اخبار استان هاصنایع و شرکت ها

ذوب آهن اصفهان با تکنولوژی مدرن ، ریل مورد نیازکشور را تامین می کند

وی اظهار داشت : این کارگاه جهت تست ریل ، از تجهیزات مدرنی استفاده می کند و در نهایت کیفیت ریل تولید شده در این شرکت مطابق استانداردهای جهانی است و خوشبختانه این محصول در محورهای مختلف راه آهن کشور در حال استفاده است .

دکتر طغیانی چهارشنبه ۸ مرداد ماه در حاشیه بازدید از بخش های کوره بلند ، فولادسازی و کارگاه تولید ریل ذوب آهن اصفهان افزود : در این شرکت سرمایه گذاری خوبی برای تولید فولاد و محصولات مورد نیاز کشور از جمله ریل صورت گرفته است و این امر یک حرکت مهم در صنعت کشور محسوب می شود .

نوسان قیمت محصولات فولادی با عرضه مناسب حل می شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ، نوسان در قیمت محصولات فولادی را ناشی از عرضه نامناسب برخی شرکت های کوچک و خصوصی دانست و گفت : بورس کالا که در همه جای دنیا تثبیت شده است ، عملکرد منصفانه ای در تنظیم عرضه و تقاضای بازار دارد . مشکل فعلی بورس کالا در خصوص صنعت فولاد این است که شرکت های بزرگ مانند ذوب آهن و فولاد مبارکه محصولات خود را در بورس کالا عرضه می کنند اما شرکت های کوچک و خصوصی با عدم عرضه باعث افزایش قیمت در بورس کالا می شوند . در واقع این عدم عرضه موجب تشنگی برای محصولات فولادی در بازار می شود و این دستاویزی برای انتقاد از کل بورس کالا شده است .

وی بر ضرورت نظارت بیشتر وزارت صمت بر عرضه محصولات واحدهای فولادی تاکید کرد و افزود : کمیسیون اقتصادی مجلس ، تقویت بورس کالا و حل مشکل عرضه را مد نظر دارد و شرکت های خصوصی باید موظف به عرضه در بورس کالا شوند . هم اکنون در کشور کمبود محصولات فولادی نداریم اما تا وقتی عرضه کافی نیست شاهد نوسان وافزایش قیمت خواهیم بود.

در زنجیره صنایع معدنی ، هر بخش باید در حیطه خود توسعه پیدا کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ، اظهار داشت : متاسفانه شاهد ورود معادن به فولادسازی هستیم در حالیکه در زنجیره صنایع معدنی هر بخش باید در حیطه خود توسعه پیدا کند .

وی افزود : نمایندگان استان اصفهان با تمام وجود تلاش می کنند که مشکل فولادسازان کشور از جمله ذوب آهن اصفهان که نگین این صنعت است ، حل شود و شاهد پویایی و توسعه بیش از پیش این شرکت باشیم .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا