بازار‌های مالی ، بورس و بانکبورسعناوین اخبار

گزیده ای از اخبار مهم اقتصادی روز چهارشنبه ۲۳مهرماه ۱۳۹۹

برخی از دلایل نوسان های اخیر بازار سرمایه ، نوسان های نرخ ارز ، عدم همکاری شرکت های حقوقی در بازار گردانی و حمایت از بازار ، انتخابات پیش روی آمریکا و دستورالعمل جدید بورس مبنی بر عدم امکان فروش سهام خریداری شده در همان روز است .عدم امکان معاملات سهام خریداری شده در روز معامله ، باعث شده تا معامله گران در روز بعد ، سهام خریداری شده را عرضه نمایند و همین موضوع باعث شده تا در یک روز نمادی با صف خرید و در روز بعد با افزایش عرضه و حتی صف فروش روبرو شود .بدیهی است تا اعتماد سهامداران به بورس به طور کامل برنگردد ، نوسان های روزانه شاخص ادامه دار خواهد بود .

* خبردیگر اینکه راضیه صباغیان، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: مطابق مقررات، یک ماه بعد از پایان پذیره‌نویسی باید امکان معامله برای صندوق‌های ETF فراهم شود، به همین دلیل به نظر می‌رسد از ابتدای آبان‌ماه شاهد بازگشایی نماد صندوق پالایشی یکم «پالایش» و انجام معاملات آن در بورس خواهیم بود.

*رضا شیوا رئیس شورای رقابت با بیان اینکه بورس؛ محلی برای عرضه کالاهای غیرانحصاری است و از این رو مشمول خودرو نمی‌شود.گفت : با توجه به انحصاری بودن صنعت خودرو، شورای رقابت در بازار مداخله وقیمت خودرو را تعیین می‌کند.

*محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجمع عمومی عادی سالانه «شستا» اعلام کرد: ۲۰ شرکت زیر مجموعه تامین اجتماعی در بورس ارائه می‌شود.همچنین در این مجمع اعلام شد که صبا تامین قرار است بازارگردانی ۶۷ شرکت تابعه شستا را به عهده بگیرد و سهام شان را مدیریت کند.

* ارزش روز سهام دارا یکم روز چهارشنبه با کاهش ۴.۶ درصدی مواجه شد و با قیمت پایانی ۲۱۲.۱۵۰ ریال بسته شد.ارزش سبد سهام عدالت نیز در این روز با کاهش بیش از دویست هزار تومانی به ۱۴ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۶۳ تومان رسید.

*صندوق بین المللی پول اعلام کرده ؛ اقتصاد ایران طی سال جاری میلادی ۵ درصد کوچک شده است اما تولید ناخاصل داخلی کشور در سال آینده میلادی با رشد ۳.۲ درصدی همراه خواهد شد.

اما در بازار ارز و طلا ، قیمت دلار آمریکا روز چهارشنبه در صرافی‌های بانکی ۳۱ هزار و ۵۸۰ تومان است. همچنین هر یورو برای خرید، ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان و برای فروش آن ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. قیمت طلای ۱۸عیار نیز هر گرم یک‌میلیون و ۴۶۰ هزار تومان، قیمت دلار ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۶ میلیون و ۱۵۰ تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا