بازار‌های مالی ، بورس و بانک

طلا از ادامه پرواز بازماند/ دلار پرید

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۱۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۰.۱ کاهش به ۲۰۰۳ دلار و ۹۰ سنت رسید و قیمت طلا نیز به ۲۰۰۴ دلار و ۹۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۲ درصد بالاتر بود و شمش را برای خریدارانی که سایر ارزها دارند گران شد.

داده‌ها نشان داد که خرده‌فروشی‌های ایالات‌متحده در ماه گذشته ۰.۳ درصد کاهش یافت اما افزایش‌ها در ژانویه و فوریه باعث شد که هزینه‌های مصرف‌کننده در سه ماهه اول سرعت داشته باشد.

احساسات مصرف‌کننده در ایالات‌متحده در ماه آوریل افزایش یافت اما خانوارها انتظار داشتند که تورم در ۱۲ ماه آینده افزایش یابد. گزارش جداگانه‌ای نشان داد که تولید در کارخانه‌های ایالات متحده در ماه مارس بیش از حد انتظار کاهش یافت اما در سه‌ماهه اول رشد اندکی داشت.

کریستوفر والر، رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت که بانک‌های مرکزی آمریکا با توجه به افزایش یک سال در نرخ‌ها نتوانستند به هدف دو درصدی تورم بازگردند و باید همچنان نرخ‌های بهره را افزایش دهند. بازارها با احتمال ۸۰.۸ درصدی افزایش ۲۵ واحدی در ماه می را در نظر دارند.

طلا به طور سنتی محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، اما نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت شمش‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۳۱ درصد کاهش یافت و از ۹۳۰.۶۱ تن در روز پنجشنبه به ۹۲۷.۷۲ تن در روز جمعه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۶ درصد کاهش به ۲۵.۲۲ دلار رسید، پلاتین ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۱۰۳۶ دلار و ۲۶ سنت رسید و پالادیوم ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۴۸۷ دلار و هشت سنت رسید.

:

۳۵۲۲۰

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا