اخبار استان هااخبار صنعت، معدن و تجارتصنایع و شرکت هاعناوین اخبار

تعمیرات موفقیت آمیز تعویض مخروطی کنورتور بخش فولادسازی ذوب آهن اصفهان

اصغر امینی معاون تجهیزات مکانیک بخش فولادسازی در این خصوص با اشاره به این که رینگ و مخروطی کنورتور ۳ دچار دفورمگی (اعوجاج) شده بود و مونتاژ لبه های کنورتور و نسوز چینی امکان پذیر نبود اظهار داشت: در این تعمیرات تعویض مخروطی تا زیر رینگ کنورتور انجام شد که باعث افزایش سرعت مونتاژ و افزایش کیفیت تعمیرات گردید.
وی با اشاره به این که در این تعمیرات ۵۰ درصد قطعات داخل کارخانه و ما بقی آن نیز در داخل کشور توسط شرکت های توانمند ساخته شد افزود: تعمیرات از تاریخ ۱۵ الی ۲۶ مرداد به مدت ۱۲ روز به طول انجامید که مدت و کیفیت این تعمیرات در نوع خود یک رکورد محسوب می گردد.
معاون تجهیزات مکانیک فولادسازی در ادامه گفت : تعویض مخروطی و لودکا از زیر کمربندی به ارتفاع ۱٫۶ متر با ارتفاع لودکای ۳٫۳ متر،تعویض تمامی دامنه ها و اکران ها و ستون های اکران اطراف کنورتور ، تعویض اکران عقب کنورتور با ۵۶ لوله،تعویض کامل انشعابات و سیلیکون ها ی داخل درام ،دمونتاژ و مونتاژ و تعویض تجهیزات مکانیکی و دیگ به وزن تقریبی ۱۶۰ تن ، انجام تعمیرات با حدود ۳۶۰۰۰ نفر ساعت ،سرویس کامل تجهیزات مکانیکی ، دیگ ، برقی ،انرژیتیک و اتوماسیونی برابر گراف های جاری و انجام گراف نسوز چینی از جمله اقداماتی است که در تعمیرات کنورتور ۳ انجام گردید.
فعالیت های مکانیکی و انرژی مربوط به تعمیرات اساسی کنورتور شماره ۳
محمدرضا یزدان پناه مدیر مهندسی برنامه ریزی و نظارت برنگهداری و تعمیرات در مورد این تعمیرات گفت : فعالیت های مکانیکی و انرژی مربوط به تعمیرات اساسی کنورتور شماره ۳ با برنامه ریزی و نظارت مستمر کارشناسان مدیریت مهندسی نت و هماهنگی و همکاری مستمر با بخش فولادسازی و … صورت پذیرفت .
وی افزود : با توجه به تاکید معاون بهره برداری مبنی بر لزوم کاهش حداکثری زمان انجام تعمیرات کنورتور شماره۳ و به منظور مهیا نمودن شرایط کار بخش فولادسازی بصورت سه کنورتور، تعمیرات فوق با کیفیت حداکثری و در حداقل زمان ممکن انجام پذیرفت که لازم است از تلاش شبانه روزی کلیه پرسنل کارگاه تعمیرتجهیزات، شرکت توسعه صنعت لنجان، شرکت عالی نژاد جهان آریا، برنامه ریزی و پایش تعمیرات، کارگاه های ساخت و تولید، طراحی، برنامه ریزی و تکنولوژی، کنترل کیفی و سایر واحدهای ستادی مدیریت مهندسی نت قدردانی نمود.
محمود شفیعی معاون تعمیرات مدیریت مهندسی نت نیز علت کاهش زمان اجرای تعمیرات و ارتقاء کیفیت را ناشی از تغییر طرح داده شده در ارتفاع خط برش در مخروطی کنورتور و بهینه سازی اجرای تعمیرات با استفاده از تجارب از تعمیرات قبلی دانست و گفت: همزمان انجام ۲ فعالیت مهم از شاخص های این تعمیرات بود که فعالیت های مربوط به دیگ شماره ۳ در کنار تعویض مخروطی با کیفیت و موفقیت به اتمام رسید.
حامد محمدی سرپرست برنامه ریزی و تعمیرات مدیریت مهندسی نت عمده فعالیت های انجام شده را به اختصار شامل، پوشش اطراف کنورتور ، تعویض ۱۷ عدد اکران بزرگ، ۲عدد اکران مثلثی، دمونتاژ و مونتاژ ۲ عدد ستون نگهدارنده … و فعالیت های پیش نیاز برای نسوز کاری … ذکر کرد. همچنین در جهت ارتقاء کیفیت تعمیرات بر روی کلیه خطوط جوش تست UT صورت پذیرفت .
شایان ذکر است این تعمیرات با مشارکت مدیریت های نسوز، راهبری و ماشین آلات، نت راه و ساختمان، تولید توزیع برق و اتوماسیون انجام شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا