از این مخابرات برای حق اشتراک ماهیانه بابت هر خط تلفن ثابت، از مشترکان در روستاها ۱۰۰ تومان، در شهرها ماهانه ۷۵۰ تومان، در شهرستان‌ها ۱۰۰۰ تومان، در مراکز استان‌ها غیر از کلانشهرها ۱۲۰۰ تومان، در کلانشهرها ۱۵۰۰ تومان و در تهران ۲۰۰۰ تومان دریافت می کرد.

پس از آنکه دریافت آبونمان تلفن ثابت در سال ۹۷ و به دستور دیوان عدالت اداری از قبوض مشترکان حذف شد، شرکت مخابرات ایران برای جبران بخشی از کاهش درآمد خود از محل آبونمان، گزینه حق اشتراک را در صورتحساب مشترکان اعمال کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا