اخبار استان ها

برگزاری جشنواره «مهتاب در نور» با موضوع عفاف و حجاب

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ، علی رمضانی گفت: وزارت آموزش‌وپرورش در راستای تحقق سند تحول بنیادین و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، با توجه به سه عنصر باورمندی و اعتقاد به آموزه‌های دینی، افزایش تمایل درونی به حیاء و عفاف، و نیز نشان دادن التزام به قواعد اجتماعی و اخلاقی، خود را ملزم می‌داند نسبت به تقویت‌کننده‌های این مهم اقداماتی انجام دهد.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی افزود: این امر با دو روش ارشادی، انضباطی در ادارات آموزش‌وپرورش و مدارس سراسرکشور به انجام می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: برهمین اساس و به استناد راهکار شماره ۳ سند تحول، «ترویج و تعمیق فرهنگ حیاء عفاف و حجاب متناسب باقابلیت‌ها و ظرفیت‌های نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی» یکی از محوری‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش است که شیوه‌نامه اجرایی «جشنواره مهتاب در نور» با موضوع عفاف و حجاب به استان‌ها ابلاغ‌ شده است.

رمضانی ادامه داد: این طرح با مشارکت شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی (سازمان بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر و سازمان دانش‌آموزی) و با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران (دبیرخانه کشوری) صورت خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی به برخی از اهداف این جشنواره اشاره کرد و افزود: ازجمله اهداف می‌توان به؛ تعمیق شناخت و باورها نسبت به عفاف و حجاب، ارتقاء بینش و حساسیت و هوشمندی نسبت به موضوع عفاف و حجاب در وزارت آموزش‌وپرورش و معرفی الگوهای برتر در حوزه عفاف و حجاب دانش‌آموزی اشاره کرد.

وی به برگزاری این جشنواره در دو بخش فرهنگیان و دانش آموزان اشاره کرد و ادامه داد: در بخش فرهنگیان؛ مقاله‌نویسی، کتاب‌خوانی از کتاب “جواهرانه” از انتشارات تلاوت آرامش و همچنین ارسال تجربیات موفق و ایده‌های نو و خلاقانه از تبلیغ و ترویج حجاب و سبک زندگی عفیفانه خواهد بود.

رمضانی به بخش دانش‌آموزی این جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: در دوره ابتدایی دانش آموزان می‌توانند با ارسال نقاشی، قصه‌گویی با موضوع حجاب و عفاف و کتاب‌خوانی از کتاب “لینالونا” از دفتر نشر فرهنگ اسلامی در این جشنواره شرکت کنند و در دوره متوسطه اول کتاب‌خوانی از کتاب،‌ “نرگس” از انتشارات سوره مهر و متوسطه دوم کتاب “فرشته‌ها هم عاشق می‌شوند” از انتشارات تلاوت آرامش خواهد بود.

وی گفت: همه شرکت‌کنندگان در همه مقاطع و دوره‌ها باید آثار تولیدی خود را از طریق شبکه شاد ارسال نمایند .

شایان‌ذکر است؛ آدرس دبیرخانه این جشنواره، تهران خیابان آیت‌الله طالقانی خیابان شهید سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران معاونت پرورشی و فرهنگی است و شرکت‌کنندگان در این جشنواره می‌توانند مطالب خود را از طریق شبکه شاد، کانال عفاف و حجاب ارسال کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا