اخبار استان ها

بهره‌برداری از فاز جنوبی پروژه سبزه میدان شهر زنجان پس از ۳۴ سال

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان در مراسم افتتاحیه پروژه سبزه میدان با بیان اینکه ایده پروژه فاخر سبزه‌میدان از سال ۱۳۶۸ شکل گرفت، تاکید کرد: طی ادوار مختلف اقداماتی جهت تملک ملک و اراضی این منطقه توسط شهرداری انجام شده است.

وی اضافه کرد: امروز این کار به نتیجه رسید و همه اعم از مردم و ادارات و ارگان‌های مختلف در جابه‌جایی‌ها و گره‌گشایی‌ها این پروژه سهم دارند، ضمن اینکه بدون پشتیبانی شهروندان بهره‌برداری از این پروژه‌ها محقق نمی‌شود.

شهردار زنجان با بیان اینکه پروژه سبزه میدان در مساحت ۶.۵ هکتار در بافت مرکزی شهر احداث می‌شود که امروز شاهد بهره‌برداری از ۳.۷ هکتار آن هستیم، گفت: در باغ‌راه‌های غربی و شرقی، فضاهای خوبی برای شهروندان محیا شده و با کمترین تغییرات باغ «ذوالفقاری» و «باغ آستانه» حفظ شده است.

فیروزفر با تاکید بر اینکه اجرای پروژه ۶.۵ هکتار در بافت مرکزی شهر نشانگر این است که یک هم‌آوایی کامل میان شهروندان، ارگان‌ها و همه مسئولان استانی لازم هست. افزود: در این دو باغ راه ۶۳ مغازه صنایع دستی به اسم ایران کوچک فعالیت خواهند کرد و محصولات صنایع‌دستی را به فروش خواهند رساند.

وی اظهار کرد: ادامه پروژه فاخر سبزمیدان با همین سرعت انجام خواهد شد و تلاش می‌کنیم یکپارچگی پروژه حفظ شود تا شهروندان در کنار داشتن محلی زیبا در مرکز شهر از خدماتی که در این محل نیز ارائه می‌شود نیز بهره‌مند شوند.

بازگشت به اصالت‌های هویت شهری حائز اهمیت است

در ادامه احمد وحیدی، وزیر کشور با اشاره به کندی روند اجرایی پروژه سبزه میدان اظهار کرد: مسئولان باید نسبت به مطالبات شهروندان پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه باید از معماری غربی گذر کرد، افزود: بازگشت به اصالت‌های هویت شهری بسیار حائز اهمیت است و گذر کردن از آنچه معماری غربی محسوب می‌شود کاری است که در پروژه سبزه‌میدان زنجان نادیده گرفته نشده است.

وزیر کشور تصریح کرد: در این پروژه که در مساحتی بالغ بر ۶۵ هزار مترمربع در مرکز شهر در حال اجرا است اقدامات خوبی انجام شده و امیدواریم بتوانیم در ساخت یک شهر زیبا با هویت اسلامی ایرانی حرکت کنیم و در راه اعتلای کشورمان بیش از پیش قدم برداریم.

وحیدی با بیان اینکه پروژه سبزه‌میدان طرح بزرگی است که در یک سال گذشته اقدامات خوبی در آن انجام شده است، تاکید کرد: امروز ۳۰ درصد از این پروژه عظیم با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد و امیدواریم این پروژه با روندی که در یک سال گذشته در پیش گرفته شده است، تا پایان کار پیش برود.

به گزارش سرمایه گستران، عملیات اجرایی طرح سبزه میدان از سال‌های گذشته آغاز شده بود، اما در عمل کاری انجام نمی‌شد تا اینکه در ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ اقدام جدی و عملیاتی برای به نتیجه رساندن پروژه سبزه میدان با برآورد هزینه ۶۴ میلیارد تومانی آغاز و در ادامه هزینه اجرای آن بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا