اخبار استان هاحوادث پلیسشهر و جامعه

تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز//واژگونی مینی بوس با ۱۶ مسافر وسایر حوادث روز انتظامی استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران ، سرهنگ “حسین بساطی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی شکایت اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان مبنی بر اینکه ، عده ای سودجو بیش از ۵ هکتار زمین از اراضی کشاورزی منطقه پدیده شهر کاشان را تغییر کاربری داده و در آن ساخت و ساز های غیر مجاز صورت دادند موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان قرار گرفت.
وی افزود: پس از بررسی های صورت گرفته و محرز شدن جرم ارتکابی، ماموران با اخذ دستور قضائی مبنی بر قلع و قمع و تخریب ساخت و سازهای صورت گرفته به همراه نماینده دادستانی و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی شهرستان به محل اعزام و نسبت به اجرای حکم اقدام کردند.
سرهنگ بساطی با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش این قطعه زمین را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کردند، گفت: افراد سودجو به صورت غیر مجاز زمین کشاورزی مذکور را تغییر کاربری داده و در آن باغ، ویلا و مشاور املاک احداث کرده بودند که با حکم مقام قضائی نسبت به آزاد سازی این زمین اقدام شد.
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می کنیم به منظور جلوگیری از تضییع حقوق و زیان های مالی قبل از خرید زمین و انجام هرگونه عملیات عمرانی در آن نسبت به استعلام اصالت و کاربری زمین از ادارات مربوطه اقدام و پس از دریافت مجوزهای قانونی نسبت به ساخت و ساز در آن اقدام کنند.

 

** واژگونی مینی بوس با ۱۶ مسافر در “قودجانک”
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از واژگونی یک مینی بوس مسافربری در محور “قودجانک-داران” با ۱۶ مسافر و مجروح شدن ۴ نفر از آنان خبر داد.
سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس راه “دامنه” از واژگونی یک مینی بوس مسافربری در محور فرعی “قودجانک-داران” مطلع و برای بررسی موضوع به محل وقوع حادثه اعزام شدند.
وی گفت: این خودرو با ۱۶ مسافر در این محور در حال حرکت بوده که واژگون می شود و متاسفانه ۴ مسافر آن مجروح و به بیمارستان منتقل می شوند.
این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران پلیس راه دامنه که از صحنه تصادف بازدید کردند، علت وقوع این حادثه را عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه در پیچ اعلام کردند.
رئیس پلیس راه اصفهان از رانندگان خواست، در همه حال با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از عجله و شتاب در رانندگی اکیدا خودداری کنید تا ان شاءالله شاهد وقوع حوادث تلخ رانندگی نباشیم.

 

*دستگیری باند سارقان غیر بومی منازل در تیران و کرون
گروه استا ن ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان، از دستگیری اعضای باند ۳ نفره غیر بومی که به منازل شهروندان در شهرستان تیران و کرون دستبرد می زدند و کشف ۱۰ فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین ترکیان” با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در شهرستان تیران و کرون و شکایت مال باختگان به پلیس، موضوع در قرارگاه مبارزه با سرقت فرماندهی انتظامی این شهرستان مطرح و پی جویی علمی برای دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پس از بررسی های علمی و تخصصی محل های وقوع سرقت وپایش تصاویر دوربین های مداربسته و انجام یک سری اقدامات هوشمندانه و پلیسی سرانجام موفق شدند هویت سارقان را به دست آورند.
سرهنگ ترکیان تصریح کرد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد سارقان غیربومی بوده و با شیوه سرقت پلاک خودروهای شهروندان و نصب آن بر روی خودروی خود به قصد سرقت وارد شهرستان تیران و کرون شده و پس از انجام سرقت نیز متواری شدند.
این مقام انتظامی بیان کرد: پس از تکمیل شدن تحقیقات، ماموران بلافاصله راه های ورودی و خروجی شهرستان را تحت کنترل خود درآورده و موفق شدند سارقان که یک باند ۳ نفره بودند را شناسایی و دستگیر کنند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از سارقان دارای ۱۶ فقره سابقه کیفری است اظهار داشت: در تحقیقات به عمل آمده از متهمان، ۱۰ فقره سرقت منزل در شهرستان تیران و کرون کشف شد که در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان دستگیر شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

** تصادف سمند با عابر پیاده در کاشان
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهور استان از تصادف یک سواری سمند با فردی ۵۵ ساله در یکی از خیابان های شهر “کاشان” و فوت عابر خبر داد.
سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف یک سواری سمند با عابر پیاده در شهر “کاشان” بلافاصله گشت انتظامی و عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی به محل اعزام شدند.
وی افزود: در این حادثه رانندگی عابر که مردی ۵۵ ساله بود در اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
سرهنگ محمدی اظهار داشت: علت کارشناسی وقوع این حادثه تلخ رانندگی توسط کارشناسان تصادفات رانندگی عدم توجه به جلو توسط راننده سمند اعلام شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان ضمن ابراز تاسف ازوقوع این حادثه رانندگی از رانندگان خواست، در همه حال با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید، از پرداختن به کارهایی که باعث حواس پرتی می شود اکیدا خودداری شود و از عجله و شتاب خودداری کنید تا انشاءالله شاهد وقوع اینگونه حوادث نباشیم.

** محموله ای که به مقصد نرسید
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از کشف محموله ای شامل انواع کالای خارجی قاچاق به ارزش۷ میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: مأموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری از ایستگاه به یک کامیونت خاور مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: این کامیونت حامل ۱۲ کارتن کابل ال ای دی، ۶بسته ده تایی قطعات برند، ۸ کارتن عدسی UV ، ۱۲ کارتن ۱۲ تایی قطعات به مارک “ENGLAND DIESEL”و “INJECLION SYSTEM””، یک کیسه انواع پوشاک خارجی، یک بسته شال زنانه، ۹ کارتن انواع قطعات موتورهای کشاورزی و ۷ کیسه حاوی بادام کوهی زمینی خارجی بود که راننده مدارک قانونی و گمرکی مربوطه را ارائه نداد.
این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری راننده خودرو در این رابطه بیان داشت: ارزش اموال کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۷ میلیارد ریال اعلام شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی جامعه و برهم زنندگان نظم اقتصادی کشور برخورد قاطع و قانونی می کند و هرگز اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.
اتباع خارجه برای دریافت نوبت اینترنتی تعویض پلاک با کد ملی فروشنده اقدام کنند

** گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهور استان گفت : هر گونه خدمات تعویض پلاک و شماره گذاری فقط با نوبت دهی اینترنتی است و اتباع خارجه برای دریافت نوبت اینترنتی با کد ملی فروشنده اقدام کنند.
سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: شهروندان اصفهانی برای ثبت نام و دریافت نوبت اینترنتی خدمات مراکز تعویض پلاک می بایست به سایت اینترنتی پلیس راهور به نشانی Rahvar120.ir مراجعه کنند.
وی افزود: هر گونه خدمات در مراکز تعویض پلاک فقط با نوبت دهی اینترنتی است و اتباع خارجه برای دریافت نوبت اینترنتی با کد ملی فروشنده اقدام کنند.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان مجددا تاکید کرد: با توجه به ارائه کلیه خدمات تعویض پلاک و شماره گذاری اعم از: نقل و انتقال، خدمات تعویض ارکان وسیله نقلیه، صدور المثنی پلاک، کارت و سند مالکیت، احراز سکونت و … به صورت سیستمی ؛ نیاز است شهروندان صرفا با داشتن نوبت اینترنتی مراجعه کنند و به افرادی که بدون نوبت مراجعه کنند خدمات ارائه نمی شود.

**جاساز حرفه ای ۲۰ کیلو تریاک لو رفت
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “خوروبیابانک” از کشف ۲۰ کیلو و ۵۴۰ گرم تریاک که در لاستیک های ۲ سواری پژو ۴۰۵ جاساز شده بود خبر داد.
سرهنگ “جواد افشاری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران ایستگاه بازرسی شهرستان “خوروبیابانک” به ۲ سواری ۴۰۵ مشکوک و آنها را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودروها ۲۰ کیلو و ۵۴۰ گرم تریاک که در لاستیک های جلوی ۲ خودرو جاساز شده بود کشف شد.
سرهنگ افشاری بیان داشت: در این رابطه ۲ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

*دستگیری ۱۳ خرده فروش حرفه ای مواد مخدر در”شاهین شهر”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از اجرای طرح نصر و پاکسازی مناطق آلوده و دستگیری ۱۳ خرده فروش حرفه ای مواد مخدر خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی صادقی” با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان “برخوار” پس از هماهنگی با مقام قضائی طرح نصر و پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر را با هدف برخورد با توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر اجرا کردند.
وی افزود: در این راستا با شناسایی مناطق آلوده با همکاری دیگر رده های انتظامی ضمن پاکسازی چند پاتوق تهیه و توزیع مواد افیونی و کشف مقادیری مواد مخدر ۱۳خرده فروش حرفه ای را شناسایی و دستگیر کردند.
سرهنگ صادقی در ادامه بیان داشت: هدف اصلی اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز از برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی است که این مهم با جدیت و به صورت روزانه و مستمر توسط این فرماندهی پیگیری می شود.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان خاطر نشان کرد : متهمان پس از بازجویی های تکمیلی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

** دستگیری ۱۱ معتاد متجاهر و فروشنده موادمخدر در برخوار
گروه استان‌ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “برخوار” گفت: در اجرای طرح عملیاتی نصر ۱۷ در این شهرستان تعداد ۱۱ نفر معتاد متجاهر ، فروشنده و خرده‌ فروش موادمخدر جمع‌آوری و دستگیر شدند.
سرهنگ “نعمت خلیلی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر گفت: طرح عملیاتی” نصر”با اولویت برخورد با معتادان متجاهر ؛ فروشندگان وخرده‌فروشان موادمخدر در شهرستان برخوار اجرا شد.
این مقام انتظامی با اشاره به مهمترین دستاورد اجرای این طرح که احساس امنیت شهروندان است افزود: ۵ معتاد متجاهر جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد منتقل و ۳ فروشنده و ۳خرده فروش موادمخدر نیز در این طرح دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.
وی تصریح کرد: در این طرح ۹ گرم موادمخدر از نوع هروئین؛ ۳۰ گرم تریاک ، ۷ عدد آلات و ادوات استعمال موادمخدرکشف و یک دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت توقیف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان برخوار مشارکت مردم و همکاری با پلیس و احساس مسئولیت در ایجاد امنیت را ضامن آرامش فردی و اجتماعی دانست و بیان داشت: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشات مردمی است.

** کشف موتورسیکلت های قاچاق در”گلپایگان”
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت قاچاق غیر مجاز به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ “علی سبحانی” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی و یگان امداد تعداد ۳ دستگاه موتور سیکلت غیر مجاز و قاچاق را که در شهر “گلپایگان” تردد می کردند و باعث رعب و وحشت شهروندان می شدند شناسایی و توقیف کردند.
وی با اشاره به اینکه موتورسیکلت های کشف شده فاقد مدارک گمرکی و قانونی مربوطه بودند گفت: در این رابطه ۳ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
این مقام انتظامی افزود: کارشناسان مربوطه ارزش ریالی موتورسیکلت های کشف شده را ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان در پایان با اشاره به اینکه پیشگیری از جرائم به ویژه برخورد با قاچاقچیان کالا، از اهداف پلیس در اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی است، تصریح کرد: شهروندان می تواند به صورت ۲۴ ساعته هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

**محموله محصولات خوراکی قاچاق به مقصدنرسید
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از اجرای طرح شناسایی و کشف انواع کالای قاچاق و کشف محموله محصولات خوراکی قاچاق به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ “علی صادقی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در راستای کنترل ورود و خروج خودروهای عبوری از محورهای مواصلاتی شاهین شهر،و در راستای اجرای طرح کشف انواع کالای قاچاق ماموران گشت انتظامی یگان امداد در محور پلیس راه اصفهان،تهران مستقر شدند.
وی افزود: ماموران حین کنترل ورود و خروج خودرو ها به یک دستگاه اتوبوس ولوو که به سمت تهران در حرکت بوده مشکوک شده و خودرو را مورد بررسی دقیق تر قرار می دهند.
وی در ادامه بیان داشت: پس از بررسی دقیق از خودروی مذکور تعداد ۲۸۸ عدد نوشابه انرژی زا ، ۸۲۸ عدد ژله ، ۱۵۶ شیرسویا ، ۱۳۲ عدد پفک و ۱۴۴ کره بادام زمینی همگی فاقد هرگونه اسناد گمرکی کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان خاطر نشان کرد :به گفته کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده ۴۵۰ میلیون ریال بوده که در این راستا ، پرونده مقدماتی تشکیل و جهت رسیدگی قانونی به مراجع قضائی ارسال شده است.

**انفجار مخزن روغن در”شهرضا”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از انفجار مخزن روغن و فوت یک کارگر خبر داد.
سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی گزارش مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد حادثه حین کار منجر به فوت واقع در شهرک صنعتی “رازی” بلافاصله واحد گشت پاسگاه “دشت مهیار” به محل مورد نظر اعزام شد.
وی گفت: ماموران پس از حضور در محل و بررسی دریافتند، فردی حین جوشکاری در شرکت مربوطه بوده که ناگهان مخزن روغن منفجر و بر اثر شدت جراحات وارده این فرد جان خود را از دست داده است.
سرهنگ کاظم زاد ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه دلخراش بیان داشت: با هماهنگی مرجع قضائی جسد متوفی برای اقدامات قانونی به پزشکی قانونی منتقل شد.
فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” بار دیگر از شهروندان خواست، قبل از شروع هر کاری رعایت اصول و نکات ایمنی را در سرلوحه کاری خود قرار دهند تا ان شاءالله شاهد وقوع اینگونه حوادث نباشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا