اخبار استان ها

شرکت گاز در راستای توجه به سلامت جسمی و روانی کارکنان خود، سرآمد است.

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، جلسه هماهنگی و تحلیل معاینات طب کار کارکنان شرکت گاز استان اصفهان با حضور رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان، هیئت همراه ایشان، مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت گاز برگزار شد و نومهر امامی رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان، گفت: متاسفانه بخاطر شیوع زندگی ماشینی، استرس هاس شغلی، تغییر عادت های درست غذایی و… کارکنان از سلامت جسم و روان خود غافل می شوند ولی زمانیکه توجه به این مهم در سطح مدیریت کلان شرکت مطرح و مورد تاکید قرار گیرد، جای تقدیر و تشکر دارد.
وی، در خصوص شرایط ناشی از شیوع ویروس کوید ۱۹ بیان داشت: این بیماری استرس و فشار های روانی زیادی را به مردم جامعه وارد کرد و کادر سلامت علاوه بر پیشگیری و مبارزه با این ویروس توجه به سلامت روانی و کاهش مخاطرات و استرس های ناشی از این بیماری را نیز متحمل شدند.
امامی، گفت: در مرکز بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان، با وضع پروتکل های بهداشتی، یک زنجیره دقیق و منسجم برای پیشگیری و مبارزه با کوید ۱۹ ایجاد گردید و هزینه ی زیادی در این خصوص انجام شد.
دکتر امامی، افزود: این مرکز با احساس تعهد مضاعف تری به کارکنان صنعت نفت و گاز استان با تجهیز آخرین تکنولوژی های موجود در مراکز درمانی، کلینک ها، آزمایشگاها، مراکز رادیولوژی و … خدمات ارائه می کند و به گونه ای تمهیدات کنترلی و مدیریتی اعمال کرده که تا کنون هیچ فردی در هیچ یک از مراکز درمانی تحت پوشش این مجموعه، به بیماری های مزمن یا این ویروس جدید مبتلا نشده است.
رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان، گفت: در حال حاضر تمامی مراکز تخصصی این مجموعه فعال و هیچ کلینکی تعطیل نیست و فقط شرایط پذیرش افراد با رعایت مسائل ایمنی شدیدتر، پروتکل های بهداشتی و با در نظر گرفتن کاهش ازدحام انجام می گیرد.
دکتر امامی، با اشاره به اهمیت طب صنعتی و معاینات دوره ای ویژه کارکنان صنعت نفت استان تاکید کرد: سهل انگاری در انجام این معاینات و طب صنعتی بعضاً مشکلات و مخاطرات غیر قابل جبرانی را در پی داشته است، لذا تقاضا داریم همه کارکنان و مدیران مربوطه توجه و تاکید خاصی در این رابطه داشته باشند و حتی الزام اجرایی ایجاد نمایند.
وی، گفت: سال گذشته از جمعیت ۱۰۴۶ نفر تحت پوشش این مجموعه ۹۹۱ نفر مورد معاینه قرار گرفتند که از این تعداد ۹۴۱ نفر وضعیت سلامت مناسب، ۱۸ نفر مشروط و ۳ نفر نیز نامناسب بودند. با این توضیح که ۵٫۳ درصد کارکنان نیزهیچ مراجعه ای به مراکز درمانی ما نداشته اند.
امامی، در خصوص وضعیت سلامت کارکنان شرکت گاز استان اصفهان، افزود: کارکنان این شرکت از نظر بیماری های شایع نظیر؛ دیابت و فشار خون خوشبختانه وضع مناسب دارند اما از نظر اضافه وزن؛ در حال حاضر ۴۵ درصد کارکنان اضافه وزن و متاسفانه از هر ۵ نفر یک نفر چاق است.
در این نشست همچنین مهندس علوی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان نیز با اشاره به افزایش موج کرونا و باتبع افزایش حجم زحمات و کار جامعه سلامت و درمان گفت: خوشبختانه تعامل خوبی بین HSE شرکت گاز استان و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت وجود دارد.
وی، تصریح کرد: از این بابت خرسندیم و امیدواریم در بحث پیشگیری بتوانیم از این تعامل و ظرفیت بخوبی استفاده کنیم.
مهندس علوی، با تاکید بر ضرورت انجام معاینات پزشکی و طب کار در این شرکت افزود: هدف از انجام معاینات شغلی پرسنل، ارتقای سطح سلامت شاغلین، رفاه و نشاط آنها می باشد.
وی، افزود: با انجام معاینات شغلی و بررسی و ارجاع بهنگام بیماران و تشخیص بیماری شغلی در درمان آن فرد تاثیر بسزایی داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا