اخبار استان ها

مصرف بیش از ۷ میلیارد متر مکعب گاز در نیروگاه های استان در سال ۹۸

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، مهندس علوی در حاشیه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ملی گاز ایران، با تأکید بر اینکه مصرف گاز، سبب کاهش میزان آلودگی هوا می‌شود، اظهار کرد: مصرف سوخت مایع آلایندگی زیادی به همراه دارد، اما جایگزین شدن گاز، علاوه بر آثار زیست‌محیطی مطلوب، می‌تواند در اقتصاد کشور نیز سهم بسزایی داشته باشد.
وی ، تصریح کرد: سهم گاز در سبد انرژی استان رو به افزایش است، به طوری که هم‌اکنون ۷۰ درصد سبد انرژی به گاز اختصاص دارد.
مهندس علوی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم این شرکت، بهره‌مندی تمامی صنایع سطح استان از گاز طبیعی در راستای کمک به سطح اشتغال و تولید در استان و همچنین کاهش میزان آلودگی محیط زیست می‌باشد، گفت: بالغ بر ۵۹ شهرک صنعتی و ۸ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در استان از نعمت گاز برخوردارند.
این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون حجم قابل توجهی از گاز، میانگین ۵۸ میلیون مترمکعب در روز، در استان مصرف می‌شود، گفت: این حجم مصرف گاز، صنایع را از مصرف سوخت مایع بی نیاز کرده و این در حالی است که اگر صنایع و نیروگاه‌ها به جای استفاده از گاز، از سوخت مایع استفاده می‌کردند، مسلماً یک فاجعه زیست محیطی شدید به وجود می‌آمد.
وی، میانگین مصرف روزانه گاز طبیعی صنایع عمده و فوق عمده استان را در سال گذشته، ۴۲ میلیون مترمکعب عنوان کرد و توضیح داد: از این میزان، میانگین مصرف روزانه گاز در صنایع سیمان یک میلیون و ۷۹۹ هزار مترمکعب، فولاد ۱۱میلیون و ۶۸۲ هزارمترمکعب و نیروگاه‌ها ۱۶ میلیون و ۸۵۰ هزار مترمکعب بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر، بیش از یک میلیون و ۸۷۸ هزار مشترک گاز در سطح استان داریم که از این میزان، بالغ بر ۴۸ هزار و ۱۴۲ مشترک، طی سال ۹۸ به تعداد مشترکین این استان اضافه شده است.
وی، ادامه داد: تاکنون، ۱۱۰ شهر و یک هزار و ۶۰ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.
علوی، از اجرای بیش از ۶۰۰ کیلومتر شبکه‌گذاری طی سال ۹۸ خبر داد و افزود: با اجرای این حجم شبکه در بخش خانگی، صنعتی و عمومی، در حال حاضر، بیش از ۲۶ هزار و ۵۲۶ کیلومتر شبکه گاز در سطح استان اصفهان اجرایی شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، اجرای حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار انشعاب، ۲ هزار و ۵۶۴ ایستگاه تقلیل فشار و۳۹۱ ایستگاه حفاظت از زنگ، ۱۵۶ جایگاه CNG و یک هزار و ۱۱۱ کیلومتر خط انتقال را از دیگر خدمات گازرسانی در سطح استان برشمرد و افزود: در حال حاضر، ۹۹٫۵ درصد استان شامل ۹۹٫۰۸ درصد جمعیت روستایی و ۹۹٫۷۸ درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا