اخبار استان هاحوادث پلیسشهر و جامعه

اطلاع رسانی به موقع اخبار پلیس، هجمه های دشمن را خنثی می کند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ، سردار” محمدرضا میرحیدری” در حاشیه نشست تعاملی و امضای تفاهم نامه با صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: هرچند که تعاملات بسیار خوبی بین صدا و سیما و نهاد پلیس در سطح استان وجود دارد اما به نظر می رسد با توجه به هجمه ای که دشمنان نظام جمهوری اسلامی علیه ملت و انقلاب ما دنبال می کنند ایجاب می کند که بایستی این تعاملات روز به روز بیشترو گسترده تر شوند.
وی افزود: البته معتقدم که امروز همه دستگاه ها خصوصاً نهادهای انقلابی با تعامل بیشتر در جهت تقویت جبهه خودشان در مقابل هجمه دشمن می توانند اوضاع را مدیریت کرده و توطئه های دشمن را خنثی کنند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: پلیس با توجه به ماموریت های خطیری که در راستای حفظ امنیت عمومی عهده دارد است لازمه اش این است که بتواند اخبار، پیام ها و هشدارهای خود را به صورت دقیق، صحیح و به موقع به اطلاع مردم برساند .
وی تصریح کرد: در همین راستا از رسانه ها و مخصوصاً صدا و سیما انتظار داریم که با اطلاع رسانی اخبار، پیام ها و هشدارهای پلیس به مردم شاهد به کاهش آسیب ها در جامعه کمک کنند.
این مقام انتظامی استان اصفهان، یکی دیگر از انتظارات پلیس از رسانه ها را انعکاس زحمات و تلاش های ماموران پلیس که به صورت شبانه روز و در سخت ترین شرایط در حال حفظ امنیت شهروندان هستند عنوان کرد و گفت: انعکاس عملکرد مثبت پلیس به تقویت جایگاه و منزلت پلیس در بین مردم جامعه نیز کمک بسیار زیادی خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه در آستانه هفته ناجا قرار داریم اظهار داشت: با توجه به اینکه قرار شده امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا بیشتر برنامه های هفته ناجا به صورت مجازی برگزار شود بنابر این یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای انعکاس عملکرد یکساله پلیس استان برای مردم بود که در این خصوص توافقات لازم به عمل آمد.
سردار میرحیدری گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که دشمن با تمام توان به مقابله با مردم و انقلاب ما آمده و در این شرایط ایجاب می کند که همه دستگاه ها با وحدت و با انسجام بیشتری انشا ء الله ماموریت های خود را دنبال کنند تا بتوانند برکات انقلاب اسلامی و آن اهدافی که داشته را پیاده کرده و از دستاوردهای انقلاب اسلامی حراست کنند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان پلیس مصمم است امروز همانند گذشته و بلکه قوی تر از آن در اجرای منویات مقام معظم رهبری گام بردارد و از دستاورد های خون شهدا حراست کند و در این میان با توجه به اینکه رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و پلیس هستند می توانند با اطلاع رسانی دقیق، صحیح و به موقع اخبار پلیس باعث خنثی شدن هجمه های دشمن شوند.

**گنجاندن برنامه های پلیس در کنداکتور روزانه صدا و سیمای مرکز اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ مدیرکل صدا و سیمای استان با تاکید بر نیاز مبرم مردم به پیام ها و هشدارهای پلیس در فضای کنونی جامعه از گنجاندن برنامه های نیروی انتظامی در کنداکتور روزانه صدا وسیمای مرکز اصفهان خبر داد.
“بهرام عبدالحسینی” در حاشیه نشست تعاملی و امضای تفاهم نامه همکاری بین فرماندهی انتظامی استان و صداوسیما مرکز اصفهان به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: تردیدی نیست که نیروی انتظامی با کار فرهنگی بهتر می تواند ماموریت های خودش را پیش ببرد و از وقوع جرم و آسیب در جامعه جلوگیری کند و در همین راستا صدا و سیما یکی از جاهایی است که می تواند این بستر را به خوبی برای ناجا فراهم کند.
وی مهمترین محور تفاهم نامه بین صدا و سیما و فرماندهی انتظامی استان اصفهان را آموزش همگانی شهروندان در خصوص زمینه های پیش بینی و پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب ها عنوان کرد و اظهار داشت: قرار شد محتواهای آموزشی و هشداری از طریق پلیس استان ارائه و این محتواها هم در فواصل زمانی مختلف از طریق صدا و سیمای مرکز اصفهان برای مخاطبان پخش شود.
این مقام مسئول بر نیاز مبرم مردم به پیام ها و هشدارهای پلیس در فضای کنونی جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: معتقدم برنامه های پلیس بایستی در کنداکتور روزانه صدا وسیمای استان گنجانده شود.
وی افزود: در همین راستا قرار شد که کم و کیف این کار در یک ماه آینده بررسی و ان شاءالله هر روز بتوانیم پیام های آموزشی کارشناسان پلیس در خصوص معضلات اجتماعی به صورت گسترده برای مردم منعکس کنیم.
عبدالحسینی همچنین از همکاری در خصوص راه اندازی استودیوی اختصاصی برای پلیس استان خبر داد و گفت: اگر فضای این کار در فرماندهی انتظامی استان اصفهان فراهم شود ما می توانیم به صورت روزانه یک ارتباط زنده با مسئولان و کارشناسان پلیس داشته باشیم.
مدیرکل صدا و سیمای اصفهان تصریح کرد: با توجه به رویکرد خوبی که فرمانده انتظامی استان اصفهان به حوزه رسانه دارد مطمئن هستم که طی ماه های آینده مخاطبان صدا و سیمای مرکز اصفهان اتفاقات خوبی را شاهد خواهند بود.
عبدالحسینی گفت: علاوه بر این قرار شد تا همکاری خوبی نیز در زمینه انتشار فیلم ها و پیام های هشداری پلیس فتا در فضای مجازی داشته باشیم و بتوانیم در زمینه ارتقای سواد رسانه ای اقشار مختلف جامعه گام های مؤثری را برداریم.

**خدمات دهی به ۹۹۵ خودرو در اولین روز اینترنتی شدن تعویض پلاک
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: در اولین روز اینترنتی شدن مراکز تعویض پلاک کلان شهر اصفهان به ۹۹۵ خودرو خدمات ارایه شد و حتی به یک خودرو بدون نوبت اینترنتی خدمات ارائه نشد.
سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: از روز شنبه مورخه ۲۹ شهریور ماه کلیه خدمات تعویض پلاک در شهر اصفهان اینترنتی شد و به مالکان خودروها اینترنتی نوبت داده شد.
وی افزود: شهر اصفهان ۲ مرکز تعویض پلاک دارد که روز گذشته حتی یک مورد خدمات بدون نوبت اینترنتی داده نشد و به ۹۹۵ خودرو که از طریق اینترنت نوبت گرفته بودند خدمات ارائه شد.
سرهنگ محمدی از همراهی شهروندان اصفهانی؛ در اولین روز ارائه خدمات تعویض پلاک بصورت اینترنتی تشکر کرد و گفت : شهر اصفهان شایسته پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است .
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان خاطر نشان کرد : امید است شهروندان به هیچ عنوان بدون نوبت اینترنتی به مراکز تعویض پلاک مراجعه نکنند و ثبت نام از طریق سایت اینترنتی راهور Rahvar120.ir انجام شود.

**توقیف پژو ۴۰۵ با ۱۰۲ کیلو تریاک در “نایین”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نایین از کشف ۱۰۲ کیلو و ۷۱ گرم تریاک در بازرسی از یک سواری پژو ۴۰۵ خبر داد.
سرگرد “هادی کیان مهر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “شرافت” شهرستان “نایین” حین کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی تخصصی از این خودرو ۱۰۲ کیلو و ۷۱ گرم تریاک که در صندوق عقب آن جاساز شده بود کشف شد.
سرگرد کیان مهر با اشاره به اینکه یک سواری تیبا نیز که راه پاکن این خودرو بود نیز شناسایی و توقیف شد بیان داشت: در این عملیات ۲ خودروی سبک توقیف و ۲ سوداگر مرگ نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نایین خاطر نشان کرد: مبارزه با پدیده شوم اعتیاد ومقابله با سوداگران مرگ همواره در دستور کار نیروی انتظامی است و پلیس هرگز اجازه جولان به قاچاقچیان افیونی را نخواهد داد و با این افراد برخورد قاطع و قانونی می شود.

** کشف ۲۴ فقره سرقت داخل خودرو دراصفهان
گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی ۲ سارق داخل خودرو و کشف ۲۴ فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ “حسین ترکیان ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی شکایت چندین شهروند مبنی بر سرقت داخل خودرو در شرق شهر اصفهان،بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز و با انجام یک سری اقدامات تخصصی موفق به شناسایی یک سارق در این رابطه شدند.
سرهنگ ترکیان با اشاره به دستگیری سارق اظهار داشت: متهم هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به ۲۴ فقره سرقت داخل خودرو با همدستی فرد دیگری اعتراف کرد .
این مقام انتظامی از دستگیری همدست سارق نیز خبر داد و بیان داشت: سارقان دستگیر شده پس از تکمیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
رئیس پلیس آگاهی اصفهان از شهروندن خواست: هر گونه اخبار و موضوع مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

* اعتراف به ۲۴ فقره سرقت احشام در”فلاورجان”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “فلاورجان” از دستگیری یک سارق احشام خبر داد و گفت : این سارق به سرقت ۱۹۷ راس دام طی ۲۴ فقره سرقت اعتراف کرده است.
سرهنگ “ایرج کاکاوند” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام در شهرستان “فلاورجان” شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی هویت یک سارق در ارتباط با این سرقت ها مشخص شد که با هماهنگی قضائی دستگیر شد.
این مقام انتظامی با اشاره اینکه در مخفیگاه سارق ۱۹۷ راس گوسفند کشف شد اظهار داشت: فرد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به سرقت این احشام از ۲۴ دامداری اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان در پایان از تحویل سارق به مراجع قضائی خبر داد و از دامداران خواست، حتما محل نگهداری احشام خود را به سیستم های پیشگیری از سرقت مجهز کنید، از نگهبانان مورد اعتماد استفاده کنید و از ورود افراد ناشناس و غریبه که تحت عنوان مشتری دام به شما مراجعه می کنند به داخل محل نگهداری احشام خودداری کنید.

** دستگیری سارق کابل برق در اصفهان
گروه استان‌ها_اصفهان_جانشین انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری سارق کابل برق و کشف ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ ” ثابت راسخ ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل در شهرستان شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی با بیان اینکه تحقیقات انجام شده توسط ماموران کلانتری ۲۶ منجر به شناسایی و دستگیری متهم ۳۵ساله حین سرقت کابل برق شد افزود: در بازرسی از وسایل همراه متهم ۱۰۰ متر کابل برق کشف و متهم در بررسی تخصصی پلیس به ۶فقره سرقت کابل برق اعتراف کرد.
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد از شهروندان خواست، در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا