اخبار استان هااستان هااصفهانحوادثحوادث پلیس

 جوانان، امنیت سازان کشور هستندو سایر حوادث انتظامی استان اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان  در پیامی با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، جوانان را امنیت سازان کشور عنوان و بر استفاده هرچه بیشتر از این قشر در طرح ها و برنامه های پلیس تاکید کرد.

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار” محمدرضا میرحیدری” درپیامی سالروز ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان را تبریک گفت . در این پیام آمده است:

« حضرت علی اکبر (ع) نمونه یک جوان به تمام معنا با اخلاق، با ادب و با وقار و متانت بود. او شبیه ترین انسان ها خلقاً و خُلقاً به پیامبر مهربانی ها حضرت رسول اکرم (ص) بود. نام گذاری این روز فرخنده به نام روز جوان فتح بابی برای رشد و تعالی جوانان در سایه برکات و توجهات حضرتش است تا با الگو قرار دادن چنین شخصیت برجسته ای زمینه دست یابی به کمال و سعادت دنیا و آخرت خود را فراهم آورند.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در خصوص جوانان فرمودند: جوانان پیشران و موتور حرکت نظام هستند و اعتماد به جوانان به منزله خلق موفقعیت های برتر و بهره وری از ابتکارات و نوآوری در جهت پیشرفت هر مجموعه ای می باشد.

امروز جوانان برومند انقلاب اسلامی به عنوان امنیت سازان کشور محسوب می شوند و بدنه اصلی پلیس کشور را نیز جوانان عزیزی تشکیل می دهد که با تاسی به جوان فدایی دشت کربلا حضرت علی اکبر (ع) جانشان را در راه امنیت و آرامش نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع از حریم ولایت فدا می کنند.

بی تردید انقلاب اسلامی ایران یکی از جوانگراترین انقلاب های تاریخ بشر بود چرا که این انقلاب به دست جوانان به بار نشست و در ادامه با خون همین جوانان در هشت سال جنگ تحمیلی تثبیت شد و امروز هم  همین جوانان هستند که اقتدار نظام را به رخ جهانیان کشانده و حافظ امنیت این آب و خاک هستند.

اینجانب فرا رسیدن یازدهم شعبان العمظم سالروز ولادت باسعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان را به همه مردم ایران به خصوص جوانان عزیز تبریک و تهنیت عرض کرده و آمادگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان برای استفاده هرچه بیشتر از جوانان عزیز در طرح ها و برنامه های پلیس را اعلام می کنم و معتقدم با حضور و مشارکت نخبگان جوان جامعه در عرصه نظم و امنیت و ارائه ایده ها و نظرات و طرح های علمی و پژوهشی آنها می توانیم آینده ای روشن و پربار را رقم بزنیم.»

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

 

 

کشف ۳۵ هزار عدد انواع مواد محترقه پرخطر در”نجف آباد

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”نجف آباد” از کشف ۳۵ هزار و ۱۱۰ عدد انواع مواد محترقه پرخطر در بازرسی مأموران این فرماندهی از ۲ واحد صنفی خبرداد.

سرهنگ”میثم گوهری آرانی”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر توزیع مواد محترقه خطرناک قاچاق در ۲ واحد صنفی در این شهرستان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس اطلاعات وامنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به این واحدهای صنفی اعزام که در بازرسی انجام شده از آن ها تعداد ۳۵ هزار و۱۱۰ عدد انواع مواد محترقه خارجی قاچاق و پرخطر کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد با اشاره به این که ارزش اموال قاچاق کشف شده برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است تصریح کرد: در این رابطه ۲ متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی در پایان از خانواده ها درخواست کرد با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، مراقبت بیشتری نسبت به فرزندان خود داشته باشندتا به دور از هر نوع حادثه دلخراشی با سلامتی کامل روزهای بهاری را تجربه کنند همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت غیرقانونی در زمینه تهیه و توزیع مواد محترقه غیر مجاز مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

 

 

برگزاری همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک در اصفهان

گروه استان ها_ اصفهان _ رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان از برگزاری همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک با حضور سردار” هادیانفر” رئیس پلیس راهور فراجا خبر داد.

سرهنگ” محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک فردا یکشنبه ۱۴ اسفند ماه با حضور سردار ” سید کمال هادیانفر” رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در اصفهان برگزار می شود.

وی هدف از اجرای طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک و اعطای حکم انتصاب به آنان را افزایش انضباط ترافیکی، ترویج فرهنگ صحیح عبور و مرور، پیشگیری از تخلفات و تصادفات رانندگی، اصلاح رفتارهای ترافیکی توسعه قانونمندی با توجه به نقش تاثیرگذار بانوان در تربیت و فرهنگسازی عنوان کرد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان اجرای طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک را یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی، آموزشی و ایجابی پلیس راهور استان اصفهان در طرح نوروزی ۱۴۰۲ عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای همایش آماده باش بانوان فرهنگ یار ترافیک و آماده باش همیاران پلیس، اجرای رزمایش طرح نوروزی با حضور همه دستگاه های مسئول و قربانی کردن برای مسافران نوروزی در اولین روز از بهار طبیعت از جمله مهمترین اقدامات فرهنگی آموزشی پلیس راهور استان اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ است.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: البته در کنار اقدامات ایجابی، برخورد با متخلفان خصوصاً مرتکبان تخلفات حادثه ساز نیز در آستانه سال نو و سفرهای نوروزی با جدیت هرچه تمام تر در دستور کار پلیس راهور استان اصفهان خواهد بود.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

 

ناکامی سوداگران مرگ در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از کشف ۳۵ کیلو تریاک و دستگیری ۳ متهم در عملیات مأموران یگان تکاوری این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ”مهرداد فراشی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: مأموران یگان تکاوری اصفهان در راستای مقابله و برخورد با قاچاق مواد مخدر در استان حین گشت زنی فعال و هدفمند در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودرو سمند مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و موفق به کشف ۳۵ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل خودرو جاساز شده بود شدند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان با اشاره به این که در این رابطه ۳ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند بر تلاش شبانه روزی پلیس در جهت برخورد با پدیده شوم مواد مخدر تأکید و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود در این زمینه را از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

  

 

کشف ۳هزار و ۵۰۰ عدد مواد محترقه غیرمجاز در”تیران وکرون

گروه استانها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”تیران وکرون”ازکشف ۳ هزار و۵۰۰ عدد انواع موادمحترقه غیرمجاز در بازرسی مأموران انتظامی این فرماندهی از یک فروشگاه خبرداد.

سرهنگ”یوسف بهرام پور”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و خطرات احتمالی پیش روی شهروندان در مراسمات ۴شنبه سوری، برخورد با عاملان تهیه و توزیع مواد محترقه غیرمجاز در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان تیران و کرون قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران پلیس اطلاعات وامنیت عمومی این فرماندهی با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی از نگهداری و توزیع مواد محترقه در یکی از فروشگاه های مواد غذایی سطح شهر مطلع و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل اعزام که در بازرسی از محل موفق به کشف ۳ هزارو۵۰۰ عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران وکرون با اشاره به این که در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد خاطر نشان کرد: پلیس، از شادی و جشن‌های سالم با رعایت حقوق شهروندی، حمایت می‌ کند ولی با عاملان تهیه و توزیع مواد محترقه غیرمجاز، هنجارشکنان و نقض‌کنندگان امنیت اجتماعی قاطعانه برخورد کرده و از شهروندان نیز می خواهیم اخبار و اطلاعات خود در این زمینه را از طریق تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

 

 

احتکار میلیاردی لوازم خانگی در شهرستان”خمینی شهر

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”خمینی شهر”از کشف انبار لوازم خانگی احتکار شده به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ”غلامرضا براتی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی با اقدامات هوشمندانه پلیسی از احتکار لوازم خانگی در یک انبار مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به همراه نمایندگان اداره صمت و تعزیرات شهرستان از این انبار بازدید وموفق به کشف ۷۱ دستگاه انواع لوازم خانگی شامل جارو برقی، ماشین لباس شویی و ظرف شویی، یخچال و اجاق گاز که به صورت غیرقانونی احتکار شده بود شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشاره به این که کارشناسان مربوطه ارزش لوازم خانگی کشف شده را بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند بر استمرار اقدامات مقابله ای و برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی تأکید و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود در این زمینه را از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

 

 

توقیف محموله لوازم خانگی در”گلپایگان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”گلپایگان”از توقیف محموله لوازم خانگی و آرایشی قاچاق خبرداد.

سرهنگ”علی اصغر محمدی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در راستای مبارزه قاطع با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان گلپایگان حین کنترل خودرو های عبوری در یکی از محور های مواصلاتی به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و موفق به کشف ۴۵۹ قلم انواع لوازم آرایشی بهداشتی و ۵۵ دستگاه لوازم خانگی خارجی که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان با اشاره به این که ارزش کالاهای مکشوفه برابر اعلام کارشناسان مربوطه۵ میلیارد و۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه ۲ متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی در پایان بر برخورد قاطع و قانونی پلیس با پدیده قاچاق و اخلالگران نظام اقتصادی کشور تأکید و از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه قاچاق کالا و ارز را از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

 

 

دیدگاه روانشناسی هیجانات در خصوص مراسم چهارشنبه آخر سال

گروه اجتماعی _ اصفهان _ هیجان طلبی یک صفت پایدار است که اگر در فردی به وجود آید زیست شیمی مغز او با دیگران متفاوت می شود و یک سبک جدید زندگی به وجود می آورد اما آتش بازی در چهارشنبه آخر سال یک نوع حس دلهره خواهی است که با هیجان متفاوت است.

آنچه به عنوان پدیده آزاد در چهارشنبه آخر سال دیده می شود یک رفتار هیجانی شدید میان مردم است که اقشار مختلفی از گروه های سنی مختلف را می توانید ببینید که در این مراسم شرکت می کنند ولی در داشتن هیجان در بین آن ها شکی ندارید.

هیجان پدیده ای است چند مولفه ای که شما از یک طرف با حالتی عاطفی و ذهنی مواجه هستید که باعث می شوند به شیوه خاصی احساس کنید و از طرف دیگر یک سری هم پاسخ های فیزیولوژیک دارید. بیشتر هیجانات کارکردی هستند یعنی یک نمود بیرونی دارند و اجتماعی هستند وقتی ما با پدیده ای چند مولفه ای مواجه هستیم تعریف مشکل می شود. یکی از مشکلات ما در هیجانات جمعی این است که در توصیف دچار مشکل هستیم.

در ادبیات روانشناسی هیجانات، خوشحالی حسی است که فرد از برداشتن به سمت هدفش کسب می کند در بحث خوشحالی به عزت نفس و خودپنداری مثبت می رسیم. سوال اساسی این است که مراسم چهارشنبه آخر سال با قدمتی طولانی آیا حسی مثبت به انسان می دهد؟ از نظر روانشناسان آتش بازی در چهارشنبه آخر سال یک نوع حس دلهره خواهی است که با هیجان متفاوت است.

هیجان طلبی یک صفت پایدار است که اگر در فردی به وجود آید زیست شیمی مغز او با دیگران متفاوت می شود و یک سبک جدید زندگی به وجود می آورد. اما ما در چهارشبه آخر سال دلهره خواهی را می بینیم در حالی که به دنبال چیز دیگری هستیم.

یکی از اثرات هیجان های منفی این است که آدمی را در فشار می گذارد تا به شیوه های خاص عمل کند هنگام خشم بجنگد، هنگام ترس بگریزد و… به عبارت دیگر هیجان های منفی موجب محدود شدن تفکر و عمل آدمی می شود. در حالی که چهارشنبه آخر سال با کارهای خطرناک و استرس برانگیر همراه است که چیزی را به دنبال ندارد .

در جامعه امروزی آن چه بیشتر مشاهده می شود درباره ی نوجوانان و انجام اعمال خطرناک می باشد بروز هیجان ها در هر سنی وجود دارد اما چون سنین نوجوانی و جوانی بیشتر گرایش به همسالان وجود دارد می توان دید اما همین سنین نیاز به تخلیه هیجانی دارند و اصول صحیح آن این است که به هر نحوی تخلیه شوند. والدین و دیگر اطرافیان در این امور نقش اساسی را بازی می کنند تا بتوانند به فرزندان خود راه های مدیریت هیجان را آموزش دهند و جامعه آنها را به سمتی هدایت کند که از راه های موثر و بهتر و بدون خطری هیجان خود را خالی کند.

تهیه و تنظیم: فرزانه افشاری، کارشناس مشاوره مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا