اخبار استان هاحوادث پلیسشهر و جامعه

لزوم حمایت کامل دستگاه قضائی از ناجا/دستگیری زن سوداگر مرگ در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران، آیت الله “سیدیوسف طباطبایی نژاد” در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مسئله مبارزه با اشرار و ناامن کنندگان جامعه امنیت کشور و امنیت مال، جان و ناموس مردم را به خطر می اندازند نه تنها اولویت نیروی انتظامی است بلکه معتقدم باید جزء اولویت همه مردم باشد.
وی با بیان اینکه عموم مردم در مسئله مبارزه با اشرار و نا امن کنندگان جامعه مسئولیت دارند،گفت: براساس حدیثی، رسول اکرم (ص) می فرمایند:« کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته» همه انسان ها در مقابل کارهای خلافی که در اطرافشان رخ می دهد، مسئول هستند و باید از جامعه ای که در آن زندگی می کنند حفاظت کنند، چون اگر جلوی فساد و نا امنی گرفته نشود دامن همه را می گیرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از زحمات نیروی انتظامی در برقراری امنیت کشور، گفت: باید از این نیروهای جان برکف و مؤمن انتظامی که همواره برای امنیت کشور تلاش می کنند، تشکر کرد.
وی اضافه کرد: امروز امنیت که یکی از مهمترین نعمت های هر جامعه به شمار می آید به دست این عزیزان سپرده شده تا مردم در روز و شب به راحتی تردد کنند و کسی جرأت تعرض به آنها را نداشته باشد و انصافاً هم شاهد آن هستیم که به خوبی از عهده این مسئله مهم برآمدند.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه امروز بحمدالله کشور ما نسبت به خیلی از کشورهای غربی از امنیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: در بسیاری از کشورهای غربی در ساعت هایی از شب کسی جرأت نمی کند در پارک بنشیند یا بعضی از مسیرها را طی کند اما در کشور ما این طور نیست و این امنیت را مرهون زحمات و تلاش شبانه روزی ماموران ناجا هستیم.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه انسان مؤمن و مسلمان نباید شرش به کسی برسد و همواره باید خودش، جلوی شرش به دیگری را بگیرد، افزود: متاسفانه در این بین بعضی افراد از حالت انسانی و اسلامی خود خارج شده و باعث آزار و اذیت مردم می شوند که بایستی این افراد دستگیر شده و در صورت امکان مورد ارشاد قرار گیرند و اگر امکان نداشت تنبیه و مجازات شوند .
آیت الله طباطبایی نژاد بیان کرد: نیروی انتظامی در همین راستا طرح خوبی را برای مقابله با اراذل و اوباش آغاز کرده و در خواست من از مردم این است که حتماً از ناجا در اجرای بهتر این طرح حمایت کنند چون این کار به نفع خودشان و همه مردم است .
وی بر لزوم حمایت کامل دستگاه قضائی از ناجا در طرح مذکور تاکید و بیان کرد: همه با هم باید دست به دست هم دهیم تا ان شاء الله یک جامعه اسلامی امن و آرامی داشته باشیم که هیچ کس در آن نه تنها جرأت تعرض به مال، جان و ناموس کسی را نداشته باشد بلکه به فکرش هم خطور نکند که چنین کاری را انجام دهد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، خواستار استمرار طرح اراذل و اوباش از سوی نیروی انتظامی شد و گفت: کارهای مقطعی و فصلی قطعاً انتظار لازم را برآورده نمی کنند و اگر بخواهیم کاری به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود بایستی آن را استمرار دهیم.
آیت الله طباطبایی نژاد در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم خداوند متعال به نیروی انتظامی و مردم ما توفیق دهد تا همانطور که امروز مرزهای ما از امنیت کاملی برخوردار هستند در داخل کشور هم امنیت را به طور کامل برقرار کنند و روز به روز بر عزت ، اقتدار و سربلندی این نظام بیافزایند.*

** اعتراف سارق پراید به ۴۰ فقره سرقت در “اصفهان”
گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک سارق خودرو که فقط سواری پراید سرقت می کرد و کشف ۴۰ فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ “حسین ترکیان ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت پراید در منطقه “باغ غدیر” و “آبشار” شهر “اصفهان” ،بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز و با انجام یک سری اقدامات تخصصی موفق به شناسایی یک سارق در این رابطه شدند.
سرهنگ ترکیان با اشاره به دستگیری سارق اظهار داشت: متهم هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به ۴۰ فقره سرقت پراید در منطقه “باغ غدیر” و “آبشار” شهر “اصفهان” با همدستی یک سارق دیگر اعتراف کرد .
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه همدست این سارق نیز شناسایی شده و بزودی دستگیر می شود بیان داشت: سارق دستگیر شده پس از تکمیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
رئیس پلیس آگاهی اصفهان از شهروندن خواست: خودروی خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنید، از پارک کردن خودرو در مناطق خلوت و تاریک اکیدا خودداری کنید و هر گونه اخبار و موضوع مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید تا اقدامات قانونی لازم در اسرع وقت انجام شود.

* نوبت دهی اینترنتی خدمات تعویض پلاک در اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از اجرای طرح نوبت دهی اینترنتی خدمات تعویض پلاک خبر داد و از شهروندان خواست بدون اخذ نوبت اینترنتی به مراکز تعویض پلاک این پلیس مراجعه نکنند.
سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: از ۲۹ شهریور ماه خدمات تعویض پلاک در مراکز شماره ۱ و ۲ کلان شهر اصفهان فقط به صورت اینترنتی انجام می شود و بنابر این از شهروندان می خواهیم از این تاریخ به بعد بدون اخذ نوبت دهی اینترنتی به مراکز تعویض پلاک مراجعه نکنند.
وی افزود: هرشخص بر اساس شماره ملی و شماره تلفن همراهی که بنام خود ثبت شده مجاز به دریافت یک کد کاربری بوده و درج آدرس محل سکونت متقاضی نیز در فیلد مربوطه الزامی است.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان بیان کرد: هر فرد از زمان نوبت دهی به مدت یک ساعت فرصت مراجعه به مراکز را خواهد داشت و در غیر اینصورت با ارسال پیامک نوبت وی لغو می گردد.
وی با بیان اینکه امکان لغو نوبت رزرو شده وجود داد گفت: هر خودرو در طول روز برای یک مرتبه مجاز به اخذ خدمات و تعویض پلاک است.
این مقام انتظامی ادامه داد: در صورت نقص مدارک و ایرادات احتمالی شخص صرفا تا پایان وقت اداری همان روز مجاز به اخذ خدمات با نوبت اولیه بوده و در غیر اینصورت نیاز به دریافت نوبت جدید در روزهای بعدی است .
سرهنگ محمدی با بیان اینکه دریافت نوبت برای خودروهای نوشماره و وارداتی بدون پلاک صرفا با شماره شاسی امکان پذیر است تاکید کرد: امکان دریافت پلاک تهران، از مراکز تعویض پلاک شهر اصفهان وجود ندارد .
رئیس پلیس راهور استان اصفهان در خصوص فرآیند اخذ نوبت دهی اینترنتی برای تعویض پلاک گفت: افراد متقاضی می بایست ابتدا سایت اینترنتی راهو به نشانی Rahvar120.ir مراجعه و سپس وارد آیتم ثبت نام کاربران شده و نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره تلفن همراه مالک و رمز عبور را وارد کرده و پس از ذخیره سازی مجدداً به سامانه نوبت دهی اینترنتی بازگشته واستان و شهر، نوع خدمات و محل مرکز تعویض پلاک و نوع وسیله نقلیه انتخاب کنند.
وی افزود: در صفحه جدید با انتخاب نوع خدمت و باز شدن تقویم نوبت دهی به ترتیب تاریخ و ساعت را انتخاب کرده و نوبت ثبت شده را تکمیل و با تایید نهایی کد رهگیری را دریافت می کنند.
سرهنگ محمدی گفت: پس از پایان مراحل ثبت نام یک پیامک به گوشی تلفن همراه متقاضی ارسال و برابر این نوبت ارائه شده بایستی به مرکز تعویض پلاک مراجعه کند.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان نسبت به هرگونه سؤاستفاده افراد فرصت طلب و سودجو در این خصوص هشدار داد و گفت: این سامانه طوری طراحی شده که به هیچ عنوان امکان فروش نوبت اینترنتی وجود ندارد و فقط مالک وسیله نقلیه می تواند در این سامانه ثبت نام و نوبت اخذ کند.

** دستگیری زن سوداگر مرگ در اصفهان
گروه استان ها_ اصفهان_جانشین انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری یک زن سوداگر مرگ و ۳ نفر از همدستان وی خبر داد.
سرهنگ “ثابت راسخ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی دریافت خبری در خصوص توزیع مواد مخدر توسط زنی ۴۵ ساله در یکی از محلات شهر اصفهان تیمی از ماموران انتظامی کلانتری ۲۷ برای بررسی و صحت موضوع به محل اعزام که در تحقیقات انجام شده صحت خبر تایید شد.
وی افزود: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و متعاقب آن دستور دستگیری متهمه و بازرسی از مخفیگاه استیجاری وی صادر شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: تیمی از عوامل کلانتری برای دستگیری متهمه اعزام و ماموران در یک عملیات تخصصی او را در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از پاتوق ۲۴ گرم هروئین و ۳۰ گرم سوخته تریاک را به همراه تعدادی آلات وادوات استعمال مواد مخدر کشف کردند.
جانشین انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به دستگیری ۳ نفر دیگر از همدستان متهم که در منزل بودند خاطر نشان کرد: افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

* ۱۰ کیلو نقره قاچاق در اصفهان
گروه استان ها_اصفهان_ جانشین انتظامی استان از کشف ۱۰ کیلو نقره قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در بازرسی از یک واحد صنفی خبر داد.
سرهنگ “محمدرضا هاشمی فر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی اصفهان مطلع شدند فردی مقداری نقره قاچاق و با عیار پایین را در مغازه خود نگهداری می کند که برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.
وی افزود: پس از تحقیقات لازم و اطمینان از صحت موضوع و انجام هماهنگی های لازم یک گروه از ماموران مجرب پلیس امنیت عمومی به محل مورد نظر اعزام شدند.
سرهنگ هاشمی فر بیان داشت: در بازرسی از محل ۱۰ کیلو نقره قاچاق کشف شد که برای تعیین عیار و خالصی آن به آزمایشگاه تحویل داده شد.
جانشین انتظامی استان اصفهان با اشاره به شناسایی یک نفر در این رابطه و تحویل او به ادراه تعزیزات اظهار داشت: ارزش نقره های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۳ میلیارد ریال اعلام شده است.
سرهنگ محمدرضا هاشمی فر در پایان ضمن تقدیر از همکاری و مشارکت مردمی با پلیس از شهروندان خواست، هر گونه موضوع و اخبار مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات قانونی لازم در اسرع وقت انجام شود

**دستگیری عامل مزاحمت در فضای مجازی در ” کاشان”
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “کاشان” از دستگیری خانمی ۲۲ ساله به دلیل ایجاد مزاحمت برای شهروندان در شبکه های اجتماعی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حسین بساطی” بیان داشت : درپی شکایت یکی ازشهروندان مبنی براینکه فرد یا افراد ناشناسی اقدام به ایجاد مزاحمت برای او در یکی از شبکه های اجتماعی کرده که موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان کاشان قرارگرفت.
وی عنوان داشت: با انجام تحقیقات تخصصی وفنی خانمی۲۲ ساله شناسایی و دستگیر که با مشاهده شواهد و قرائن صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خودرا خصومت با شاکی عنوان داشت.
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان بابیان اینکه فضای مجازی محیطی است که افراد قادر به پنهان کردن هویت اصلی خود هستند، تأکید کرد: شاید در ابتدا هویت‌ها در فضای مجازی پنهان باشد ولی هویت‌ها قابل‌ردیابی و شناسایی است و هرگونه بارگذاری محتویات مجرمانه برابر قانون جرائم رایانه‌ای جرم بوده و تحت تعقیب قضائی قرار می‌گیرد.

**تشکیل گروه های ویژه برخورد با اراذل و اوباش در اصفهان/ رصد شبانه روزی اقدامات شرارت آمیز در فضای مجازی
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی استان از تشکیل گروه های ویژه ای در این فرماندهی به منظور برخورد سریع، منسجم و قاطع با اراذل و اباش شروری که باعث ایجاد نا امنی ، مزاحمت و سلب آسایش شهروندان می شوند خبر داد.
سردار “محمدرضا میرحیدری” در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی مشکلاتی که عده ای از افراد شرور، قانون گریز و زیاده خواه برای مردم عزیز و شریف ایجاد کرده و موجبات نارضایتی آنها را فراهم آورده بودند قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در ناجا تشکیل شد که همزمان با سراسر کشور این قرارگاه فعالیت خود را از یک ماه گذشته در استان اصفهان نیز آغاز کرد.
وی با بیان اینکه در بررسی های صورت گرفته مشخص شد بسیاری از افرادی که باعث سلب آسایش شهروندان می شوند، دارای سوابق متعدد کیفری هستند افزود: عده ای از این افراد هم که به دلیل شیوع ویروس کرونا براساس رأفت اسلامی از زندان مرخص شده بودند مجدداَ دست به اقدامات شرارت آمیز و سلب آسایش شهروندان زده بودند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: افراد شرور به منظور اصلاح و تغییر در رفتارشان احضار و به آنها نسبت به اعمال خود و عدم توجه به حقوق شهروندی اخطار قانونی داده شد اما متاسفانه شاهد این بودیم که این افراد علی رغم هشدارها و اخطار های ارائه شده باز مبادرت به ایجاد نا امنی و مزاحمت برای مردم عزیز و شریف داشتند .
وی ادامه داد: به همین دلیل در جلساتی که با مسئولان امنیتی و قضایی استان داشتیم مصمم شدیم که طرحی را در جهت مبارزه با همه مصادیق نا امنی در سطح استان اجرا کنیم خصوصاً برخورد با اراذل و اوباش که این موضوع از ماه گذشته آغاز شده و با قوت و تعامل تنگاتنگ پلیس و دستگاه قضائی در حال اجرا شدن است.
این مقام ارشد انتظامی ، از راه اندازی گروه های ویژه ای به منظور شناسایی و دستگیری سریع اراذ ل و اوباش و تحویل آنان به مراجع قضائی خبر داد و گفت: به تمامی یگان های انتظامی و پلیس های تخصصی ابلاغ شده که این مجرمان در کلیه سطوح مورد رصد قرار گرفته و نسبت به جلب و تحویل آنها به مراجع قضائی اقدام کنند که تا به امروز تعدادی از این افراد دستگیر و تعدادی نیز در دستور یگان های انتظامی قرار دارند که به زودی آنها را هم دستگیر و تحویل مراجع قضائی خواهیم داد.
سردار میرحیدری، با بیان اینکه نیروی انتظامی نا امنی و تعرض به حقوق مردم را بر نمی تابد تاکید کرد: هر کسی که باعث نارضایتی و نگرانی شهروندان را فراهم کند در هر قالبی چه تحت عنوان اراذل و اوباش و چه تحت عنوان سارقان به عنف باشد این افراد با برخورد سخت و قاطع پلیس و اشد مجازات از سوی دستگاه قضائی مواجه خواهند شد.
وی افزود: مجرمانی که مرتکبان تکرار جرم هستند طی تعاملی که با دادگستری استان و دادستان اصفهان انجام شده دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده و با آنها شدیداً برخورد خواهد شد.
سردار میرحیدری با بیان اینکه اراذل و اوباشی که در فضای مجازی اقدام به قدرت نمایی، تهدید، مزاحمت و ارعاب شهروندان کنند به صورت شبانه روز توسط تیم ویژه ای در پلیس فتای استان اصفهان رصد می شوند گفت: این افراد پس از شناسایی توسط گروه های ویژه مقابله با اراذل و اوباش جلب و به مراجع قضائی تحویل خواهند شد.
این مقام ارشد انتظامی به اجرای مقتدرانه طرح مذکور در تمامی شهرستان های استان اشاره کرد و ضمن تشکر و قدردانی از زحمات شبانه روزی کارکنان پلیس استان گفت: به همه فرماندهان انتظامی شهرستان ها ابلاغ شده تا با تمام قوا با کلیه مصادیق نا امنی که باعث نارضایتی شهروندان می شود عمل کنند و تا برقراری امنیت کامل و احساس امنیت مردم این طرح را استمرار دهند.
سردار میرحیدری با تاکید بر لزوم همکاری مردم در طرح مقابله با اراذل و اوباش گفت: از مردمی که همیشه پیشتیبان خادمان خود در ناجا بودند و نقش اصلی را در ایجاد و ثبات امنیت دارند انتظار دارم اراذل واوباش یا کسانی که مبادرت به سرقت، خرید و فروش و قاچاق کالا و مواد مخدر و یا باعث تضییع حقوق شهروندان می شوند را از طریق تماس با شماره تلفن مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به همکاران من اطلاع رسانی کنند و با با مراجعه به یگان های انتظامی، اخبار و اطلاعات خود را منعکس کنند و در تسریع شناسایی عناصر نامطلوب که باعث مزاحمت شهروندان هستند کمک کنند تا با قوت و سرعت عمل بیشتری بتوانیم برخورد لازم را با این افراد داشته باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا