پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

رانندگی بی خطر در سرازیری ها

پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران – به جهت اینکه اتومبیل در هنگام پایین آمدن تعادل داشته باشد در نوک سراشیبی توقف کنید سپس بهترین مسیر را برای پایین امدن انتخاب کنید.

در وضعیت دنده یک باقی بمانید و هنگام پایین امدن از ترمز کمک بگیرید.

سرعت خود را کنترل کنید و پدال ترمز و کلاچ را ثابت نگه دارید.اگر ضرورت داشت در نیمه راه بایستید و چند لحظه ای توقف کنید.

در سرازیری ها اقدام به گرفتن کلاچ و تعویض دنده نکنید زیرا با گرفتن کلاچ اصطلاحا خودرو فرار می کند و سرعت آن به یکباره افزایش می یابد.

در موقع پایین امدن از سراشیبی های طولانی شاید نیاز باشد مکررا از ترمز (نیش ترمز) استفاده کنید.

در این مواقع احتمال دارد لنت های ترمز داغ کرده و بوی سوختگی احساس کنید،در این هنگام به جهت اینکه عملکرد ترمز ها پایین می اید سریعا در یک مکان امن و بی خطر توقف کنید تا لنت ها به طور کامل سرد شوند.

برای سریع تر سرد شدن لنت ها بر روی انها اب نریزید چون هنگامی که لنت ها داغ هستند اگر آب سرد روی انها بریزید، لنت ها دچار فرسودگی سریع شده وبه احتمال زیاد لنت ها (زغال ترمز) ترک خواهد خورد.

پس برای سرد شدن آنها باید صبر کنید، فقط زمانی که احساس کردید دود زیادی از لنت بلند می شود و احتمال آسیب رسیدن به سایر اجزای خودرو وجود دارد، مقدار کمی اب بر روی لاستیک (لنت های ترمز) بریزید.

پس از حرکت دوباره نیز برای اینکه لنت ها مجددا داغ نشوند تا جای ممکن در سرازیری ها از دنده سنگین استفاده کنید تا نیازی برای ترمز گرفتن مکرر نداشته باشید.

هنگام پایین آمدن از شیب های تند با دنده های مختلف، سنگ ها وشن ریزه ها در زیر چرخ ها قرار می گیرد که این امر منجر به سر خوردن اتومبیل می گردد ،اگر چنین اتفاقی صورت گرفت، کمی سرعت را افزایش داده تا شن ریزه ها وسنگ ها از زیر چرخ کنده شوند.

گردآوری توسط :سرگرد جواد درستکار رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا