اخبار صنعت، معدن و تجارت

«شیرین عسل» هم خودروساز می شود!

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،شیرین عسل خودروساز می‌شود. این خبری است که شاید در ابتدا شبیه به یک شوخی یا شایعه باشد، اما بازار خودرو ایران در سال‌های گذشته دچار شرابطی شده که دیگر هیچ اتفاقی در آن عجیب نیست.

مالک این شرکت غذایی در صفحه شخصی خود در اینستا گرام ورود این شرکت به عرصه خودروسازی را تایید کرده است.

در روزهایی که پراید در آستانه ورود به کانال ۴۰۰ میلیون تومان قرار دارد، نباید حضور یک تولیدکننده مواد غذایی در این صنعت را اتفاقی نادر دانست.

سال گذشته نیز در همین مقاطع بود که زر ماکارون رسماٌ خود را قطب جدید صنعت خودروسازی ایران و رقیب ایران خودرو و سایپا معرفی کرد. البته این شرکت پس از گذشت یک سال هنوز خط تولید خود را راه‌اندازی نکرده و بعید هم به نظر می‌رسد که اتفاقی جدی در این بازار رقم بزند.

حال شیرین عسل هم به‌عنوان دیگر تولیدکننده مواد غذایی و خوراکی سودای ورود به دنیای خودروسازی را دارد. اما مشخص نیست در روزهایی که زیان انباشته دو خودروساز دولتی به بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان (پایان شهریور ۱۴۰۱) رسیده، چطور دو شرکت فعال در بخش خصوصی به سوددهی خواهند رسید؟

یونس ژائله سعدآباد، مالک و مدیرعامل هلدینگ غذایی شیرین عسل، ورود این هلدینگ خصوصی به صنعت خودروسازی را تائید کرد و به تجارت نیوز گفت مجوز تولید خودرو توسط این شرکت در روز چهارشنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۲، صادر شد و فعلاً به مرحله اجرا نرسیده است.

او افزود خط تولید و کارخانه تولید خودرو توسط شیرین عسل در حال ساخت است. اما مشخص نیست که محصولات این شرکت چه زمانی در بازار کشور عرضه شود.

پیش از این صابر پرنیان، رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی، در رابطه با مدل خودروی تولیدی توسط هلدینگ غذایی شیرین عسل به ایسنا گفته بود این خودرو یک خودرو روز اروپایی است که در ۱۸ ماهه اول به‌ صورت قطعات کاملاً منفصل از هم تولید و تقریبا در ۱۸ ماهه آتی داخلی‌سازی خودرو انجام می‌شود.

او تاکید کرد این شرکت خودروسازی انواع خودروهای سواری بنزینی، گازسوز، دیزلی و انواع کامیون‌های کشنده را تولید خواهد کرد.

۳۵۲۲۰

منبع خبر خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا