اخبار استان ها

۳۶ پروژه عمرانی – خدماتی در منطقه ۳ امسال اجرا و تکمیل می شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حسین کارگر با اشاره به اجرای ۳۶ پروژه عمرانی و خدماتی در منطقه سه شهر اصفهان برای سال ۹۹ اظهار کرد: یکی از پروژه های فعال منطقه اجرای طرح کفسازی میدان نقش جهان تا میدان امام علی (ع) است که با هزینه ۸۰ میلیارد ریال به طول ۹۴۰ متر اجرا می شود.
وی ادامه داد: برای اجرای آسفالت برداری، اجرای کانال جابجایی تاسیسات شهری و آتش نشانی، سنگفرش همراه ترمیم بدنه و اصلاح سقف های معیوب میدان تا میدان( میدان امام خمینی تا میدان امام علی) با کسبه توافق شده و طرح به صورت ۵۰ متر به ۵۰ متر اجرا می شود.
مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان همچنین از کفسازی گذر میرعماد در خیابان حافظ خبر داد و گفت: این طرح نیز در فاز سوم قرار دارد و با اعتبار هشت میلیارد ریال، این گذرِ ۳۸۰ متری به صورت ۵۰ متر به ۵۰ متر کف سازی می شود.
وی با اشاره به پیشرفت ۱۲درصدی این پروژه اظهار کرد: ساماندهی گذرهای منتهی به چهارباغ عباسی مانند خیابان های سید علیخان و آمادگاه نیز از دیگر طرح های عمرانی است که برای اجرای آن اعتبار ۳۲ میلیارد ریالی لحاظ شده است. البته ۲۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای کف سازی خیابان آمادگاه هزینه می شود.
خیابان های آمادگاه و سید علیخان از نیمه دوم امسال کف سازی می شود
کارگر، زمان آغاز کف سازی خیابان های سیدعلیخان و آمادگاه را دی ماه سال جاری عنوان کرد و افزود: همچنین امسال پیاده روسازی های خیابان های شمال عبدالرزاق، خیابان نشاط، پارک شهید رجایی، ضلع جنوبی خیابان مشتاق و کف سازی گذر شهید بحری نیز اجرا می شود.
وی تصریح کرد: در محدوده پروژه تجاری و پارکینگ کمرزرین هم یک خیابان به عنوان دسترسی محلی در محله پیرپینه دوز احداث می شود که هم اکنون این طرح در مرحله آزادسازی قرار دارد و تاکنون ۱۲ درصد از آن اجرا شده است.
مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه هزینه این طرح شش میلیارد ریال است، اضافه کرد: طول این گذر ۲۸۰ متر و عرض آن ۱۶ متر است که تاکنون ۳۱ درصد از آزادسازی طرح انجام شده است.
پیشرفت ۷۰ درصدی بی آر تی خیابان عبدالرزاق
کارگر بیان کرد: همچنین اجرای بی آر تی خیابان عبدالرزاق هم حدفاصل چهارراه تختی تا میدان امام علی (ع)، در حال اجراست و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و بخش هایی از پروژه مانند تزئینات شامل سقف زنی، نصب شیشه سکوریت، نورپردازی، فضای سبز و نصب نیمکت باقی مانده است.
وی به اجرای طرح ساماندهی محور میانی چهارباغ عباسی هم به عنوان یکی دیگر از طرح های امسال منطقه اشاره و اظهار کرد: بخشی از این طرح حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا میدان انقلاب با اعتبار ۷۲ میلیارد ریال اجرایی می شود. طول این طرح یک هزار و ۵۰ متر و عرض آن بیش از هفت متر است.
مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان از تکمیل آبراه و اجرای دو طرف پیاده رو و شش حوض محور میانی طی اجرای این طرح خبر داد و گفت: در طرح های امسال منطقه مرمت موزه هنرهای معاصر اصفهان با اعتبار دو میلیارد ریال نیز لحاظ شده است.
وی با اشاره به اینکه مرمت خانه مشروطیت با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال و اجرای بلوک فرش گذر دردشت در خیابان ابن سینا با اعتبار شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از دیگر طرح های منطقه است، گفت: ایجاد پاتوق شهری در خیابان استانداری جنب خیابان فرشادی در قالب اجرای فضای سبز، نورپردازی و نصب مبلمان شهری نیز اجرا می شود.
کارگر با اشاره به اینکه مناسب سازی میدان امام(ع) برای عبور معلولان با ویلچر به طور کامل اجرا شده است، گفت: اعتبار صرف شده برای این طرح سه میلیارد ریال بوده است.
وی با بیان اینکه سنگفرش بازارچه آقا در میدان امام علی (ع) در گذر هارونیه نیز با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شد، افزود: طول این گذر ۷۰ متر است و عملیات اجرایی آن به پایان رسیده است.
مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تصریح کرد: مرمت موزه سرای خیار در میدان امام علی (ع) نیز تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته است. برای مرمت این موزه سه هزار مترمربعی، ۲۴ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
کاهش مشکل پارک خودرو در خیابان عبدالرزاق با احداث پارکینگ سنبلستان
وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکل پارک در خیابان عبدالرزاق به سبب وجود واحدهای تجاری زیاد در آن، پارکینگ مشارکتی سنبلستان در این خیابان احداث می شود، اظهار کرد: این پارکینگ در زمینی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث خواهد شد که تاکنون آزادسازی های آن به طور کامل اجرا شده است.
کارگر افزود: زیربنای این پارکینگ ۱۰ هزار و ۷۶۰ مترمربع است که در پنج طبقه و با ظرفیت ۳۵۰ خودرو ساخته خواهد شد.
وی از اجرای طرح پیرایش شهری در خیابان چهارباغ خواجو خبر داد و گفت: اعتبار این طرح نیز دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است و طی آن عملیاتی مانند اجرای سنگفرش، شاسی کشی و آجرکاری دیواره ها، مخفی کاری تاسیسات شهری، تزیینات بالای مغازه ها با ترمووود و نورپردازی انجام می شود.
مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه انجام اقدامات ترافیکی مانند احداث ایستگاه بی آر تی، اصلاح هندسی و نصب موانع ترافیکی در محدوده و زیرگذر میدان امام علی (ع) از دیگر طرح های منطقه است، اظهار کرد: برای اجرای این طرح چهار میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود و در مرحله بهره برداری قرار دارد.
وی با اشاره به زیرسازی و سنگ فرش میدان امام حسین (ع) که هم اکنون بخشی از آن روبروی شهرداری مرکزی در حال اجراست، گفت: این طرح تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
کارگر اعتبار این طرح را ۴۱ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال عنوان و اظهار کرد: این طرح در مساحت شش هزار متری میدان امام حسین (ع) اجرا می شود.
خیابان سپه امسال پیاده راه می شود
وی تصریح کرد: احداث ایستگاه آتش نشانی در خیابان چهارباغ پایین نیز در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر در حال انجام است و تاکنون ۲۵ درصد از کل طرح پیشرفت داشته است. اعتبار لحاظ شده برای این پروژه نیز ۴۰ میلیارد ریال است.
مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان اضافه کرد: پروژه مشارکتی احداث مجتمع طلای کمرزرین با ۳۶۷ واحد تجاری و پارکینگی با ظرفیت ۵۴۳ خودرو نیز از دیگر طرح های منطقه است که در زمینی به مساحت ۹ هزار متر و زیربنای ۳۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع در حال اجراست. هزینه این طرح هم ۵۰۸ میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه پیاده راه سازی خیابان سپه حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا خیابان استانداری نیز امسال در دستور کار منطقه است، گفت: ۲۰ میلیارد ریال هزینه اجرای این گذر ۴۵۰ متری است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا