اخبار استان ها

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۵ طرح عمرانی – خدماتی در منطقه ۱۳

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمد شرفا با اشاره به اینکه امسال در منطقه ۱۳ تمرکز اجرای پروژه های عمرانی در دو محله دستگرد و قائمیه خواهد بود، اظهار کرد: طرح های در نظر گرفته شده برای این دو محله شامل پروژه های ترافیکی و توسعه فضای سبز به منظور بهره مندی شهروندان از پارک و بوستان های محلی است.
وی با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۹ منطقه ۱۳ حدود ۱۲۵ میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل ۳۳ درصد رشد داشته است، گفت: ۶۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از این بودجه صرف پروژه های عمرانی منطقه خواهد شد و مابقی بودجه جاری است.
مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: طرح احداث کندرو پل زندان مرکزی به بزرگراه شهید اقارب پرست امسال در حال نهایی شدن است و مناقصات آن انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه تعریض پل زندان مرکزی اصفهان با اعتبار هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز امسال اجرایی می شود، گفت: اجرای این طرح سبب کاهش ترافیک روی پل زندان و ترافیکی که به سوی بزرگراه ذوب آهن سرازیر می شود، خواهد شد.
شرفا از آغاز عملیات اجرایی ضلع شرقی کندرو بزرگراه شهید حبیب اللهی خبر داد و افزود: برای این طرح نیز یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
فاز دوم خیابان آزادگان احداث می شود
وی بیان کرد: فاز دوم خیابان آزادگان در سال جاری آزادسازی و احداث می شود. به همین منظور هفت میلیارد تومان برای آزادسازی اراضی و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هم برای احداث لحاظ شده است.
مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه آزادسازی این خیابان به دلیل خانه هایی که در مسیر طرح وجود دارد زمان بر شده است، افزود: طول فاز دوم خیابان آزادگان ۴۵۰ متر است و ترافیک محله های قائمیه و دستگرد را کاهش می دهد و ارتباط قائمیه و بلوار کشاورز را برقرار می کند. همچنین با احداث این خیابان میدان ۹ دی خلوت تر خواهد شد.
وی از اجرای طرح گردشگری پارک کوهستانی قائمیه در سال ۹۹ خبر داد و گفت: اعتبار لحاظ شده برای این طرح هم دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و هرچند هنوز طرح این پروژه از سوی مشاور نهایی نشده است اما به احتمال زیاد این پارک به مکانی برای فروش محصولات کشاورزی تبدیل خواهد شد.
شرفا افزود: احداث تصفیه خانه محله قائمیه از دیگر پروژه های سال جاری برای اهالی منطقه ۱۳ خواهد بود که آبرسانی به فضای سبز را افزایش خواهد داد. این تصفیه خانه ظرفیت تصفیه ۴۰ لیتر در ثانیه فاضلاب را دارد.
وی به احداث مجموعه فرهنگی قائمیه با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان اشاره و اظهار کرد: دو میلیارد تومان هم برای تملک این پروژه اعتبار صرف می شود تا با احداث آن امکاناتی مانند کتابخانه، کلاس های آموزشی و … برای اهالی منطقه فراهم شود.
مشکل پارک خودرو در اطراف بیمارستان میلاد و شهرک ولیعصر حل می شود
مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در منطقه ۱۳ کمبود پارک ها و بوستان های محلی است به همین سبب هم امسال یک پارک هفت هزار متری در محله قائمیه احداث می شود.
وی ادامه داد: در همین زمینه یک پارک هم در محله دستگرد به نام «پارک بزرگ دستگرد»، احداث می شود که اعتبار یک میلیارد تومانی برای آزادسازی اراضی مورد نیاز در بودجه امسال منطقه لحاظ شده است.
شرفا در مورد یکی از درخواست های مردمی در خصوص احداث پارکینگ در اطراف بیمارستان میلاد و شهرک ولیعصر نیز افزود: در زمان ساخت بیمارستان میلاد قرار بود زمینی در اختیار شهرداری قرار داده شود تا با احداث پارکینگ، مشکل پارک خودروی مراجعان هم برطرف شود اما این اقدام از سوی بیمارستان به دلیل طرح توسعه اجرایی نشد.
وی افزود: شهرداری تصمیم گرفت برای رفع این چالش به صورت مشارکتی احداث پارکینگی را در این محدوده اجرایی کند که برای این منظور ۲۷ هزار مترمربع زمین در نظر گرفته شده است. توافقات اولیه برای احداث این پارکینگ با بخش خصوصی شده است تا ساخت آن امسال آغاز شود.
۵ طرح عمرانی – خدماتی در منطقه ۱۳ بهره برداری و آغاز می شود
مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در ادامه اجرای طرح «هر یکشنبه یک افتتاح»، این هفته در منطقه ۱۳ ورزشگاه شهدای دستگرد با اعتبار ۸۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح می شود، اظهار کرد: مساحت این طرح دو هزار و ۲۴۷ مترمربع است که شامل ۹۰۰ مترمربع سالن ورزشی، ۳۰۰ مترمربع ساختمان اداری و یک هزار و ۴۷ مترمربع شامل فضای سبز و پارکینگ است.
وی ادامه داد: همچنین بوستان آزادی در شهرک امیریه به متراژ شش هزار و ۲۰۰ مترمربع با اعتبار دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و بوستان محله کازرونی در شهرک ولیعصر با متراژ یک هزار و ۸۰۰ مترمربع با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال نیز در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
شرفا تصریح کرد: عملیات اجرایی بوستان قائمیه به متراژ هفت هزار مترمربع با اعتبار چهار میلیارد ریال و بوستان در محله دستگرد به متراژ سه هزار مترمربع با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال نیز در یکشنبه آینده آغاز می شود.
وی افزود: در مجموع برای بهره برداری و آغاز عملیات عمرانی این طرح ها با هزینه ای بالغ بر ۶۳۷ میلیارد ریال اعتبار صرف می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا