اخبار استان ها

کاهش آمار کرونا در اصفهان طی ۲ هفته اخیر/فوت ۴۶ نفر در فروردین ماه

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، از اصفهان، پژمان عقدک، اظهار کرد: روند ابتلا به کرونا در استان اصفهان در دو هفته اخیر کاهشی بوده است و در این مدت تعداد افراد مراجعه‌کننده دارای علائم کرونا، جواب‌های مثبت آزمایش کرونا و میزان بستری افراد کاهش یافته اما تعداد بیماران بدحال کرونایی و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) مراکز درمانی اصفهان مختصری کاهش را نشان می دهد.

وی افزود: از بین موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در فروردین امسال ۴۱ فوتی، قطعی و پنج فوتی، مشکوک به بیماری کووید-۱۹ بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ابراز کرد: در این هفته هیچ‌ یک از شهرستان‌های استان در وضعیت بسیار پُرخطر و قرمز کرونایی قرار نداشتند.

گزارشی از تب کریمه کنگو نداشتیم

وی با بیان اینکه درباره بیماری‌های تب کریمه کنگو و مالاریا از ابتدای سال جاری تاکنون گزارشی نداشتیم، تاکید کرد: بیماری تب کریمه کنگو از بیماری‌های مشترک میان انسان و دام است که از راه گزش کَنه آلوده منتقل می‌شود و علائم مشکوک به آن باید جدی گرفته شود زیرا زمان نقش بسیار مهمی در درمان این بیماری ویروسی دارد.

گفتنی است از ابتدای همه‌گیری کووید-۱۹ در اصفهان تاکنون حدود ۵۲۱ هزار نفر به طور قطعی به این بیماری مبتلا شده‌اند و جمع فوتی‌های این استان به بیش از ۱۹ هزار نفر رسیده است.

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا