اخبار استان هاحوادث پلیسشهر و جامعه

ترخیص وسایل نقلیه توقیفی به مناسبت هفته ناجا وسایر اخبار و حوادث پلیسی استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران ،سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: نیروی انتظامی به مناسبت ایام گرامیداشت هفته ناجا وسایل نقلیه توقیف شده در پارکینگ ها را آزاد می سازد.
وی با اشاره به اجرای این طرح از بیست و هفتم مهر ماه تا دوم آبان ماه سال جاری تصریح کرد:مالکان خودروها و موتورسیکلت هایی که وسیله نقلیه آنها فقط به علت ارتکاب تخلفات رانندگی توقیف شده اند، می توانند جریمه وارده را قسط بندی کنند و نسبت به ترخیص وسیله نقلیه اقدام کنند.
سرهنگ محمدی افزود: مالکان می توانند با در دست داشتن مدارک مالکیت و نیز داشتن بیمه نامه معتبر شخص ثالث به واحد ترخیص پلیس راهور محل توقیف مراجعه و نسبت به ترخیص وسیله نقلیه اقدام کنند.
رئیس پلیس راهور اصفهان تاکید کرد: تسهیلات مذکور مشمول خودرو و موتورسیکلت هایی که طبق دستور مراجع قضائی توقیف شده اند، نمی شود .

* کشف موتورسیکلت قاچاق در “فلاورجان”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در عملیات ماموران پلیس آگاهی این شهرستان از یک منزل مسکونی خبر داد.
سرهنگ “ایرج کاکاوند” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در این باره گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در انجام تحقیقاتی از نگهداری غیرمجاز یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع شدند.
وی افزود:‌ در تکمیل بررسی های پلیس این منزل شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی مورد بازرسی قرار گرفت و تعداد یک دستگاه موتورسیکلت سوزوکی ۵۵۰ غیر مجاز به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال کشف شد.
این مقام انتظامی ادامه داد:‌ در این خصوص پرونده ای تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به همراه مالک موتورسیکلت به مرجع قضائی ارسال شد.
فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان تاکید کرد: هر گونه فعالیت در زمینه ورود و توزیع کالای قاچاق زمینه رکود اقتصادی و تورم را در کشور فراهم می کند که امید است شهروندان عزیز با پلیس تماس و اینگونه اخبار را اطلاع دهند.

**کشف بیش از ۳۹ کیلوتریاک در “شهرضا”
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از کشف ۳۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک وانت بار خبر داد.
سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک وانت بار مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۳۹کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که در اطاق بار خودرو جاساز شده بود کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراچع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

** سقوط از ارتفاع مرگ مرد ۲۵ ساله را رقم زد
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “برخوار” از سقوط جوانی ۲۵ ساله از طبقه سوم یک ساختمان نیمه ساز و جان باختن او خبر داد.
سرهنگ “نعمت خلیلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط فردی از یک ساختمان نیمه کاره بلافاصله ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۳ “کمچشه”به محل اعزام شدند.
وی افزود: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد، این فرد که جوانی ۲۵ ساله بوده در ساختمانی نیمه ساز مشغول کار بوده که سقوط می کند و به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست می دهد.
فرمانده انتظامی شهرستان برخوار با اشاره به اینکه جسد متوفی برای اقدامات قانونی به پزشکی قانونی منتقل شد، به شهروندان توصیه کرد: در همه حال توصیه های ایمنی را رعایت کنید تا ان شاءالله شاهد وقوع حوادث ناگوار و غیرمنتظره نباشیم.

** دستگیری پدر و دختری با خورجین افیونی
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “نایین” ازدستگیری پدر ودختری که در حال حمل ۲۹ کیلو تریاک با موتورسیکلت بودند خبرداد.
سرگرد “هادی کیان مهر” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان “نایین” حین گشت زنی در بیابان های اطراف ایستگاه بازرسی شهید “شرافت” شهرستان “نایین”به یک موتورسیکلت مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از خورجین موتورسیکلت ۲۹ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک کشف و ۲ نفر که پدر و دختر بودند نیز دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نایین خاطر نشان کرد: مبارزه با پدیده شوم اعتیاد همواره وبا جدیت از سوی پلیس دنبال می شود، وبه شهروندان توصیه کرد، اخبار و اطلاعات خود پیرامون این موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**دستگیری سارق تجهیزات علمک های گاز در “خمینی شهر”
گروه استان ها –اصفهان- سارقی که اقدام به سرقت علمک های گاز شهری می کرد توسط ماموران انتظامی شهرستان “خمینی شهر” دستگیر و به ۱۵ فقره سرقت اعتراف کرد.
سرهنگ”غلامرضا براتی” فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در این باره گفت: طی چند روز گذشته گزارش هایی مبنی بر سرقت علمکهای گاز شهری به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اعلام شد که موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار گرفت.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ماموران گشت کلانتری ۱۳ با انجام گشت زنی های مؤثر وهدفمند متوجه فردی که در حال سرقت علمک های گاز شهری بود شدند و در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند افزود: متهم در بازجوئی های پلیس به ۱۵فقره سرقت اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر خاطر نشان کرد: سارق پس از تشکیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

** کشف ۳قبضه سلاح شکاری در “تیران وکرون”/دستگیری ۲۷ متهم تحت تعقیب قضائی
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان ” تیران وکرون” از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و دستگیری ۱۶ خرده فروش افیونی و معتاد تابلو و کشف ۳ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز خبر داد.
سرهنگ “یوسف بهرام پور” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: مجموعه انتظامی شهرستان “تیران و کرون” طرح ارتقای امنیت اجتماعی را با هدف پاکسازی جامعه از اراذل و اوباش، خرده فروشان افیونی و معتادان تابلو و برخورد با مجرمانی که در فضای مجازی جولان می دهند اجرایی کردند.
وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح یک هفته ای ، ۲۰ گرم انواع مواد مخدر کشف، ۷ سارق دستگیر، ۳ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز کشف و ۱۶ خرده فروش و معتاد تابلو نیز دستگیر شدند.
این مقام انتظامی بیان داشت: همچنین ۴ اراذل و اوباش که در فضای مجازی جولان می دادند و ۲۷ متهم تحت تعقیب مراجع قضائی نیز شناسایی و دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون افزود: ۱۵ دستگاه موتورسیکلت و ۴ خودروی سواری که مخلان نظم و امنیت شهروندان از آنها برای انجام اعمال مجرمانه خود استفاده می کردند نیز توقیف شدند.
سرهنگ بهرام پور تاکید کرد: اینگونه طرح های نیروی انتظامی تداوم دارد و پلیس هرگز اجازه نخواهد داده عده ای اراذل واوباش در فضای واقعی و مجازی باعث سلب آسایش شهروندان شوند و با این افراد برخورد قاطع و قانونی می شود.

**واژگونی سواری تیبا با یک کشته در اصفهان
گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن یک سواری تیبا در محور”نجف آباد-دهق” و فوت راننده این خودرو خبر داد.
سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام یک مورد تصادف منجر به فوت در محور “نجف آباد-دهق” بلافاصله گشت انتظامی و عوامل پلیس راه به محل اعزام شدند.
افزود: در این حادثه رانندگی یک سواری تیبا واژگون شده بود که متاسفانه راننده ۶۰ ساله خودرو به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست می دهد.
سرهنگ پورقیصری ادامه داد: علت کارشناسی وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای عدم توجه به جلو توسط راننده اعلام شده است.
رئیس پلیس راه اصفهان از رانندگان خواست، از عجله و شتاب خودداری کنید و هنگامی که احساس خستگی و خواب آلودگی دارید در مکانی امن توقف و پس از استراحت و رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازید.

**کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در اصفهان
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق غیر مجاز به ارزش ۴میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حمید رضا اکبری ” در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران کلانتری ۲۱ حین گشت زنی هدفمند خود در سطح حوزه به یک دستگاه دستگاه موتورسیکلت هوندا غیر مجاز ، مشکوک و آن را توقیف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه طی بررسی های صورت گرفته و اینکه موتورسیکلت فاقد پلاک و شماره موتور فاقد و بدنه بوده و قاچاق بودن موتورسیکلت مذکور محرز شد گفت: در این راستا راکب موتورسیکلت قاچاق به کلانتری منتقل شد.
این مقام انتظامی افزود: کارشناسان ارزش ریالی موتورسیکلت کشف شده را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده اند که در همین ارتباط یک نفر متهم نیز دستگیر شد.
سرهنگ اکبری در پایان با اشاره به این که، پیشگیری از جرائم به ویژه برخورد با قاچاقچیان کالا، از اهداف پلیس در اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی است، تصریح کرد: شهروندان می تواند به صورت ۲۴ ساعته هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا