اخبار استان ها

عناصر هویتی انقلاب را نمادسازی کنیم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، مصطفی ملائی امروز _چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ماه_ در نخستین نشست هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرهای مراکز استان کشور و چهارمین اجلاس شهرهای حماسه‌ساز انقلاب اسلامی در اصفهان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما نماد قدرت نرم است، روزهای به یادماندنی تلخ و شیرینی را پس از پیروزی انقلاب تاکنون سپری کردیم که از بعضی از آن‌ها به ایام الله یاد می‌کنیم.

وی ادامه داد: روزهای حماسه ساز از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ و قیام‌هایی در شهرهای مختلف کشور انجام شد که همه دارای جایگاه است، در واقع همه شهرهای کشور در در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران تأثیرگذار بودند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه دشمن به‌دنبال تخریب و اعتبار زدایی مؤلفه‌های قدرت کشور است، در وقایع اخیر نیز شاهد آن بودیم، تصریح کرد: دشمنان کشور به دنبال تحریف، تخریب، تهدید و تضعیف عناصر هویتی انقلاب اسلامی هستند، در این راستا یکی از عوامل قدرت و پیروزی انقلاب ما روحانیت بوده‌اند که دشمن به دنبال تخریب آنها است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید به دنبال تکریم و تقویت مؤلفه‌های قدرت کشور باشیم، در این راستا کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم مراسم تکریم و تجلیل بسیاری در این راستا برگزار می‌کند.

ملائی اظهار کرد: بخش زیادی از اقدامات حوزه فرهنگی را باید به کودکان و نوجوانان و به صورت ویژه به دختران اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرهای حماسه‌ساز انقلاب اسلامی که دبیرخانه آن در تربت حیدریه است، عناصر هویتی در پیروزی انقلاب اسلامی را تقویت می‌کنیم، ادامه داد: به‌دنبال تهیه مستند تاریخ شفاهی هستیم، تقویت روزهای قیام و تحلیل از خانواده شهدا نیز انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری عناصر هویتی انقلاب را نمادسازی کنیم، گفت: در حال حاضر جنگ روایت‌ها را شاهد هستیم، در این راستا باید روایت‌های انقلاب اسلامی را به رویداد تبدیل کنیم، لذا در چنین اجلاسیه‌ای باید نقش علما، شهدا، شخصیت‌ها و جایگاه آن‌ها را تقویت کنیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا