اخبار استان هاحوادث پلیس

تریلر حامل ۱۰ میلیارد کالای قاچاق در “نطنز” متوقف شد /کشف ۴۰۰ کیلو تریاک در عملیات یگان تکاوری اصفهان /کشف بیش از ۶ کیلو ماده مخدرشیشه در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “مرتضی هادیان” ، گفت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان “نطنز” با اشرافیت و هوشمندی بالای خود حین کنترل و رصد خودروهای عبوری در محور “اصفهان-کاشان” به یک دستگاه تریلر حامل کالا مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی با بیان اینکه راننده خودرو فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی برای بار خود بود، گفت: در بازرسی از این خودرو یک عدد یخچال فریزر، یک عدد تلویزیون ۴۳ اینچ،۹۱ طاقه پارچه سفید، ۶۰ طاقه پارچه چادر مشکی، ۲۰ بسته لنت خودروهای سنگین، ۱۹ بسته چای ۱۰ کیلویی، ۱۵ دستگاه ماشین ظرفشویی، ۲۰ کارتن لوازم قهوه ساز، ۲ کارتن قهوه ۲۵ کیلویی، یک عدد ماشین لباسشویی، ۵۰ کارتن بلور، ۶ کارتن لوازم موتورسیکلت ، ۶ کارتن لوازم جانبی موبایل و ۴۰۰ ثوب روسری زنانه خارجی قاچاق کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان “نطنز” ارزش کالاهای مکشوفه در این عملیات را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این رابطه خودرو توقیف و راننده آن برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل و با صدور قرار روانه زندان شد.
سرهنگ هادیان با بیان اینکه ورود و عرضه کالای قاچاق به اقتصاد و تولید کشور ضربه جدی وارد می کند و باعث بیکاری جوانان می شود، گفت: از عموم مردم می خواهیم هرگونه اطلاعاتی در مورد فعالیت قاچاقچیان کالا دارند موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به ماموران پلیس گزارش دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برابر قانون اقدام شود.#
***کشف ۴۰۰ کیلو تریاک در عملیات یگان تکاوری اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان، از کشف ۴۰۰ کیلو تریاک در عملیات ویژه ماموران یگان تکاوری این فرماندهی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “غلامحسین صفری” اظهار داشت: ماموران یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت، دقت و تیزهوشی بالای خود حین کنترل و رصد محور خاکی اطراف ایست و بازرسی شهید “شرافت” شهرستان “نائین” به یک دستگاه خودروی سواری سمند و ۲ نفر کوله بر که به صورت پیاده در حال تردد در این محور بودند مشکوک و آن ها را متوقف کردند.
وی افزود: پس از متوقف شدن خودرو و افراد کوله بر، ماموران در بازرسی دقیق از خودرو ۳۶۰ کیلو و از کوله افراد پیاده ۴۰ کیلو تریاک را کشف کردند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به کشف ۴۰۰ کیلو تریاک در این عملیات اظهار داشت: در این رابطه ۴ سوداگر مرگ دستگیر و با تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
سرهنگ صفری خاطر نشان کرد: عوامل رزمی یگان تکاوری با اقتدار، تمامی راه های فرعی و خاکی و کویری استان را زیر نظر داشته و این مسیرها را برای قاچاقچیان و سوداگران مرگ نا امن کرده و اجازه جولان به آنان نمی دهند.#
***۵۷ فقره سرقت در پرونده سارق سیم های مخابراتی “خمینی شهر”
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان، از کشف ۵۷ فقره سرقت با دستگیری فرد معتادی که اقدام به سرقت سیم های مخابراتی در شهرستان خمینی شهر می کرد خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین ترکیان” اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت سیم های مخابراتی در شهرستان خمینی شهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .
وی افزود: در این خصوص گشت های پنهان در سطح شهرستان راه اندازی و در نهایت فردی در حین سرقت دستگیر که در بررسی های به عمل آمده مشخص شد در چندین فقره سرقت اماکن خصوصی و سیم مخابراتی دیگر نیز دست داشته است.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به معتادن بودن متهم گفت: وی در اعترافات خود به ۵۷ فقره سرقت اماکن خصوصی و سیم مخابراتی اقرار و عنوان کرد سرقت ها را به تنهایی انجام می داده و برای تامین هزینه مواد مصرفی اموال مسروقه را به قیمت ناچیزی به یک مالخر می فروخته است.
سرهنگ ترکیان گفت: با راهنمایی متهم، مالخر اموال مسروقه نیز طی یک عملیات ویژه حین بارگیری اموال مسروقه در خودروی وانت نیسان دستگیرو اموالی شامل ابزارالات، کابل ساختمانی، شیرالات، موتورکولر، پمپ آب ، کف کش، دستگاه جوش و دریچه فاضلاب کشف شد.
این مقام انتظامی بیان کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و هر دو نفر برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
***دستگیری سارقان درب منازل در ” کاشان ”
گروه استان ها_ اصفهان _ سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری اعضای باند۳ نفره سارقان دستگیره درب منازل و اعتراف آنان به ۶۸ فقره سرقت خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” غلامرضا باهنر ” با اعلام این خبر اظهار داشت : در پی وقوع چندین فقره سرقت دستگیره های درب منازل در شهرستان کاشان ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت .
وی افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده علمی و تخصصی و بکارگیری یک سری اقدامات فنی و هوشمندانه موفق شدند اعضای یک باند ۳ نفره ای که مرتکب این گونه سرقت ها شده بودند را شناسایی کرده و طی یک عملات ضربتی با هماهنگی مقام قضائی آنها در مخفیگاهشان دستگیر کنند.
سرپرست فرماندهی انتظامی کاشان با اشاره به کشف تعداد قابل توجهی اموال مسروقه در بازرسی از مخفیگاه متهمان گفت: متهمان در تحقیقات صورت گرفته به ۶۸ فقره سرقت دستگیره درب منازل به صورت باندی و با استفاده از خلاء حضور صاحب خانه ها و بی توجهی همسایه ها نسبت به حضور افراد غریبه در سطح محلات اعتراف کردند.
این مقام انتظامی، از دستگیری ۲ مالخر اموال مسروقه با اعتراف سارقان خبر داد و اظهار داشت: تمامی متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
****طرح پاکسازی ۵ پارک در اصفهان اجرایی شد
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از اجرای طرح پاکسازی ۵ پارک و تفرجگاه درمنطقه شمالی شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”محمدرضا خدادوست” در بیان جزئیات خبر گفت: در راستای تأمین آسایش و آرامش عمومی و فردی ، پیش بینی و پیشگیری از وقوع جرایم با رویکرد انتظامی بخصوص در نقاط جرم خیز،آلوده و تفرجگاه ها و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی – حمل سلاح سرد و بد حجابی و مزاحمت نوامیس طرح پاکسازی پارک ها و تفرجگاهها در سطح حوزه استحفاظی کلانتری ۲۶ توسط ماموران آن یگان به اجرا درآمد.
این مقام انتظامی افزود: در اجرای این طرح که ضمن برنامه ریزی ریاست کلانتری و با همکاری پلیس های تخصصی و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در ۵ پارک در شمال شهر اصفهان عملیاتی شد ۲ سارق دستگیر و یک دستگاه موتورسیکلت موتورسیکلت مسروقه و ۶ دستگاه موتورسیکلت توقیف شدند.
وی ادامه داد: همچنین تعدادی خودرو که برخلاف مقررات اقدام به دودی کردن شیشه های خودروی خود کرده بودند اعمال قانون شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد:به جهت حفظ آسایش و آرامش شهروندان در پارک ها و تفرجگاهها ، این طرح در نوبت های بعدی نیز با تمام توان در سطح شهرستان اجرا خواهدشد.
***واژگونی تراکتور، مرگ جوان ۲۱ ساله را رقم زد
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “بوئین و میاندشت” از واژگونی یک دستگاه تراکتور و فوت راننده ۲۱ ساله آن خبر داد.
سرهنگ “علی مرشد فریدنی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی و عوامل پلیس راهور شهرستان بوئین – میاندشت از یک مورد واژگونی تراکتور در محور فرعی “بویین، میاندشت-خوانسار” مطلع و به محل اعزام شدند.
وی افزود: در این حادثه یک دستگاه تراکتور کشاورزی واژگون شده که متاسفانه راننده ۲۱ ساله آن جان خود را از دست داده است.
سرهنگ فریدنی اضافه کرد: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات پلیس راهور “بوئین و میاندشت” در دست بررسی است.
فرمانده انتظامی شهرستان “بوئین و میاندشت” به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه حرکت کنند و از عجله و شتاب اکیدا خودداری شود و رانندگان وسایل کشاورزی نیز قوانین مربوطه به این وسایل نقلیه را رعایت و حتی الامکان از ورود به محورهای اصلی خودداری کنند.#
کشف انبار احتکار خودروهای پراید صفر در “نطنز”
گروه استان ها- اصفهان- فرمانده انتظامی شهرستان نطنز از کشف ۸ دستگاه خودروی پراید صفر احتکار شده در یک انبار واقع در حوالی شهر بادرود خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مرتضی هادیان” اظهار داشت: ماموران و کارشناسان پلیس آگاهی شهرستان نطنز با رصد اطلاعاتی خود از احتکار تعدادی خودروی صفر داخلی در یک انبار واقع در حوالی شهر بادرود، مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم با اخذ مجوز از مقام قضائی طی یک عملیات ویژه از محل مذکور بازدید به عمل آوردند که در نتیجه این اقدام ۸ دستگاه خودروی پراید صفر کیلومتر که همگی فاقد پلاک و مدارک لازم بودند کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نطنز ارزش خودروهای مذکور را برابر نظر کارشناسان مربوطه ۶ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در همین رابطه یک نفر متهم دستگیر و برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
***کشف بیش از ۶ کیلو ماده مخدرشیشه در اصفهان
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس مبارزه بامواد مخدراستان از کشف ۶ کیلو و ۵۰۰ گرم ماده مخدر شیشه خبر داد.
سرهنگ “غلامحسین صفری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر اینکه گروهی از قاچاقچیان مواد مخدر اقدام به توزیع گسترده شیشه در شهر اصفهان می کنند ، بررسی موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر طی عملیاتی چند ساعته محل دقیق قاچاقچیان را زیر نظر گرفته و در ۳ محل متفاوت اقدام به دستگیری عوامل این باند کردند.
سرهنگ صفری اظهار داشت: در بازرسی از محل های مورد نظر ، ۶ کیلو و ۵۰۰ گرم ماده مخدر شیشه کشف شد.
این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۳ نفر در این رابطه خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و همه متهمان برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.
چمدان تریاکی به مقصد نرسید
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از کشف ۱۵ کیلو تریاک که در یک چمدان جاساز شده بود خبر داد.
سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از چمدان یکی از مسافران اتوبوس ۱۵ کیلو تریاک که به طور ماهرانه ای در این چمدان جاساز شده بود کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.
کشف ماینرهای قاچاق در “خمینی شهر”
گروه استان ها_اصفهان_سرپرست انتظامی شهرستان “خمینی شهر” از کشف ۱۰دستگاه ماینرخارجی قاچاق به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ “غلامرضا براتی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان خمینی شهر در پی کسب خبری مبنی بر اینکه در یک مغازه توسط دستگاه های ماینر قاچاق ارز دیجیتال استخراج می شود، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: پس از انجام تحقیقات و کسب اطمینان از درستی موضوع یک گروه از ماموران مجرب با هماهنگی قضائی از محل مذکور بازدید بعمل آوردند که در نتیجه تعداد ۱۰ دستگاه ماینر که به صورت قفسه بندی با تجهیز کابل های شبکه برق، جاسازی شده بودند، کشف شدند.
سرهنگ براتی با بیان اینکه ارزش دستگاه های کشف شده توسط کارشناسان ۴۰۰ میلیون ریال اعلام شده است گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و همراه پرونده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
***کشف ۷ هزار نخ سیگار قاچاق در”فریدن”
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “فریدن” از کشف ۷ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مختار بهارلو” اظهار داشت: در پی دریافت اخبار واصله مبنی بر خرید و فروش سیگار قاچاق توسط فردی در یک واحد صنفی خوار و بار فروشی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.
وی افزود: پس از هماهنگی قضائی از محل بازرسی شد که ۷ هزار نخ سیگار خارجی بدون مدارک قانونی کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان فریدن تصریح کرد: پلیس با توجه به فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با تمام توان با پدیده شوم قاچاق برخورد می کند و اجازه نخواهد داد قاچاقچیان به راحتی در این زمینه فعالیت داشته باشند.
***راهکارهای ایجاد سلامت روان در مقابل تاثیرات روانشناختی بیماری کرونا
گروه استان ها _ اصفهان _ در همه گیری هایی از این قبیل بیماری کرونا بروز واکنش های مختلف و متعدد روانشناختی قابل پیش بینی بوده و می تواند باعث ایجاد مشکلات حاد در برخی از افراد شوند و یا در افرادی که پیش از این به علائم خفیف تری مبتلا بوده اند به بروز اختلالات حادی که نیازمند توجه روانپزشکی وروانشناسی هستند منجر شود.
نگرانی و اضطرابی که این روزها به دلیل شیوع بیماری کرونا دامن گیر مردم شده است. بی شک تاثیری که نگرانی و اضطراب بر سلامت روانی افراد می گذارد دست کمی از پیامدهای مستقیم خود بیماری کرونا ندارد. در هر بلای زیستی علائمی مانند ترس و هراس ، ابهام در اطلاعات و انگ زنی از جمله پدیده های شایع بوده که می تواند به عنوان مانعی در برابر مداخلات مناسب تیم های سلامت عمل نماید.
یکی از علل مراجعه متعدد عموم مردم به مراکز بهداشتی درمانی، در اپیدمی ها داشتن علائم اضطراب فراگیر است.با توجه به نگرانی های مردم در خصوص ابتلا به این بیماری باید به این نکته اشاره و توجه ویژه داشته باشیم که اضطراب در این شرایط می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف نموده و زمینه را برای ابتلا به بیماری فراهم کند.
معمولا در شرایط بحرانی افراد، اضطراب خود را نادیده گرفته که این اضطراب می تواند تاثیر بسیار شدیدی بر روی سیستم ایمنی بدن داشته باشد. اضطراب مزمن باعث می گردد تا در مقابل بیماری هایی مانند سرماخوردگی و انفلوآنزا و همچنین بیماری های جدی تر مانند کرونا بدن حساس تر عمل نماید.
روانشناسان ، معتقد ند، خواب آرام و کافی ، افکار و احساسات مثبت که باعث خندیدن می شوند، می توانند هورمون اضطراب را کاهش و برخی سلول های ایمنی را افزایش دهند که این فرایند به بهبود عملکرد سیستم ایمنی فرد کمک بسیار فراوانی خواهد کرد.
واکنش های شایع روانشناختی در اپیدمی بیماری هایی مانند ویروس کرونا
در همه گیری هایی از این قبیل بیماری کرونا بروز واکنش های مختلف و متعدد روانشناختی قابل پیش بینی بوده و می تواند باعث ایجاد مشکلات حاد در برخی از افراد شوند و یا در افرادی که پیش از این به علائم خفیف تری مبتلا بوده اند به بروز اختلالات حادی که نیازمند توجه روانپزشکی وروانشناسی هستند منجر شود. در زیر به تعدادی از این واکنش های شایع اشاره می کنیم:
۱-واکنش های اضطرابی
معمولا این واکنش ها همراه با ترس و دلهره دائمی که گاهی همراه با حملات هراس می باشد در فرد دیده می شود. فرد در این شرایط گاهی احساس می کند که دنیا در حال تمام شدن است. بی خوابی، تپش قلب، حال به هم خوردگی، احساس تنگی نفس، تعریق، سرد و گرم شدن از علائم شایع بدنی همراه با اضطراب می باشد.
۲- افسردگی
افراد دچار حس بی پناهی، ناتوانی و درماندگی می شوند.احساس می کنند در برابر قدرتی قرار گرفته اند که دیگر کاری از دستشان برای مقابله با آن بر نمی آید. این حتی می تواند به پیدایش افکار خودکشی در فرد منجر گردد. در این حالت ارائه اطلاعات روشن و قابل اعتماد از سوی مسئولین می تواند نقش مهمی در کاهش درماندگی و تقویت حس اعتماد افراد داشته که تأثیر بسیار چشمگیری در بهبود و ارتقاء سیستم ایمنی بدن افراد جامعه خواهد داشت.
۳- خودبیمار انگاری و رفتارهای وسواسی افراطی
این افراد به شکلی افراطی و اغراق گونه به بدن و سلامتی خود توجه می کنند و کوچک ترین حالت و علامت خود را زیر ذره بین قرار می دهند. این افکار به شدت فرد را مشغول خود نموده به طوری که مانع عملکرد عادی و مؤثر فرد شده و انتقال این افکار را به نزدیکان و خانواده در پی خواهد داشت که می تواند تاثیر مخرب در روابط بین فردی داشته باشد.
۴- روانپریشی
در برخی از افراد علائم می توانند شدت گرفته و منجر به گسسته شدن ارتباط آن ها با واقعیت شود. این علائم و افکار می توانند به رفتارهایی تبدیل گردند که سلامتی فرد و دیگران را به شدت در معرض تهدید و خطر قرار دهد. به طور مثال، واکنش خشمگینی فردی که مسئولان را عامل شیوع این بیماری می داند، می تواند به بروز رفتارهای تهدید آمیز نسبت به جامعه و اطرافیان در پی داشته باشد.
توصیه های سلامت روان در مواجه روانشناختی موثر با بیماری کرونا :
۱-آشنایی با اصول پیشگیری بیماری و رعایت بهداشت فردی از مهمترین تو صیه های سازمان جهانی بهدا شت در مواجهه با ویروس کرونا می باشد.
۲- پرهیز از گفت وگوهای مکرر و مداوم در خصوص این بیماری و جلوگیری از انتقال استرس به کودکان و سالمندان که در معرض خطر این ویروس می باشند.
۳- عادی سازی با بیان این نکته که برخی از بیماری ها بارها اتفاق افتاده و کنترل شده است، این بیماری نیز با رعایت اصول پیشگیری و توصیه های متخصصین در کنار حفظ آرامش کنترل خواهد شد.
۴-در کنار انتشار توصیه های پیشگیرانه در فضاهای مجازی و روابط اجتماعی ، زمانی را برای صحبت در خصوص علاقمندی ها و آموزش و اجرای تکنیک های افزایش شادی و تاثیر مستقیم آن بر روی سیستم ایمنی بدن داشته باشیم.
۵- استراحت و خواب کافی و به اندازه از الزامات توصیه های سلامت روانی می باشد.
۶- جهت کاهش استرس ، ورزش های مناسب و قابل اجرا در فضاهای بسته داشته باشیم.
۷- فاصله گیری های اجتماعی را در برنامه های روزانه خود داشته و الزام به اجرای آن داشته باشیم.
۸- نسبت به شایعات در فضاهای مجازی و اجتماع دید انتقادی داشته و از انتشار این اطلاعات اکیدا خودداری داشته با شیم و فقط به اطلاع رسانی های مسئولین ذیربط ) وزارت بهداشت ( توجه داشته و اصول آموزشی را رعایت نموده و به دیگران هم آموزش بدهیم.
۹- هر فردی موظف به این می باشد که مسئولیت سلامت خود را داشته و با هوشیاری و انضباط برای حفظ سلامتی خود، خانواده و جامعه همکاری لازم را داشته باشد.
۱۰- خطر را بزرگ نکنید. مغز ما نسبت به محرک های تازه و نا شناخته حساس و گوش به زنگ می باشد و آن را به شکلی اغراق گونه ارزیابی می نماید.
۱۱- از مهارت های تطابقی گذشته خود استفاده کنید. تفاوتی ندارد که منشاء بروز اضطراب چه می باشد، اقداماتی که در گذشته مفید بوده اند، اکنون نیز می توانند به کار آیند.
تهیه و تنظیم: مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان اصفهان

فرار از دست پدر عصبانی!
گروه استان ها _ اصفهان _ از دست داد و فریادهای پدرم خسته شده ام ودیگر نمی توانم تحملش کنم او بر سر هرموضوع کوچکی عصبانی می شود وبعضی مواقع هم کتکم می زند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، زنی به همراه دختر ۱۴ ساله اش وارد اتاق مشاوره شد. او گفت: همسرم فردی بسیار عصبی وتندخو است ومرتب بر سر لباس پوشیدن، نحوه ی آرایش و…. با دخترم درگیری دارد. فرزندم هم بسیار پرخاشگر شده ، رفتارها وکارهایش وحتی نحوه ی پوشش او بسیار مردانه است و می خواهد مثل پسر ها رفتارکند و از بچگی هم همین گونه بود.
او ادامه داد: مدتی است، دخترم با پسری که ۱۶ سال دارد دوست شده است. دو هفته‌ی پیش چند روزی از خانه فرار کرد. ما خیلی جستجو کردیم و به کلانتری خبر دادیم تا اینکه از آگاهی به ما خبر دادند که دخترم توسط پلیس راه دستگیر شده است ظاهراً با همان دوست پسرش می خواستند به تهران بروند که ماموران آنها را دستگیر کردند.
فردای آن روز اما دخترم دوباره از خانه فرار کرد ما ۳ روز تمام دنبال او می گشتیم تا اینکه متوجه شدیم در خانه ی دوست پسرش است. من و پدرش به در منزل آن پسر رفتیم و با مادر او صحبت کردیم. مادرش گفت: سالهاست که از همسرم جدا شده ام ودیگر نمی توانم پسرم را کنترل کنم او سیگار می کشد وبا افراد ناباب در ارتباط است ومن هم دیگر نمی دانم با او چه رفتاری داشته باشم .
آن روز دخترم را بازور از خانه ی آنها آوردیم ولی او حاضر نشد به خانه بیاید وبه خانه ی مادر بزرگش رفت بعد از صحبت های مادر از دخترش خواستم که صحبت کند. او گفت: می خواستم از خانه فرار کنم و به خانه ی خاله ام که در تهران است بروم .
دختر ادامه داد: از دست داد وفریادهای پدرم خسته شده ام ودیگر نمی توانم تحملش کنم او بر سر هرموضوع کوچکی عصبانی می شود وبعضی از مواقع کتک هم می زند
او گفت: من با پسری دوست هستم که او هم مثل من یک سری مشکلات دارد اما من را بیشتر از پدر و مادرم درک می کند، مادرش هم در جریان همه ی کارهای ما است. حتی ما با هم رابطه هم داشته ایم، نمی خواهم از او جداشوم و هر کاری که دلم بخواهد انجام می دهم وکسی نباید در کارم دخالت کند، الان هم در خانه ی مادر بزرگم که او هم از پدر بزرگم جداشده و تنها زندگی می کند زندگی می کنم.
مسئولان مدرسه هم متوجه فرار من شده و درجریان کارهای من قرار گرفته و به مادرم گفته اند دختر تان دیگر اجازه ندارد در مدرسه حضور داشته باشد و با این اوصاف اگر وضعیت این طور باشد که هست دوباره فرار خواهم کرد واین بار به جایی می روم که دست کسی به من نرسد.
نظریه کارشناس مشاوره پلیس:
خانم جعفری، کارشناس ارشد مشاوره مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان اصفهان به خبرنگار ما گفت: در این مورد با فردی روبه رو هستیم که از زمان کودکی با توجه به رفتارهای دو گانه ایی که داشته است از سمت خانواده علی الخصوص پدر مورد پذیرش نبوده وهر لحظه به خاطر رفتارهای متفاوتش مورد تذکر ونصیحت قرار می گرفته است.
وی افزود: با توجه به آگاهی پدر ومادر از گذشته وحتی اکنون ،فرزند گمان می کند هیچ گاه هیچ کس او را درک نکرده وانسانی تنها است وخودش باید برای خود تصمیم بگیرد ومستقلانه زندگی کند.
جعفری اظهار داشت: در برقراری ارتباط با جنس مخالف به نظر می رسد او دوست دارد در غالب یک مرد ایفای نقش کند ورابطه را جلو ببرد. چنین فردی باید خیلی زود مورد مشاوره وآگاهی قرار گیرد زیرا ممکن است بر اثر نا آگاهی از عواقب ارتباط های نامتعارف به دام افراد متخلف و مجرم افتاده و با آسیب های روحی و روانی جبران ناپذیری مواجه شود.
کارشناس ارشد مشاوره و آسیب شناس مسایل خانواده در باره دلایل بروز پدیده فرار از خانه اظهار داشت: نکته حائز اهمیت این است که خانه بهترین جا برای فرزندان و خانواده بهترین محیط برای آرامش و آسایش آنان است اما اگر والدین این محیط را با رفتارهای خشونت آمیز خود به جهنمی برای فرزندشان تبدیل کنند طبیعی است که آنها فرار کردن و رفتن به محیط دیگر را بر ماندن در خانه پدری خود ترجیح می دهند.
جعفری، با بیان اینکه فرزندی که از خانه فرار کرده را بازور و خشونت وادار به آمدن به خانه کردن نمی تواند راهکار مناسبی باشد گفت: قطعاً اگر والدین این گونه فرزندان، رفتار قبلی خود را ادامه دهند، دوباره با فرار فرزند خود مواجه خواهند شد. تنها راه حل این است که والدین رفتار خود را با فرزند شان تغییر دهند، با خونسردی و آرامش و بیان دلایل عقلی و منطقی او را با عواقب پوشیدن لباس ها و آرایش ها و ارتباط های نامتعارف و آسیب هایی که از این گونه کار ها متوجه آنها خواهد شد آگاه کنند.
وی تصریح کرد: والدین فرزندانی که اقدام به فرار از خانه کرده اند باید بدانند که اگر در برقراری ارتباط دوستانه و صمیمانه با فرزند خود کوتاهی کنند قطعاً افراد دیگر این خلاء را پر می کنند و وقتی فکر و ذهن و رفتار فرزند تغییر کرده و منحرف شد دیگر به سختی می توان او را از راه منحرف شده باز گرداند اما اگر هم چنین اتفاقی رخ داد باید با صبر و حوصله و تحمل و برقراری ارتباط عاطفی کاری کرد که پای فرزند در خانه بند شده و پدر و مادر را بهترین دوست خود بداند آن وقت است که کم کم فکر ارتباط با جنس مخالف و فرار از خانه از دهنش بیرون می رود.
تهیه و تنظیم: مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا