اخبار استان هاشهر و جامعهعناوین اخبار

بررسی مشکلات گازرسانی به واحدهای صنعتی شهرستان فلاورجان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان ، در این دیدار سید مصطفی علوی با ارائه گزارشی، عملکرد شرکت گازاستان اصفهان را طی سال های اخیر، تشریح کرد و افزود: توسعه و تسریع در گازرسانی به شهرها و روستاها، افزایش شبکه گذاری و نصب انشعابات، افزایش پذیرش اشتراک خانگی، صنعتی و عمده و استمرار خدمات رسانی به مشترکین در اقصی نقاط استان از مهمترین دستاوردهای این شرکت بوده است.
وی، با بیان اینکه هم اکنون تمامی شهرهای استان و ۹۹٫۵ درصد روستاهای سطح استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارهستند، گفت: گازرسانی به ۱۶۲ ایستگاه CNG، اجرای بیش از یک میلیون و ۱۰۰هزار انشعاب واشتراک پذیری یک میلیون و ۸۷۸ هزارمشترک ازدیگر خدماتی که در حوزه گازرسانی در استان اصفهان انجام شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، همچنین افزود: سالانه حدود ۲۱میلیارد متر مکعب گاز طبیعی برای بیش از دو میلیون و ۱۱۱مصرف کننده در سطح استان توزیع می شود.
مهندس علوی، در زمینه شبکه گذاری از طراحی و اجرای بیش از ۲۶ هزار کیلومتر شبکه در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: این میزان شبکه در سطح استان حدود دو برابر قطر کره زمین است که برنامه ریزی تعمیرات و نگهداری این خطوط هر ساله بمنظور استمرار مصرف گاز طبیعی انجام می شود
وی، بیان داشت: شرکت گاز استان توانسته با توجه به دو استراتژی؛ سرآمدی درعملیات و ارتقاء بهره وری ، خدمات رسانی نماید و در حال حاضر یکی از شرکت های برند و صاحب تندیس جشنواره سرآمدی و بهبود مستمر شرکت ملی گاز ایران در بین شرکت های گاز استانی است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با تاکید براینکه گازرسانی به بخش صنعت یکی از اهداف مهم این شرکت در راستای تقویت بخش تولید و اقتصاد و اشتغال زایی است اظهارداشت: به موازات گازرسانی به بخش های مختلف خانگی و تجاری طی سالهای اخیر، گازرسانی به صنایع نیز گسترش یافته و خوشبختانه تا کنون بیش از ۵۹شهرک صنعتی و بیش از ۸ هزار و ۶۰۰واحد صنعتی در سطح استان بهرمند از گاز طبیعی شده اند.
مهندس علوی، در راستای حفظ محیط زیست و استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت پاک اظهار داشت : تحویل حداکثری گاز طبیعی به نیروگاههای تولید برق از اولویت های وزارت نفت بوده است که بر همین اساس شرکت گاز استان اصفهان از تمامی ظرفیت های موجود برای عملی شدن این مهم استفاده کرده است.
وی، خاطر نشان ساخت، روزانه ۳۵ درصد از میزان گاز تحویلی به شرکت گاز استان اصفهان در پنج نیروگاه استان به مصرف می رسد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، خاطر نشان ساخت؛ ماموریت این شرکت به عنوان یکی از زیر مجموعه های شرکت ملی گاز ایران، طراحی، اجرا، بهره برداری ، نگهداری از شبکه ها و تاسیسات گازرسانی و توزیع ایمن و مستمر گاز طبیعی در جهت رفاه مشترکین است .
در ادامه موسوی لارگانی، نماینده مجلس شورای اسلامی حوزه فلاورجان گفت: شرکت گاز جزء یکی از شرکت هایی که میزان رضایتمندی آحاد مردم ازعملکرد آن بالاست.
وی، افزود: یکی از مشکلات شهرستان مردم فلاورجان در حوزه گاز، جابجایی و نصب علمک هایی است که باید با مجوز شهرداری ها و دهیاری ها انجام گیرد، که در حال حاضر ارائه مجوز این موضوع از سوی شهرداری ها مشروط به تسویه مالی تمامی بدهی های معوقه متقاضی در زمینه خدمات شهری است.
موسوی لارگانی، گفت: درشرایط اقتصادی امروز که معیشت مردم با سختی زیادی مواجه شده است، مسئولان باید حمایت بیشتری از اقشار کم درآمد و محروم جامعه داشته باشند و فشار های مالی را کاهش دهند.
عضوهئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه، صنعت گلخانه ای در شهرستان فلاورجان به صورت صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی انجام می شود، گفت: در حال حاضر تولیدات گلخانه ای در این شهرستان ازحالت مصرف داخلی عبور کرده و بخش عمده ای محصولات تولیدی صادر می شوند.
وی، افزود: در راستای تحقق شعارجهش تولید و با توجه به ارز آوری و اشتغال زایی که صنعت گلخانه ای در این شهرستان ایجاد می کند ضروری است که توسعه زیر ساخت های این صنعت که یکی از آنها انرژی گاز است فراهم گردد.
همچنین در ادامه، ساعدی فرماندار فلاورجان، عملکرد شرکت گاز به جهت توسعه گازرسانی در استان بویژه شهرستان فلاورجان را قابل تقدیر دانست.
وی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای خدمات رسانی به مناطق محروم و واحدهای صنعتی، اظهارداشت: با توجه به اینکه گازرسانی به مناطق محروم و کم توسعه یافته دراولویت کاری شرکت گاز قرارگرفته، امیدواریم با تلاش مستمراین شرکت شاهد توسعه گازرسانی به تمام نقاط و صنایع این شهرستان باشیم.
فرماندار فلاورجان، تاکید کرد، عمده صنعت این شهرستان کشاورزی است و ما برای رونق این صنعت و تبدیل آن از سنتی به صنعتی باید با صاحبان صنایع همکاری و مساعدت داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت گاز استان، نیز بیان داشت: درخصوص جابجایی علمک ها و نصب انشعابات جدید، کما فی السابق اقدام شده اما توسعه گازرسانی به گلخانه ها در قالب برنامه های مصرف سالیانه قابل اقدام است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا