اخبار استان ها

توافقات جدید شرکت گاز و سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، در نشست هم اندیشی مسوولان شرکت گاز و سازمان نظام مهندسی ساختمان که در شرکت گاز برگزار شد در خصوص مسائل فی مابین، توسعه تعاملات و همکاری های دو مجموعه بحث و تبادل نظر شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این سلسله نشست ها،گفت: مطابق با دستورالعمل مجموعه مقررات و شرایط استفاده از گاز طبیعی شرکت ملی گاز ایران، از ابتدای شهریور ماه سالجاری نظارت بر اجرای سیستم لوله کشی داخلی تمامی مشترکین عمده صنعتی، کشاورزی و دام و طیور و … به سازمان نظام مهندسی واگذار خواهد شد.
مهندس علوی، با اشاره به اهمیت موضوع نظارت بر اجرای سیستم لوله کشی داخلی تمامی مشترکین تصریح کرد: لازم است تا در این حوزه ناظرین گاز واجد شرایط، توسط سازمان نظام مهندسی معرفی گردند تا دوره های آموزشی مورد نیاز، به صورت مرحله ای برای آنها برگزار گردد.
وی، با اعلام آمادگی مجموعه شرکت گازاستان اصفهان برای گسترش هرچه بیشتر همکاری های مشترک در راستای خدمت به مردم, افزود: لازم است به منظور بازآموزی و به روز کردن اطلاعات ناظرین گاز و نیز معرفی ناظرین برتر، هر ساله نشست مشترکی با هماهنگی و توافق دو مجموعه، تشکیل گردد.
همچنین رئیس سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان اصفهان، نیز با تشکر از زحمات ارزشمند مدیر عامل و سایر مسوولان شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به اهمیت توجه به حفظ جان و ایمنی شهروندان، گفت: خوشبختانه در این خصوص اقدامات خوبی در حوزه نظارت گاز و هماهنگی فی مابین انجام گرفته است.
مهندس عسگری، افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، همواره به دنبال ارتقای کیفیت خدمات فنی مرتبط با ساختمان بوده و همین امر باعث ایجاد تحول در ساخت و سازها از جمله سیستم های لوله کشی گاز شده است که حتی در روستاهای دورافتاده استان نیز شاهد اینگونه توسعه خدمات فنی و مهندسی هستیم.
شایان ذکر است، در این نشست هم اندیشی مقرر گردید؛ شابلون های تهیه شده جهت نصب کنتور به صورت استاندارد و با نظارت مستقیم سازمان نظام مهندسی و توسط مجریان لوله کشی گاز مورد بهره برداری قرار گیرد و
کنتور و رگلاتور مشترکین توسط مجریان و با نظارت سازمان نظام مهندسی با رعایت ارتفاع استاندارد نصب گردد
و در صورت مشاهده ارتفاع نا مناسب می بایست موضوع جهت اصلاح سیستم لوله کشی به سازمان نظام مهندسی ارجاع گردد و از نصب کنتور خودداری شود.
مقرر شد، مطابق استاندارد های تعریف شده و رعایت الزامات مسائل فنی و ایمنی توسط سازمان نظام مهندسی، امکان گازرسانی به گلخانه هایی که اسکلت چوبی دارند نیز فراهم گردد.
شایان ذکر است، در خصوص تفکیک کنتور، مصوب شد؛ ادارات و مناطق گازرسانی سطح استان، مشترک متقاضی را به سازمان نظام مهندسی ارجاع نمایند و مسایل فنی و حقوقی نظیر اخذ رضایت سایر مالکین ساختمان و….صرفاً توسط سازمان نظام مهندسی تصمیم گیری گردد.
همچنین، با توجه الزامات ایمنی و فنی در خصوص نصب علمک ها مقرر شد؛ امکان تخصیص ۳۰ کنتور جداگانه در مجتمع های مسکونی ۳۰ واحد ی امکان پذیر باشد و برای مجتمع های بالاتر از این تعداد علمک باکنتور ورگلاتور با فشار ۲ psi نصب گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا