پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

افزایش نرخ اتوبوس به تصویب شورای شهر رسید/ ارائه بسته حمایتی به استفاده کنندگان همیشگی اتوبوس

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، علیرضا صلواتی با اشاره به ارائه لایحه افزایش نرخ کرایه اتوبوس های شهری به شورای شهر اظهار کرد: لایحه افزایش کرایه اتوبوس های شهری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مورد تصویب قرار گرفت.
وی اضافه کرد: تلاش کردیم که خطوطی که قیمت های مشابه دارند با قیمت های واحد ارائه شوند تا شهروندان بتوانند آگاهی لازم را نسبت به قیمت بلیت داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه حدود ۱۰۰ خط اتوبوس در سطح شهر فعال است، ادامه داد: قیمت های خطوط اتوبوسرانی فعال در سطح شهر ۲۰۰، ۳۰۰، ۴۰۰ و ۶۰۰ تومان است و همچنین تلاش کرده ایم که بتوانیم یک بسته حمایتی را به صورت هدفمند ارائه کنیم.
صلواتی تاکید کرد: براساس این بسته حمایتی تخفیف ۲۰ درصدی برای دانش آموزان، دانشجویان، خبرنگاران، بازنشستگان کشوری و لشکری، ایثارگران، جانبازان، معلولان و خانواده تحت پوشش آنها و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی لحاظ می شود.
وی با بیان اینکه مسافرانی که در ساعت غیر اوج هم در صبح و هم در بعداز ظهر از سیستم اتوبوسرانی استفاده می کنند، به ازای هر سفر مشمول ۲۰ درصد تخفیف می شوند، افزود: کارمندان و کارکنان دولت با درخواست دستگاه مربوطه مشمول تخفیف ۱۰ درصدی می شوند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: فرزندان و همسران شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد نیز از تخفیف ۴۰ درصدی برخوردار می شوند و هزینه ۱۰هزار ریال بلیت تک سفره نیز برای افراد فاقد کارت هوشمند نیز مورد تصویب شورای شهر قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه با این کار با افزایش استقبال شهروندان مواجه می شویم و به نوعی رغبت شهروندان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان را برای استفاده از این بسته های حمایتی داریم، اظهار کرد: از سوی دیگر این بسته حمایتی می تواند به افزایش راندمان و بهره وری اتوبوسرانی کمک کند.
صلواتی با تاکید بر اینکه متاسفانه ناگزیر از افزایش کرایه اتوبوس ها هستیم، ادامه داد: چرا که هر ساله براساس قانون یک سوم بلیت اتوبوس ها باید توسط دولت، یک سوم توسط شهرداری و یک سوم دیگر بلیت اتوبوس ها نیز باید توسط مردم پرداخت شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته دولت ۱۲ میلیارد تومان معادل حدود ۲۵ درصد از سهم خود را برای یارانه بلیت اتوبوس های اصفهان پرداخت کرده است، تصریح کرد: در سال جاری نیز دولت تاکنون سه میلیارد تومان معادل هفت درصد از سهم ۴۵ میلیارد تومانی خود را برای بلیت اتوبوس های اصفهان پرداخت کرده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اضافه کرد: هزینه های جاری اتوبوسرانی، حقوق و دستمزد و موارد دیگر باید در زمان خود پرداخت شود و تمام بار این هزینه ها به دوش شهرداری تحمیل شده است.
وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۳۹۴ مجموع مطالبات شهرداری از دولت برای یارانه بلیت اتوبوس ها حدود ۸۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که در سال های گذشته این هزینه ها پرداخت نشده است، تاکید کرد: در سال های گذشته دولت حدود ۸۰ درصد از سهم خود را برای یارانه بلیت اتوبوس ها پرداخت می کرده اما امروز این عدد به هفت یا هشت درصد رسیده است.
صلواتی با تاکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم بحث افزایش کیفیت ارائه خدمات و نوسازی ناوگان را انجام بدهیم و سن ناوگان را در سال آینده به پنج سال برسانیم و کیفیت ناوگان و کیفیت سرویس دهی را افزایش بدهیم، افزود: افزایش خطوط سامانه اتوبوس های تندرو شهری نیز مورد تاکید شورای شهر است و این مهم در دستور کار شهرداری قرار دارد.
وی با بیان اینکه کاهش تصدی گری و واگذاری به بخش خصوصی در کنار افزایش سطح ارائه خدمات به شهروندان می تواند رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته باشد، گفت: افزایش قیمت بلیت اتوبوس ها به صورت میانگین با توجه به بسته های حمایتی ارائه شده ۲۰ درصد است اما این افزایش قیمت در خطوط متفاوت است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اظهار کرد: کاهش تنوع قیمتی را در سال های آینده دنبال می کنیم و سیاست نهایی ما این است که بتوانیم قیمت را براساس پیمایش و طول مسیر مسافران داشته باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا