اخبار استان هاشهر و جامعهعناوین اخبار

شرکت گاز استان اصفهان؛ گواهینامه مدیریت ریسک ISO 31000:2018 دریافت کرد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان ، در آیین افتتاحیه ممیزی عملکرد شرکت گاز استان اصفهان در حوزه مدیریت ریسک، سید مصطفی علوی، مدیرعامل این شرکت با ارائه گزارشی، عملکرد شرکت گازاستان اصفهان را طی سال های اخیر، تشریح کرد و افزود: تمامی شهرهای استان و ۹۹٫۵ درصد روستاهای سطح استان از نعمت گاز طبیعی برخودارهستند.
وی، گفت: اجرای بیش ۲۶ هزار کیلومتر شبکه،نصب یک میلیون و ۱۰۰هزار انشعاب،اشتراک پذیری یک میلیون و ۸۷۸ هزارمشترک و گازرسانی به ۵۹شهرک صنعتی و بیش از ۸ هزار و ۶۰۰واحد صنعتی و گازرسانی به ۱۶۲ جایگاه CNG از دیگر خدماتی که در حوزه گازرسانی در استان اصفهان انجام شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، همچنین افزود: سالانه حدود ۲۱میلیارد متر مکعب گاز طبیعی برای بیش از دو میلیون و ۱۱۱مصرف کننده در سطح استان توزیع می شود.
مهندس علوی، بیان داشت: شرکت گاز استان توانسته با توجه به دو استراتژی؛ سرآمدی درعملیات و ارتقاء بهره وری خدمات رسانی نماید و در حال حاضر یکی از شرکت های برند و صاحب تندیس جشنواره سرآمدی و بهبود مستمر شرکت ملی گاز ایران در بین شرکت های گاز استانی است.
وی، تامین مستمر و ایمن گاز طبیعی در فصل سرمای پیش رو را مهمترین ریسک شناسایی شده در شرکت گاز استان اصفهان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه تمهیدات لازم اتخاذ شده و آمادگی لازم برای گاز رسانی مستمر و ایمن فراهم شده است.
مهندس علوی بیان داشت :از سال ۱۳۸۴ مدیریت ریسک صرفا، بر اساس ریسکهای ایمنی با روش JHAشناسایی شده و سپس طبق ساختار HSE ، ریسکهای بهداشتی، ایمنی و محیط زیستی به روشهای FMEA, HAZOP, JHA, FTA نیز شناسایی و در سازمان توسعه داده شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، گفت: در حال حاضر بر اساس رویکرد مدیریت ریسک جامع، شناسایی انواع ریسکها در تمام واحدها با روش TFMEA انجام می گیرد و با توجه به اهمیت این موضوع ،کمیته مدیریت ریسک تشکیل گردیده،ریسک های مهم شناسایی و پروژه های بهبود و اقدامات اصلاحی در SLA واحدها برای تخصیص منابع انسانی، مالی و زمانی جهت اجرا و پایش آنها به صورت فرآیندی تعریف شده است.
مهندس علوی، حوادث و رویدادها، نشتی شبکه های گاز، فرسودگی تاسیسات و ایستگاه ها، افزایش بدهی مشترکین، تاخیر اجرای پروژه ها، آمادگی فنی و عملیاتی کارکنان، کیفیت و تخصص کارکنان، حوادث مشترکین گاز و خشک سالی را از مهمترین ریسک های شناسایی شده در شرکت گاز استان اصفهان عنوان کرد و گفت: برای هر یک از این موارد اقدام اصلاحی و کنترلی مورد نیاز تعریف و اجرایی شده است.
مهندس علوی،در راستای حفظ محیط زیست و استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت پاک اظهار داشت : تحویل حداکثری گاز طبیعی به نیروگاههای تولید برق از اولویت های وزارت نفت بوده است که بر همین اساس شرکت گاز استان اصفهان از تمامی ظرفیت های موجود برای عملی شدن این مهم استفاده کرده و روزانه ۳۵ درصد از میزان گاز تحویلی به شرکت گاز استان اصفهان در پنج نیروگاه استان به مصرف می رسد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، خاطر نشان ساخت؛ ماموریت این شرکت به عنوان یکی از زیر مجموعه های شرکت ملی گاز ایران، طراحی، اجرا، بهره برداری ، نگهداری از شبکه ها و تاسیسات گازرسانی و توزیع ایمن و مستمر گاز طبیعی در جهت رفاه مشترکین است .
لازم به ذکر است در پایان این ارزیابی یک روزه شرکت گاز استان اصفهان برای نخستین بار در تاریخ فعالیت خود، توانست گواهینامه مدیریت ریسک ISO 31000:2018 را دریافت نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا