اخبار استان هاحوادث پلیسشهر و جامعه

۶ میلیارد سرقت در زمان مرخصی از زندان و بسته خبری سایر حوادث روز پلیسی استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین ترکیان” گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت پول، طلا، دلار، لپ تاپ و گوشی تلفن همراه از منزل وی بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی های علمی و تخصصی صورت گرفته مشخص شد این سرقت توسط اعضای یک باند ۳ نفره انجام شده و متهمان برای انجام نقشه خود از یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ که دارای پلاک سرقتی بوده استفاده کرده و بعد از اطمینان از خالی بودن منزل مورد نظر خود با شیوه تراس روی و تخریب درب آپارتمان وارد آن شده و اقدام به سرقت کردند.
این مقام انتظامی، اظهار داشت: پس از تکمیل شدن تحقیقات، تیم های ویژه ای در این خصوص فعال شده و به جستجوی خودروی سارقان پرداخته که در نهایت خودروی مذکور در یکی از مناطق شهر شناسایی و متوقف شد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در این عملیات هر ۳ متهم دستگیر و در تحقیقات صورت گرفته با اعتراف به بزه انتسابی به ۴ فقره سرقت اموال منازل شهروندان با همدستی یکدیگر اعتراف کردند.
سرهنگ ترکیان با بیان اینکه متهمان این سرقت ها را در زمان مرخصی خود از زندان مرتکب شده بودند اظهار داشت: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش اموال به سرقت رفته توسط متهمان بالغ بر ۶ میلیارد ریال است.
این مقام انتظامی بیان کرد: پس از اعتراف صریح متهمان به جرایم ارتکابی خود همراه با پرونده تشکیل شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.#

**-قاچاقچی افیونی ناکام ماند
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف محموله ای تریاک به وزن ۹۴ کیلو و ۲۰۰ در بازرسی از یک سواری پراید خبر داد.
سرهنگ “غلامحسین صفری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان مطلع شدند قاچاقچیان مواد مخدر در حال جابجایی محموله ای از جنوب کشور به مقصد اصفهان می باشند که وارد عمل شدند.
وی افزود: در این رابطه یک سواری پراید که محموله در آن جاساز شده بود شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه در محور “مبارکه-اصفهان” متوقف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از این خودرو۹۴ کیلو و۲۰۰ گرم تریاک که در صندوق عقب و زیرصندلی های عقب جاساز شده بود کشف شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به دستگیری یک سوداگر مرگ در این عملیات ، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و هرگز اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

** کشف ۴۵ کیلو تریاک در “شهرضا”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف ۴۵ کیلوتریاک توسط عوامل ایستگاه بازرسی شهید “امامی” این شهرستان خبر داد.
سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک سواری سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۴۵ کیلو تریاک که در صندوق عقب خودرو جاساز شده بود کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

**محموله ای که به مقصد نرسید
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از کشف محموله ای شامل انواع کالای خارجی قاچاق به ارزش۷ میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: مأموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری از ایستگاه به یک کامیونت خاور مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: این کامیونت حامل ۱۲ کارتن کابل ال ای دی، ۶بسته ده تایی قطعات برند، ۸ کارتن عدسی UV ، ۱۲ کارتن ۱۲ تایی قطعات به مارک “ENGLAND DIESEL”و “INJECLION SYSTEM””، یک کیسه انواع پوشاک خارجی، یک بسته شال زنانه، ۹ کارتن انواع قطعات موتورهای کشاورزی و ۷ کیسه حاوی بادام کوهی زمینی خارجی بود که راننده مدارک قانونی و گمرکی مربوطه را ارائه نداد.
این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری راننده خودرو در این رابطه بیان داشت: ارزش اموال کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۷ میلیارد ریال اعلام شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی جامعه و برهم زنندگان نظم اقتصادی کشور برخورد قاطع و قانونی می کند و هرگز اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.

*توقیف ۱۱ دستگاه وسیله نقلیه هنجارشکن در”شاهین شهر”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهراز اجرای طرح برخورد با مخلان نظم عمومی و قانون شکنان و کشف ۱۱ دستگاه وسیله نقلیه هنجارشکن خبر داد.
سرهنگ “علی صادقی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در راستای ارتقای احساس آرامش عمومی و امنیت شهروندان در شهرستان “شاهین شهر” طرح برخورد با مخلان نظم عمومی و قانون شکنان اجرایی شد.
وی افزود: ماموران پس از هماهنگی های لازم در خصوص برخورد با رانندگان قانون شکن،مزاحم و ناهنجار، تعداد ۱۱ دستگاه وسیله شامل ۸ دستگاه خودروی سواری و ۳ دستگاه موتورسیکلت قانون شکن را که با رفتارهای ناهنجار برای شهروندان مزاحمت ایجاد می کردند توقیف و اعمال قانون کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان خاطر نشان کرد :هدف اصلی از اجرای طرح برخورد با قانون شکنان که با بازخورد مثبت شهروندان روبه رو شد،برخورد با مخلان نظم و آسایش عمومی در سطح شهرستان بوده و پلیس به هیچ عنوان اجازه فرصت طلبی به افراد با رفتارهای ناهنجار دربین شهروندادن را نخواهد داد.

**انفجار مخزن روغن و فوت یک نفر در “شهرضا”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از انفجار مخزن روغن حین جوشکاری آن و فوت یک کارگر خبر داد.
سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی گزارش مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد حادثه حین کار منجر به فوت واقع در شهرک صنعتی “رازی” بلافاصله واحد گشت پاسگاه دشت مهیار به محل مورد نظر اعزام شد.
وی افزود: ماموران پس از حضور در محل مشاهده کردند فردی فوت کرده که در بررسی های اولیه مشخص شد این فرد حین جوشکاری در شرکت مربوطه بوده که ناگهان مخزن روغن منفجر و در اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست می دهد.
سرهنگ کاظم زاد ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه دلخراش بیان داشت: با هماهنگی مرجع قضائی جسد متوفی برای اقدامات قانونی به پزشکی قانونی منتقل شد.
فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” بار دیگر از شهروندان خواست، قبل از شروع هر کاری رعایت اصول و نکات ایمنی را در سرلوحه کاری خود قراردهید تا انشاءالله شاهد وقوع اینگونه حوادث نباشیم.

* کشف بیش از ۳۰۰ میلیون ریال کفش و دستکش خارجی قاچاق در “برخوار”
گروه استان ها-اصفهان- فرمانده انتظامی شهرستان از کشف ۳۰۰ میلیون ریال کفش قاچاق در شهرستان برخوار خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “نعمت خلیلی” با اعلام این خبر گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی طی بازدید و بازرسی از یک گاراژ متوجه شدند که یک دستگاه وانت در حال تخلیه اقلام قاچاق از یک اتوبوس می باشد.
وی افزود: در بررسی انجام گرفته، تعداد ۳۵۸جفت انواع کفش و ۱۲۱ ثوب دستکش قاچاق فاقد هر گونه مجوز گمرکی به ارزش تقریبی۳۰۰ میلیون ریال کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان برخوار در پایان با اشاره به دستگیری۳ نفر قاچاقچی،خاطر نشان کرد: قاچاق کالا باعث ضربه زدن به اقتصاد ملی و از کار افتادن صنایع داخلی کشور می شود، از این رو فرماندهی انتظامی شهرستان برخوار، با با قاچاقچیان برخورد قاطع خواهد کرد.

**دستگیری باند سارقان غیر بومی منازل در تیران و کرون
گروه استا ن ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان، از دستگیری اعضای باند ۳ نفره غیر بومی که به منازل شهروندان در شهرستان تیران و کرون دستبرد می زدند و کشف ۱۰ فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین ترکیان” با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در شهرستان تیران و کرون و شکایت مال باختگان به پلیس، موضوع در قرارگاه مبارزه با سرقت فرماندهی انتظامی این شهرستان مطرح و پی جویی علمی برای دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پس از بررسی های علمی و تخصصی محل های وقوع سرقت وپایش تصاویر دوربین های مداربسته و انجام یک سری اقدامات هوشمندانه و پلیسی سرانجام موفق شدند هویت سارقان را به دست آورند.
سرهنگ ترکیان تصریح کرد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد سارقان غیربومی بوده و با شیوه سرقت پلاک خودروهای شهروندان و نصب آن بر روی خودروی خود به قصد سرقت وارد شهرستان تیران و کرون شده و پس از انجام سرقت نیز متواری شدند.
این مقام انتظامی بیان کرد: پس از تکمیل شدن تحقیقات، ماموران بلافاصله راه های ورودی و خروجی شهرستان را تحت کنترل خود درآورده و موفق شدند سارقان که یک باند ۳ نفره بودند را شناسایی و دستگیر کنند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از سارقان دارای ۱۶ فقره سابقه کیفری است اظهار داشت: در تحقیقات به عمل آمده از متهمان، ۱۰ فقره سرقت منزل در شهرستان تیران و کرون کشف شد که در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان دستگیر شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا