اخبار استان هاحوادث پلیسشهر و جامعه

فروش امتیاز وام ۲ میلیارد ریالی تحت پوشش مامور وبسته خبری پلیسی استان اصفهان

سرهنگ “حسین ترکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وصول اخباری مبنی بر اینکه زنی با معرفی خود به عنوان مامور یکی از سازما ن ها و واگذاری امتیاز وام ۲ میلیارد ریالی از شهروندان در شهرستان “لنجان” کلاهبرداری می کند، بلافاصله ماموران پلیس آگاهی وارد عمل شدند.
وی افزود: در بررسی های تخصصی بعمل آمده مشخص شد این زن از ۴ شهروند در شهرستان “لنجان”، مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال در ازای واگذاری امتیاز وام ۲ میلیارد ریالی دریافت و متواری شده است.
این مقام انتظامی بیان داشت: پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی این زن کلاهبردار شناسایی و دستگیر شد که در بازجوئی های تخصصی پلیس به کلاهبرداری ۶۰۰ میلیون ریال از ۴ نفر در شهرستان لنجان اعتراف کرد.
رئیس پلیس آگاهی اصفهان با اشاره به اینکه دیگر ابعاد این پرونده و کلاهبرداری های احتمالی دیگر در دست بررسی است از شهروندان خواست، اگر با این شیوه از آنان کلاهبرداری شده به پلیس آگاهی اصفهان مراجعه کنند و در همه حال مراقب باشند فریب اینگونه افراد شیاد و کلاهبردار را نخورند.

**کشف ۹ فقره سرقت از سارقان کابل برق در اصفهان
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری ۲ سارق کابل برق و کشف ۹ فقره سرقت از آنان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران انتظامی شهرستان پس از یکسری اقدامات تخصصی موفق به شناسایی ۲ سارق حرفه ای کابل برق شدند.
این مقام انتظامی تاکید کرد: ماموران کلانتری ۲۳ پس از هماهنگی با مرجع قضائی متهمان را طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان ۳۰۰ متر کابل برق و ۵۰۰ کیلو گرم سیم آب شده مسروقه کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با اشاره به اعتراف متهمان به ۹ فقره سرقت کابل های برق در سطح شهرستان و معرفی آنان به مراجع قضائی، به شهروندان توصیه کرد: در جهت پیشگیری از سرقت به هشدارهای پلیس توجه داشته و در صورت اطلاع از هر گونه سرقت و یا تردد افراد مشکوک و ناشناس مراتب را سریعاً با شماره تلفن فوریت های پلیسی۱۱۰ اعلام کنند.

**کشف ۱۵ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال در فلاورجان
گروه استان ها – اصفهان –فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از کشف ۱۵ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ “ایرج کاکاوند” در گفت و گو با خبرنگار پلیس گفت: پس از دریافت خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در گارگاه تولیدی واقع در یکی از محله های فلاورجان ، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان طی هماهنگی با مرجع قضائی در محل اعلامی حاضر و در بازرسی از گارگاه تولیدی تعداد ۱۵ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف کردند.
سرهنگ کاکاوند با اشاره به دستگیری یک نفر متهم در این رابطه تصریح کرد: بنا به اظهارات کارشناسان ، ارزش ماینرهای کشف شده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان در پایان با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی گفت: استفاده از دستگاه های ماینر، نیاز به برق زیادی داشته لذا متهم که با استفاده از برق یارانه ای واحدهای صنعتی اقدام به فعالیت غیرقانونی کرده بود با اشراف اطلاعاتی پلیس به دام افتاد و شهروندان می توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه موضوع را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**فیشینگ کارت های بانکی با شگرد طراحی سامانه جعلی سجام
گروه استان ها-اصفهان- رئیس پلیس فتای استان به شهروندان هشدار داد: مراقب شگرد جدید کلاهبرداران سایبری به بهانه ثبت نام در سامانه سجام با استفاده از پیامک یا لینک های جعلی باشند.
سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: کلاهبرداران با ارسال پیامک جعلی یا تبلیغات اغوا کننده در شبکه های اجتماعی به بهانه ثبت نام و صدور کد بورسی، اطلاعات شخصی و بانکی شهروندان را دریافت و از این طریق اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب آنها می کنند.
وی افزود: غیر از سامانه رسمی و مورد تایید سازمان های مربوطه سایر لینک های متفرقه یا تماس ها و پیامک ها قابل اعتماد نیستند و مجرمان سایبری از این طریق اطلاعات شخصی و بانکی افراد را به سرقت می برند.
این مقام انتظامی عنوان داشت: متاسفانه برخی از شهروندان در هنگام ورود به سامانه ها به نشانی سایت توجه نکرده و با جستجو از طریق موتورهای جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در شبکه های اجتماعی معرفی شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.
سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: شهروندان صرفاً به سامانه‌های اعلام شده مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنند، چرا که ثبت کردن اطلاعات در سایت‌های متفرقه می‌تواند زمینه سرقت اطلاعات هویتی و برداشت غیر مجاز از حساب را فراهم آورد.
رئیس پلیس فتای اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در‌ میان بگذارند

**دوچرخه یک وسیله نقلیه به صرفه برای سفرهای درون شهری
گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس راهور استان گفت: دوچرخه وسیله نقلیه‌ای غیر موتوری و معمولا تک نفره است که به آسانی می‌توان آن را تهیه و در سفرهای کوتاه درون شهری از آن استفاده کرد.

سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: حرکت دوچرخه آلودگی صوتی ایجاد نمی‌کند و برای به کار انداختن آن هم نیازی به سوخت‌های فسیلی نمی‌باشد و علاوه بر این‌ها بکارگیری آن به جای خودرو به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کند.
وی افزود: دوچرخه به تعمیرات وقت‌گیر و گران‌قیمت نیاز ندارد و از نظر اقتصادی کاملا به صرفه است، دوچرخه سواری غیر از اینکه رفت و آمدهای کوتاه شهری را آسان می‌کند، ورزشی نشاط انگیز و سلامت بخش نیز محسوب می‌شود.
این مقام انتظامی بیان داشت: لازم است دوچرخه سواران جهت حفظ جان خود و دیگران هنگام حرکت کاملا از طرف راست راه عبور و برای گذشتن از وسایل نقلیه‌ای که در کنار راه توقف کرده‌اند، نهایت احتیاط را به عمل آورند.
سرهنگ محمدی تاکید کرد: در صورت تعدد، دوچرخه سواران در یک ردیف حرکت کنند مگر آنکه معبر ویژه‌ای برای آنها اختصاص داده شده باشد، در این صورت حق ندارند خارج از معبر ویژه عبور و مرور کنند.
وی تصریح کرد: دوچرخه سواران حق ندارند حین رانندگی بار و اشیای دیگر حمل کنند یا حرکت ورزشی نمایند و یا اعمالی انجام دهند که مستلزم برداشتن دست‌های آن‌ها از روی فرمان باشد.
رئیس پلیس راهور اصفهان در پایان به دوچرخه سواران توصیه کرد از کلاه ایمنی مخصوص آن استفاده کنند و از والدین خواست، در صورت استفاده کودکانشان از دوچرخه، حتما آنها را با مقررات راهنمایی و رانندگی آشنا کنند.

**تلفن همراه، همراه خوبی در رانندگی نیست
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهور استان گفت : استفاده از تلفن همراه در رانندگی به عنوان یک عامل ناسازگار و مداخله کننده در تصادفات رانندگی شناخته شده است.
سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: صحبت کردن با تلفن همراه موجب حواس پرتی و کاهش تمرکز راننده می شود و گاهی راننده را دچار اشتباهاتی مانند عبور از چراغ قرمز،تغییر مسیر رانندگی،انحراف به سمت چپ یا راست وتخطی از سرعت مطمئنه می کند به همین علت استفاده از تلفن همراه حین رانندگی تخلف محسوب و منجر به اعمال قانون متخلف می شودو در یک جمله استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی همراه خوبی نیست.
سرهنگ محمدی گفت: در هنگام صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی مغز قادر به دریافت و پردازش اطلاعات مربوط به وضعیت خود و راه نیست و این مسئله زمینه بروز سانحه رانندگی را فراهم می سازد ،لذا هنگام استفاده از تلفن همراه شنیدن هر نوع خبری که به نوعی تعادل ذهنی راننده را بر هم می زند بروز عکس العمل نامناسب راننده در هنگام رانندگی را فراهم می کند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان خاطر نشان کرد: موتورسیکلت سواران باید توجه بیشتری داشته باشند چون اگر با تلفن همراه در حین رانندگی صحبت کنند به علت اینکه کنترل موتور با دست است علاوه بر حواس پرتی ،قادر به هدایت آن نخواهند بود و تشخیص اجسام یا تابلوهای ایمنی نیز برای آنها مشکل خواهد بود.

**کشف محموله های میلیاردی کالای قاچاق در “نایین”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نایین از کشف محموله ای کالای خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال خبرداد.
سرگرد “هادی کیان مهر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران انتظامی شهرستان نایین در راستای کنترل محورهای مواصلاتی با هدف برخورد با قاچاقچیان طرح بازرسی از خودروهای مشکوک را در یکی از محورهای اصلی ارتباطی این شهرستان اجرایی کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی تخصصی از ۸ خودرو ۴ کولر گازی، یک ماشین ظرفشویی، یک ماشین لباسشویی و ۲ یخچال خارجی همگی فاقد مدارک گمرکی کشف شد۰
این مقام انتظامی افزود: کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای کشف شده را یک میلیارد و۶۲۰ میلیون ریال اعلام کردند و ۸ راننده نیز دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نایین از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق ، را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**کشف پارچه های قاچاق در “نطنز”
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان نطنز از کشف ۳۳ طاقه پارچه خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ هزا ریال در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” مرتضی هادیان” با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی برخورد یک دستگاه خودوی ساینا با گاردریل محور اتوبان، ماموران پلیس راه فرماندهی انتظامی شهرستان نطنز به منظور بررسی علت حادثه در محل حاضر شدند.
وی افزود: ماموران پلیس راه حین بررسی خودرو متوجه بار طاقه های پارچه در آن شده و با احتمال قاچاق بودن آنها موضوع را به اطلاع کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان نطنز قرار دادند و با حضور کارآگاهان این پلیس ۳۳ طاقه پارچه مشکی خارجی که فاقد هرگونه مدارک گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند کشف شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نطنز با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش این محموله را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند اظهار داشت: در این رابطه خودرو مذکور توقیف و راننده آن نیز دستگیر و برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

**کشف ماینرهای قاچاق در”شاهین شهر”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از کشف ۷۶ دستگاه “ماینر” استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۸ میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ “علی صادقی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: پس از دریافت خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در منطقه “مورچه خورت”، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: پس از هماهنگی های لازم از محل بازرسی بعمل آمد که ۷۶ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: طبق نظر کارشناسان مربوطه ارزش دستگاه های کشف شده ۸ میلیارد ریال اعلام شده است.
سرهنگ صادقی اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان خاطر نشان کرد: شناسایی و دستگیری مجرمان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و از مردم عزیز تقاضا می شود برای کمک به اقتصاد، آرامش و خصوصا امنیت جامعه، در صورت اطلاع از این گونه موارد بلافاصله موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**منزل فروشنده افیونی پلمب شد
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از دستگیری یک فروشنده خرد مواد مخدر و پلمب منزل مسکونی او خبر داد.
سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: درپی وصول اخباری مبنی بر اینکه فردی اقدام به توزیع و خرده فروشی مواد مخدر در شهرستان “شهرضا” می کند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: پس از هماهنگی های لازم از منزل این فرد بازرسی شد که ۶۰۰ گرم تریاک و ۷۰ گرم شیره تریاک کشف شد.
سرهنگ کاظم زاد بیان داشت: در این رابطه منزل این خرده فروش افیونی نیز با دستور مرجع قضائی پلمب شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی و قوه قضائیه اجازه نخواهند داد عده ای سودجو با توزیع مواد افیونی جوانان کشور را گرفتار بلای خانمان سوز اعتیاد کنند و این افراد بدانند با آنها برخورد قاطع و قانونی می شود.

**کشف لوازم خانگی قاچاق در “دهاقان”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “دهاقان” از کشف محموله ای لوازم خانگی قاچاق به ارزش۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ “اسماعیل پریشانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا طرح کنترل مبادی ورودی و خروجی در محور”بروجن_دهاقان” اجرایی شد.
وی افزود: در نتیجه اجرای طرح یک دستگاه وانت نیسان متوقف شد که در بازرسی از آن یک یخچال خارجی و ۲ ماشین ظرفشویی خارجی همگی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۷۰۰ میلیون ریال اعلام شده است .
سرهنگ پریشانی گفت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی جامعه و برهم زنندگان نظم کشور برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

**جاساز حرفه ای ۳۰ کیلو تریاک در تیوپ
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری یک نفر از عوامل اصلی توزیع مواد مخدر وکشف بیش از ۳۰ کیلو تریاک که درتیوپ جاساز شده بود خبر داد.
سرهنگ”غلامرضا براتی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی وصول اخباری مبنی بر اینکه فردی اقدام به توزیع مواد افیونی در شهرستان خمینی شهر می کند بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: پس از انجام یکسری تحقیقات و اطمینان از صحت موضوع یک گروه از ماموران وارد عمل شدند و با هماهنگی های لازم از مخفیگاه متهم بازرسی کردند.
این مقام انتظامی بیان داشت: در نتیجه بازرسی بعمل آمده ۳۰ کیلو تریاک که در ۲ تیوپ جاساز شده بود کشف شد.
سرهنگ براتی خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده تشکل و این سوداگر مرگ برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با تاکید بر تداوم و استمرار مبارزه همه جانبه و برخورد قاطع پلیس با قاچاقچیان موادمخدر از عموم شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هر گونه فعالیتی در این راستا، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا